נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה תביעת רשלנות רפואית

טיפול מיוחד

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, הפכה בשנים האחרונות לנושא מדובר ומוכר ביותר בציבור בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט, ובצדר. קופאים, כמו כל בעל מקצוע אחר, אמורים לטפל בחולה, לשפר את המצב שלו ולכל הפחות להימנע מהרעה במצב או מפגיעה במטופל. רופא שפגע במטופל, והפגיעה נגרמה עקב טיפול רשלני, (להלן כתבה בווינט) בשיטות רפואיות שאינן מקובלות או כאלה שהוכח שהן אינן יעילות, עלול להיתבע בגין רשלנות רפואית. מנגד, מטופל שנפגע עקב רשלנות רפואית, חייב להבין כי ההוצאות בגין התביעה שהוא עומד להגיש אינן קטנות. כיון שכך, הסכום שעליו לתבוע אמור לשקף את ההוצאות הללו מצד אחד, ולהשאיר די ממון בידי התובע לאחר מכן. נקודת המוצא היא שהתובע עלול גם להפסיד בתביעה, ובמקום להרוויח מהתביעה, אל לכל הפחות להחזיר לעצמו את ההוצאות, הוא עלול למצוא את עצמו עומד בפני התחייבויות כספיות גדולות מאלה שהיו לו טרם הגשת התביעה.

רופא מומחה

שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני הגשת התביעה

השיקול העיקרי והחשוב ביותר שיש לקחת בחשבון, הוא סיכויי ההצלחה של התביעה. הערכת הסיכויים להצלחה מורכבת משני פרמטרים: הראשון  בדיקה כללית של התחום, ובעיקר של תביעות דומות, שהוגשו בעבר. אם אחוזי ההצלחה בתביעות מהסוג הזה הם גבוהים, אזי יש אפשרות להתקדם לשלב הבא. בשלב הזה, בודק עורך הדין האמון על הגשת הבקשה את התיק, ומעריך על סמך הנתונים את הסיכויים הריאליים לזכות בתיק כזה.

השיקול השני שיש לקחת בחשבון, הוא גובה ההוצאות הצפוי, אל מול סכום התביעה הנדרש, וסכומי פיצויים שנפסקו בעבע במקרים דומים. אם החישוב הכללי מראה שההוצאות גדולות מדיי, אזי כדאי לשקול ברצינות את האפשרות לסגת מהתביעה. לדוגמה – עלויות התביעה בגין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים, עלולה להגיע לכדי עשרים אלף שקלים לפחות. העלות כוללת שכר הטרחה של עורך הדין, יחד עם עלויות השגת מסמכים, ובמקרים בים עדות או הערכה של מומחה לדבר, שתוצג בפני בית המשפט. זה המקום לציין שבדרך כלל, גובה עורך הדין את שכרו כאחוזים מסכום הפיצויים שנפסקו. ואולם התשלום למומחים או תשלומי האגרה לבית המשפט, משולמים על ידי התובע מכיסו הפרטי. ההוצאות בגין התביעה עלולות להגיע לעשרות אלפי שקלים. כיון שכך, תביעה שהסיכויים שלה להשיג פיצויים בדך 80,000 ₪ הם קטנים, נחשבת לבלתי כדאית, בכל הקשור בתביעות כנגד רופאי שיניים.

רשלנות רפואית ותביעות קטנות

למרות שבפסקה דלעיל הסברנו שתביעות קטנות מאשר 80,000 ₪ אינן כדאיות, אין זה אותר שלא ניתן להגיש אותן. אלא שאת ההגשה ניתן לעשות באופן עצמאי, במסגרת הגשת תביעות קטנות. ההליכים הפרוצדוראליים שם פשוטים יותר, והעלויות נמוכות יותר משמעותית. ניתן להתייעץ בתשלום עם עורך דין מומחה, לקבל חוות דעת באשר לסיכויי ההצלחה, ואז לצאת לדרך באופן עצמאי.

האם הגשת תביעת רשלנות רפואית מעניינת אותך? האם אין לך בטחון בסיכויים שלך לזכות? אם התשובה לשאלות הללו היא חיובית, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של פייל וau,W משרד עו"ד, יחזרו אלים בהקדם להמשך התהליך, הם ילוו אותך מרגע יצירת הקשר ועד לסיומו המוצלח של תהליך התביעה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו