נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חוסר הכדאיות של בניית אתרים בחינם – כל היתרונות והחסרונות

בניית אתרים ראשית

הצורך הנדרש בחסכון כספי אצל אנשים שברצונם לבנות אתר מביא ברוב המקרים לחיפוש פלטפורמה המאפשרת בניית אתר בחינם ללא עלויות כלל. תחילת הדרך בפתיחת אתר חינמי נראית לכאורה כדבר היעיל ביותר. אנו נכנסים לאתר אחת החברות שמצאנו דרך חיפוש בגוגל, פותחים חשבון פעיל, ותוך פחות מ 5 דקות יש לנו אתר אינטרנט שלא עלה לנו אפילו שקל אחד.

אלו מכם שכבר ניסו לחסוך עלויות ובנו אתר חינמי יוכלו בוודאי להעיד על כך שאין ארוחות חינם ובסופו של דבר לא רק שהאתר עלה ביוקר אלא שגם אינו מסוגל לספק לבעליו את הצרכים הנדרשים, וזאת בלשון המעטה.

באילו מקרים כדאי לבנות אתר בחינם ובאילו לא?

כל עוד מטרת האתר אינה אמורה להניב רווחים, לגייס לקוחות או למכור מוצרים. במידה וייעודו משמש כתחביב כגון שיתוף תמונות עם חברים, בלוג אישי וכדומה תוכלו בהחלט לוותר על עניין התשלום ולהשתמש בפלטפורמה חינמית לבניית אתרים כגון בלוגר המאפשרת פתיחת בלוג בחינם המשמש כאתר אינטרנט לכל דבר. אחת היתרונות בבלוגר היא הגישה הקלה לנתוני הבלוג דרך חשבון ה-Gmail שלכם, כך שהודעות הדואר האלקטרוני, חשבון ה Google +  וכמובן אתר האינטרנט שלכם נגישים בקלות באמצעות כניסה לחשבון אחד בלבד.

אבל כאשר המצב הוא הפוך, וברצונכם ליצור הכנסה מהאתר, רצוי מאד להיזהר ולא להתפתות להצעות הפזורות לנו כפיתיונות ברשת האינטרנט.

הנה מספר קטן של דוגמאות מדוע להימנע מהצעות לבניית אתר בחינם.

  1. חוסר גמישות – אחד הדברים החשובים כאשר בונים אתר הוא להגיע למצב בו יראה האתר בדיוק כפי שתכננתם ובטח שלא כפי שהמערכת מאלצת אותנו שיראה. בשל חוסר הגמישות בפלטפורמות חינמיות אפשרויות הניהול הקשורות למראה, הצבת באנרים או תמונות לוקה בחסר כמעט בכל מערכת אתרים הניתנת חינם. זו גם הסיבה מדוע כ-85% מכלל האנשים שבונים אתר עסקי סוגרים את החשבון שפתחו לאחר שהתמהמהו מספר שעות וגילו שאין באפשרותם לנהל את האתר כפי שציפו.
  2. זול ומזלזל – מפאת אי יכולת העיצוב שהוזכרה התמורה שנקבל תיראה ממש כמו שהשקענו בה – תמורה בחינם שעל פני השטח נראית זולה וגורמת באופן ישיר לתחושה מזלזלת המציגה חוסר רצינות אצל לקוחות שיחשפו אליה.
  3. שיווק לקוי – גם אם השקעתם מאמצים רבים ולבסוף הצלחתם לבנות אתר באיכות ממוצעת ומטה שנראה כאילו הבן של השכנה מלמטה בנה, רוב הסיכויים שכאשר יגיע היום לקחת צעד אחד קדימה, לשווק ולקדם אותו בתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש סביר להניח שתתבדו. עבודת הSEO הנדרשת לצורך קידום אתר כרוחה בשינוי אופטימיזציה רבים, עריכות קוד פנימיות מצד התכנות ופעולות נוספות אחרות – בהחלט לא פרמטר הניתן ליישום על מערכות הניתנות חינם.
  4. מעבר לאחסון אחר – לעיתים רבות אנשים נוטים לתת לזמן לעשות את שלו ולאחר תקופה של מספר חודשים בהם השקיעו מאמצים, עדכנו תכנים, ושיפרו את אתר האינטרנט שקיבלו חינם אין כסף מתקבלת החלטה לעשות שדרוג ולעבור לאתר רציני יותר שיחזק את תדמיתו של העסק. החלטות כאלו הן בהחלט  נכונות אך העיתוי שלהן פשוט מאוחר מידי – אתרים שניתנים כפלטפורמה בחינם אינם מאפשרים להעביר את שטח האחסון הכולל את בסיס הנתונים, מה שאומר שאת כל עבודת הבניה צריך לעשות שוב כאשר סביר שבונה האתרים יגבה תשלום נוסף בעבור שעות עבודה נוספות שעליו להשקיע בהעברת התוכן ידנית והטמעתו בבסיס הנתונים החדש.
  5. בזבוז זמן וכסף – למעשה אם נעבור על ארבעת הסעיפים הקודמים נראה שהתוצאה הסופית הינה בזבוז זמן יקר עקב ניסיונות עיצוב כושלים באשר הן והוצאת סכומי כסף גדולים יותר מאשר אם היה נבנה האתר על מערכת שאינה חינמית מלכתחילה.

 

התמונה שאתם רואים הינה דוגמא קלאסית של אתר אינטרנט שנבנה בחינם והיא מציגה בבהירות את כל החסרונות שהזכרנו קודם לכן.

רוצים לראות עוד דוגמאות מהשטח? הנה מספר דוגמאות של "טואול" המציע בניית אתרים בחינם.
כעת, לאחר עיון קל ברשימת האתרים החינמיים שאלו את עצמכם האם כך אתם רוצים להראות מול לקוחותיכם.

מן הראוי לציין שמערכת "טואול" נחשבת למובילות והמכובדות בארץ, אך בכדי לקבל עיצובים מרשימים ומגוון אפשרויות מתקדמות צריך לשלם.

בניית אתרים

 

הרווחיות של חברות המאפשרות פתיחת אתרים ללא תשלום

המחשבה על מה יוצא לחברה המספקת שירות זה או אחר בחינם אינה עולה אפילו לרגע במוחו של הגולש הממוצע, ומבחינתו העיקר שמצא את השירות שחיפש ללא תשלום. בכל תחום באשר הוא ולא רק בנושא אתרי אינטרנט לחברה הנותנת שירותים בחינם יש הוצאות כספיות רבות כגון תחזוקת שרתים, משכורות לעובדים ועוד. לכן גם כאשר פתחתם אתר מול חברה שאינה דורשת תשלום דעו כי מוטלות עליה הוצאות כספיות אשר מכוסות על חשבון גב מקבל השירות החינמי ללא ידיעתו.

בדוגמא ספציפית זו רוב החברות מנצלות לכאורה את השירות החינמי ועושות בו שימושים נרחבים למטרות הגדלת רווחים. שימושים אלו מתחלקים לרוב לשני נושאים עיקריים.

  1. פרסומות – בעלי אתרים שהתנסו בקבלת השירותים המדוברים יודעים היטב שכמעט כל חברה אליה הצטרפו מספקת תבניות עיצוב נקיות (ללא מודעות פרסום) מיד לאחר ההצטרפות אליה, אבל כעבור מספר שבועות הם נדהמים לגלות כי באתר האינטרנט שלהם הושתלו באנרים פרסומיים ללא ידיעתם. כחלק מהצורך של החברה לכיסוי הוצאות כספיות מושתל קוד פנימי בדפי האינטרנט של האתר באמצעותו יכולה החברה לשלוט באופן מלא על התכנים, להוסיף באנרים, מודעות טקסט פרסומיות ועוד. כתוצאה מכך תוך שבועות ספורים אתר האינטרנט שעליו עמלתם זמן כה רב הופך לפרסומת מהלכת ותו לאו.
  2. SEO – זהו למעשה הצד האפל של תעשיית קידום האתרים בארץ ובכלל בעולם כולו. אחד המרכיבים החשובים לצורך קידום אתר הינו יצירת קישורים מאתר בנושא מסוים אל האתר המקודם העוסק גם הוא בנושא זהה או מקביל לנושא ממנו קיבל את הקישור. מאחר ונפתחים כמויות רבות של אתרים חינמיים, מנצלת החברה את האתרים שברשותה (אלו שאתם פתחתם) ויוצרת קישורים לטובת לקוחותיה ששכרו ממנה שירותי SEO. למשל, אם פתחתם אתר אינטרנט בתחום שעוני יד, אל תתפלאו כלל אם באחד הימים פתאום יופיע קישור אחד או יותר באתרכם לאתרים מתחרים אחרים שאינכם מכירים כלל. מיותר לציין שאת אותו קישור אין באפשרותכם להסיר וזאת למרות שהדבר האחרון שרציתם הוא לפרסם מתחרים באתר של עצמכם. ושלא תתבלבלו לרגע – אינכם מקבלים על כך תמורה כספית כלשהי.

ניתן לומר שהשירותים החינמיים בהחלט יכולים להיחשב כ Win Win Situation במקרים בהם אין צורך באתר תדמיתי לצורך פעילות עסקית, אבל במצבים בהם מטרת האתר היא שיווק, רק צד אחד מרוויח והצד הזה לא לבטח לא אתם.

גם אם החלטתם לבנות אתר בחינם אינכם יכולים לדעת מה יוליד יום, לכן לפני שאתם מצטרפים לאחד מהשירותים רצוי שתקראו תחילה את המגבלות המופיעות בתנאי השימוש האמורות להופיע אצל נותן שירותים זה או אחר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
לייק נוסף
עד כמה חשובים לייקים באינסטגרם?

אפליקציית האינסטגרם הפכה לאחת האפליקציות החברתיות הפופולריות ברחבי העולם המאפשרת שיתוף תמונות וקבלת תגובות לאותם התמונות, כאשר הפופולרי ביניהם

חנות
מדבקות לחלון ראווה בית דפוס

אחד מהאזורים הבולטים התחום הפרסום המודפס והחי שהשתפרו פלאים במהלך השנים האחרונות הוא תחום הגרפיקה של חלונות הראווה. אם

עידן הביג דטה

אין ספק שהעידן שבו אנחנו חיים מביא איתו אינספור אתגרים שונים. למעשה מדובר על עידן הביג דטה שבו יש