נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה מיתוג עסקי ואיך הוא תורם לעלייה במכירות

מציג גרף במחשב נייד

מיתוג עסקי הפך לחלק בלתי נפרד עבור עסקים השואפים להתקדם ולהתפתח, והוא הדרך העיקרית להפוך מוצר למותג של ממש. מיתוג עסקי הוא גורם ישיר להגדלת קהל הלקוחות, בניית מאגר לקוחות נאמן ובכך מביא לעלייה ניכרת במכירות. ננסה להבין מהו תהליך מיתוג עסקי וכיצד הוא משפר את ביצועי העסק. 

 

מהו מיתוג עסקי

ההגדרה היבשה למיתוג היא בעצם סך כל הפעולות שמרכיבות את המהלך השיווקי, במסגרתו העסק, הארגון, החברה או המיזם יוצרים לעצמם שפה שיווקית אל מול קהל הלקוחות שלהם, כולל יצירת לוגו, שם או עיצוב שניתן לשייך בקלות לחברה עצמה. מיתוג עסקי הוא בגדר "בישול ארוך", לא מדובר במהלך חד פעמי, אלא עבודה מתמשכת בעיצוב הדעה של הלקוחות לגבי המוצר, תוך שימת דגש על הקשר הרגשי שחשוב ליצור עם קהל היעד בדרך להצלחת המותג.

 

תהליך המיתוג העסקי

ישנן חברות רבות המציעות לעסקים חבילה הכוללת מיתוג עסקי מההתחלה ועד הסוף. העובדה שמיתוג עסקי דורש אסטרטגיה מוקפדת ומדויקת עבור כל עסק בהתאם לצרכיו והשקפתו, הופכת את העבודה לסובייקטיבית, וכזו הדורשת זמן וסבלנות. נפרט כאן את שלבי התהליך.

 

הבנת המטרות העסקיות

בטרם ניגשים לתהליך מיתוג עסקי, על העסק או החברה המעוניינת בשירותי המיתוג לענות על מספר שאלות מהותיות שיסייעו למקד את תהליך המיתוג ולקבוע את הכיוון אליו החברה צועדת:

  • מהו המוצר- מה הנתונים שלו, על איזה צורך הוא עונה.
  • קהל היעד של המוצר- גילאים, חתכי אוכלוסייה, מעמד סוציו אקונומי, תחומי עניין ספציפיים.
  • מה המסר של המוצר- לא מדובר רק בסלוגן, אלא מה הערכים שהעסק מבקש להעביר ללקוחות דרך המוצר ושיווקו.
  • אופן ההתייחסות למוצר- האם המוצר פשוט לייצור המונים ומיועד להגיע לכל בית, או שמא הוא ייחודי ויוקרתי?

על השאלות האלו יש לענות יחד עם הצוות האחראי למיתוג העסקי, החל מאנשי קריאייטיב, אנליסטים שמנתחים את מצב השוק, מפתחי שפת המותג ועוד רבים, בדרך ליצור את המותג שיזניק את העסק לגבהים חדשים.

 

מהסלוגן ועד השירות

החל מבחירת הסלוגן והלוגו של המותג, בין אם מדובר במיתוג מחדש של מוצר קיים (REBRANDING) ובין אם במותג חדש, ועד השירות המוענק ללקוחות, כל פרט בתהליך המיתוג העסקי חייב להתבצע בדיוק רב תוך חשיבה על צרכי הלקוח. שירות ברמה הגבוהה ביותר לצד סלוגן חד וזכור, לוגו בלתי נשכח ומוצר ייחודי, יבטיחו יצירה של מאגר לקוחות חזק לאורך שנים, שיבטיח הכנסות קבועות ומשמעותיות עבור העסק.

 

שובר שוויון אל מול המתחרים

מיתוג עסקי נכון מבליט את הערכים שהחברה שלכם מייצגת ושם דגש על ייחודיות המוצר אותו הם ממתגים. הבדלת המוצר שלכם מהמתחרים הוא זה שייתן לכם את היתרון עליהם בסופו של דבר, ויהפוך את המותג שלכם למקור הכנסה של לקוחות חוזרים שיגדילו את הרווחים של העסק בעתיד הקרוב והרחוק.

קנייה עם כרטיס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים