נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בלידה מוקדמת – איך מתמודדים איתה?

רשלנות רפואית

לידה מוקדמת היא לידה שקורת עד סוף השבוע ה-37 של ההיריון. בלידה כזו יש סיכון ללדת עובר עם מומים או לידה שקטה. עד השבוע ה-28 מדובר על לידה מוקדמת קיצונית ובין השבוע ה-34-36 על לידה מוקדמת מאוחרת. האם ניתן לתבוע רשלנות רפואית על לידה מוקדמת – על כך במאמר הבא.

 

מהן הסיבות ללידה מוקדמת?

לידה מוקדמת עלולה להתרחש כאשר האישה ההרה עוברת טראומה המלחיצה אותה נפשית עם השלכות פיזיות. בנוסף, שימוש בסמים, עישון, שתיית אלכוהול, רזון או השמנה קיצונית של האישה הם גורמים אפשריים ללידה מוקדמת. סיבות אחרות קשורות בבעיות רפואיות כמו זיהום של הנרתיק או מי השפיר, היסטוריית הפלות, הריונות סמוכים, לידה מוקדמת בעבר או כתוצאה מהפרייה מלאכותית.

הרשלנות הרפואית מתחילה במעקב אחר היולדת, באבחון מצבו הרפואי של העובר ומצבה של היולדת, בטיפול, בבדיקות הנדרשות ובמידת הנזק שנגרם. למידע נוסף הקליקו על הקישור https://www.df-law.co.il.

 

אלו מאפיינים יכולים להוכיח שהייתה רשלנות רפואית בלידה מוקדמת?

בעת המעקב ההריוני האישה צריכה להיבדק באופן קבוע על ידי אולטרה סאונד ובדיקות ידניות גם אם אין חשד שתתרחש בסופו של דבר לידה מוקדמת. הבדיקות הללו יכולות לעורר את החשד ללידה מוקדמת בעתיד. כאשר האבחון מדויק האישה צריכה להגיע למעקב צמוד בבית החולים.

בעת האשפוז היא תקבל חומרים מעכבי לידה שימתנו את האפשרות של לידה מוקדמת. במידה ולא אובחנה כראוי או לא נשלחה בזמן לאשפוז, או לא קיבלה חומרי עיכוב לידה או המינון לא היה מותאם, מדובר על רשלנות רפואית.

 

הוכחת הרופא הסביר

בכל מצב של אבחון, בדיקה, טיפול ומהלך רפואי, בין אם מדובר על אנשים מן היישוב ובין אם על יולדת, צריך להוכיח בבית המשפט שהרופא לא פעל בצורה סבירה ובאם היה עושה זאת, היה ניתן להימנע מתוצאות כושלות ונזקים. כלומר, הרופא צריך לפעול על פי הספר ולא להתעלם מסימנים מקדימים.

על אחת כמה וכמה כאשר עוקבים אחר אישה הרה. הרופא צריך לזהות את האופציה ללידה מוקדמת בעיקר אם היו לכך סימנים מובהקים ולנקוט בפעולות שימנעו לידה מוקדמת. במידה וישנו קשר סיבתי בין הנזק לבין הלידה המוקדמת וההתנהגות שקדמה לה, ניתן להוכיח רשלנות רפואית. ולחילופין, אם הרופא עשה הכל כדי למנוע לידה מוקדמת, לא יהיה ניתן להוכיח קשר סיבתי.

 

פיצוי על רשלנות רפואית כתוצאה מלידה מוקדמת

לסיכום, תינוק שנולד כפג למשל ומוכח קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית למצבו הנשימתי שיכל להימנע במסגרת הרופא הסביר יכול לשאת בפיצוי גדול. את הפיצוי יקבלו הוריו על ההוצאות הרפואיות והטיפול בתינוק עם לקות בהתאם לכמות הליקויים. בנוסף ההורים יקבלו פיצוי עד שהילד יגיע לגיל 18 ולאחר מכן הם יקבלו אף יותר כסף כי הטיפול בילד לא נפסק עקב הלקויות גם לאחר גיל 18.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו