נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רישיון רכיבה על אופנוע – איך מוציאים?

איש עם רישיון

ישנם מצבים שבהם אופנוע או קטנוע הוא חלום רטוב, והוא טומן בחובו יתרונות משמעותיים שלא ניתן להתעלם מהם.

מסיבה זו, ולמרות החסרונות – אנשים רבים בוחרים להוציא רישיון לאופנוע.

כיצד מתנהל תהליך הוצאת רישיון לאופנוע, ומה חשוב לנו לדעת לגביו?

 

הוצאת רישיון זריזה

כולנו נתקלים בפרסומים המכריזים על הוצאת רישיון לאופנוע תוך שבוע, או פרסומים אחרים בסגנון, האמנם? הבעלים של מוסך אופנועי מטלון תל אביב מספרים לנו, שלעתים מגיעים אליהם נערים צעירים ונלהבים – שמתעניינים ברכישת אופנוע עוד לפני שהוציאו רישיון. נכון הוא הדבר, שישנה אופציה להוצאת רישיון מהירה, אך הדבר מותנה במספר תנאים. במידה והאדם מחזיק ברישיון רכב פרטי מעל 3 שנים, הוא יוכל להוציא רישיון לקטנוע בנפח 125 לאחר מבחני שליטה בלבד. תהליך זה מונע את הצורך במבחן תיאוריה וטסט.

 

איזה רישיון אנו צריכים?

כשאנו מדברים על רישיון לרכב דו גלגלי, נמצא מספר קטגוריות אפשריות:

 

רישיון A2

מעניק לנו אפשרות לרכב על אופנועים וקטנועים עד נפח 125 סמ"ק, קטנועים אלו הם יעילים במיוחד בתוך העיר, ומאפשרים לנו להגיע במהירות ובקלות לכל מקום תוך הימנעות מפקקים ובעיות חניה.

 

רישיון A1

מעניק לנו את האפשרות לנהוג על הדרגה הבאה של אופנועים, ועד 47.5 כוחות סוס. לרשותנו עומדת הבחירה אם להוציא רישיון לאופנועים אוטומטיים, או כאלו הכוללים גיר הילוכים רגיל. אופנועים אלו הם גדולים, מהירים ומתאימים לנסיעה מחוץ לעיר.

 

רישיון A

רישיון זה הוא בדרגה הגבוהה ביותר, ומכונה גם "בלתי מוגבל". הרישיון מאפשר לנו לרכב על אופנועים כבדים שעולים על 47.5 כוחות סוס, כשחלקם מתחילים ב- 500 סמ"ק, וחלקם עוברים אף את ה- 1000 סמ"ק. מדובר באופנועים בעלי ביצועים יוצאי דופן, ולרוב הרוכבים עליהם הם מקצועיים ומנוסים במיוחד.

 

תהליך הוצאת רישיון לאופנוע

כשאנו מעוניינים להוציא רישיון לאופנוע, ישנם מספר שלבים שנעבור:

 

טופס ירוק

הוא הטופס לבקשה לגשת למבחן העיוני, או לחילופין – לקבל ממנו פטור, וזהו למעשה השלב הראשון בתהליך הוצאת הרישיון.

 

שיעורי נהיגה

מאפשרים לנו לרכוש את המיומנות של נהיגה על רכב דו גלגלי, הכוללת תמרון נכון, שיווי משקל, האצה ובלימה.

 

טסט

הלוא הוא מבחן הנהיגה המעשי, שבמסגרתו בוחן הנהיגה יחליט אם אנו מתאימים לעלות על הכביש עם רכב דו גלגלי. לרוב המבחן כולל נסיעה והשתלבות בכביש, ביצוע תמרוני "סלאלום", האצה, ובלימה פתאומית.

 

טיפים לקראת הוצאת רישיון לאופנוע

רישיון לאופנוע הוא בהחלט נחוץ, ואנשים רבים מחזיקים בו גם כשאין בבעלותם אופנוע או קטנוע. חשוב לבחור במורה נהיגה שאנו מתחברים אליו ברמה האישית, וכזה שקיבלנו עליו המלצות. עבור הלחוצים שביננו – לקראת הטסט מומלץ להשתמש בטכניקות שונות להירגעות, דוגמת מדיטציה, אימוני ספורט, או כל שיטה אחרת שמרגיעה אתכם. בהצלחה!

 

שיעור נהיגה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב