נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מקרים המצדיקים תביעת רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית, היא מקרה מצער ואיום בו למעשה בעקבות התרשלות מסוימת של הרופא, אם זה באבחון, בדרכי הטיפול או במהלך הליך רפואי מסוים, הביאה לנזקים בטווח הארוך והקצר אצל המטופל. רשלנות רפואית בלידה היא מקרה בו הרשלנות היתה במהלך הלידה, וכך פגעה ביולדת או בילוד עצמו.

בצער רב מקרים כאלה קורים לא מעט בכל העולם, במקרים כאלה, חשוב שתכירו כי יש לכם זכות לתבוע את הצוות המטפל בגין רשלנות רפואית בלידה, ולקבל פיצויים והכרה בדבר. לפניכם קצת על מקרים המצדיקים תביעת רשלנות רפואית בלידה.

 

מה היא רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה היא כל רשלנות מצד הרופא והצוות המטפל, בעת תהליך הלידה והימים שאחריו. רשלנות רפואית בלידה היא תופעה בה בעקבות החלטות ופעולות הצוות המטפל, נגרם נזק מסוים למטופלים, ליולדת או לתינוק במהלך הליך הלידה ובעקבותיו.

הרשלנות יכולה להיות בהחלטות שנקט הצוות המטפל במהלך הלידה, בניתוח עצמו ובביצוע הפרוצדורה ברמה הפרקטית, וברישום התרופות ודרכי הטיפול לאחר הלידה. במקרה של רשלנות רפואית בכל סדר גודל, מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה כפיר דיין דובב ולהבין מה האופציות המונחות לפניכם ומה אתם יכולים לעשות כעת.

 

כיצד לנהוג לאחר רשלנות רפואית בלידה?

לאחר רשלנות רפואית בלידה, פתוחה בפניכם האופציה כמובן לתבוע ולהשיג את הפיצויים המגיעים לכם ולקבל את ההכרה המשפטית במקרה. כדאי להתייעץ עם עורך דין שיגיש את התביעה, יאסוף את הממצאים וינהל את התהליך במסודר.

במהלך התביעה, תידרשו להסביר ולהוכיח מה הנזק הנגרם, לנסות להראות כיצד הוא תוצאה ישירה של הרשלנות הרפואית – שכן זו תהיה המטרה שלכם בתיק הזה. כך שיש להוכיח מצד אחד את הנזק, החומרה שלו ורמת המוגבלות, ועל אותה הכף גם את האחריות הרפואית וכיצד הפעולה הרפואית הובילה לנזק שנגרם.

 

איזה מקרים מצדיקים רשלנות רפואית בלידה?

לא כל רשלנות או פעולה לא נכונה של הרופא והסגל המטפל תהיה מוכרעת בבית המשפט כרשלנות רפואית, שכן כאמור יש להוכיח קשר ישיר בין הנזק לרופא, וכן להוכיח שהוא יכל מראש, בעזרת הנתונים שהיו מונחים לפניו לפעול כראוי וללא רשלנות – אך פעל באופן מוטעה לאורם. לפניכם מספר מקרים לדוגמא, שמצדיקים רשלנות רפואית בלידה:

  • הנתונים הראו על בעיות אצל היולדת או התינוק, אך הצוות הרפואי פספס את זה. למשל האצות דופק, דימום, וכדומה. אלה כמובן מסכנים מאד את חיי היולדת והתינוק, ועלולים לגרום לנזקים מיותרים בהמשך.
  • אי ביצוע לידה קיסרית, למרות שהיה בכך צורך בהתאם לנתונים בעקבות מצבו הרפואי של העובר או של היולדת.
  • מקרים בהם הצוות המטפל השאיר חלק מהשלייה ומתוכן ההיריון ברחם, אלה עולים לגרום לסיבוכים רפואיים בהמשך עבור היולדת.
  • מקרים בהם טכניקת הלידה לא הועברה ונעשתה כראוי, למשל אם המיילד הפעיל לחץ רב מדי בהוצאת התינוק, וכדומה.

רשלנות רפואית בלידה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית