נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי תביעת פנסיית מוקדמת עקב מחלה?

תביעה לפנסיה מוקדמת עקב מחלה

הפנסיה שלנו נועדה לאפשר לנו להתקיים בכבוד ובאותה רמת חיים אליה הורגלנו, טרם הגעה לגיל הפרישה, אך לעיתים, ייתכן מצב בו האדם מאבד את כושר העבודה שלו בגיל צעיר ואינו מסוגל להתפרנס בעבודתו או בעבודה אחרת התואמת את כישוריו. במקרים אלו, ייתכן בהחלט וניתן יהיה להגיש תביעת פנסיה מוקדמת עקב מחלה וכפי שנראה בפירוט במאמר שלפניכם

 

פנסיה מוקדמת עקב מחלה

העבודה היא חלק מהותי משגרת החיים שלנו, כשהיא מאפשרת לנו להתפרנס ולכלכל את עצמנו ואת משפחתנו בכבוד וכדי לשמור על אותה רמת חיים, גם לאחר גיל הפרישה, כולנו מפרישים סכומים מסוים לקרן הפנסיה, אותה נוכל לממש בגיל הפרישה. במקרים מסוימים, ניתן יהיה לממש את הפנסיה עוד לפני גיל פרישה ולקבל פנסיה מוקדמת.

כך, במקרים בהם האדם איבד את כושר העבודה שלו בעקבות מחלות ותאונות קשות, הרי שהוא יוכל להגיש תביעת פנסיה מוקדמת המוכרת גם בשמה – פנסיית נכות. במקרים של אובדן כושר עבודה בשיעור של למעלה מ – 75% (אובדן כושר עבודה מלא), יקבל התובע פנסיה מלאה ובמקרים של אובדן כושר עבודה מעל 25%, יקבל התובע פנסיה חלקית.

 

מהם הקריטריונים לקבלת פנסיה מוקדמת?

על מנת לבחון את מידת זכאותכם לקבלת פנסיה מוקדמת, יש לבדוק את התנאים שקבעה חברת הביטוח בה נמצאת קרן הפנסיה שלכם. יחד עם זאת, ישנם מספר קריטריונים בסיסיים, בהם התובע נדרש לעמוד – תקופת אובדן כושר עבודה של 3 חודשים לפחות, מיצוי ימי המחלה שצבר וסיום תקופת האכשרה, העומדת לרוב על מספר חודשים מינימאלי.

אחוזי הנכות הרפואית, הקובעים את שיעור הזכאות לקבלת פנסיה מוקדמת, נקבעים על ידי הוועדה הרפואית שתערך מטעם קרן הפנסיה, כאשר גם לאחר קביעת נכות מלאה, ייתכנו מקרים בהם העמית יזומן לבדיקות רפואיות מטעם הוועדה.

 

כיצד מומלץ להתכונן לתביעת פנסיה מוקדמת עקב מחלה?

אחד הגורמים העיקריים המביאים לדחיית תביעת הפנסיה המוקדמת, הוא גילוי של קרן הפנסיה במהלך בדיקת התיק הרפואי של התובע, על הצהרת בריאות חסרה. לפיכך, חשוב לוודא כי מילאתם באופן מדויק ומלא את הצהרת הבריאות שלכם במועד ההצטרפות לקרן הפנסיה.

בתביעת פנסיה מוקדמת עקב מחלה, חשוב להוכיח כי הפגיעה שנגרמה לכם, אכן פוגעת ביכולת ההשתכרות שלכם ומונעת מכם להמשיך לעבוד. בכדי להוכיח זאת בצורה מיטבית, מומלץ לפנות לקבלת חוות דעת רפואית מקצועית.

 

כיצד עורך דין פנסיה יוכל לסייע לנו?

עם עו"ד המתמחה בתביעות פנסיה, ניתן יהיה לבדוק מעל לכל ספק את מידת זכאותכם ולבסס היטב את עילת התביעה ולהוכיח באופן חד משמעי את הפגיעה ביכולת ההשתכרות שלכם. עזרתו של עו"ד פנסיה חשובה במיוחד בהתנהלות מול גופים כמו ביטוח לאומי וחברות הביטוח, המערימות לא מעט קשיים.

 

לסיכום

במקרים בהם אדם איבד את כושר עבודתו כתוצאה ממחלה, תאונה וכדומה, הרי שהוא יוכל להגיש תביעת פנסיה מוקדמת עקב מחלה ולקבלת קצבת פנסיה בהתאם לאחוזי הנכות הרפואית שנקבעו לו על ידי הוועדה הרפואית של קרן הפנסיה. בכדי לוודא שאתם אכן עומדים בקריטריונים ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב לפנות בהקדם לעו"ד פנסיה מקצועי.

תביעה לפנסיה מוקדמת עקב מחלה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו