נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על יוזמת הר הכסף

מטבעות בסדר משמאל לימין

רבים מן הישראלים אינם מודעים לכך, שבאמצעות כמה בדיקות פשוטות הם יכולים לקבל לידיהם את הר הכסף הממתין להם, והוא חוקי לגמרי. מדובר בכספים רבים ש"ממתינים" בתוך מגוון מוצרים פיננסיים כגון קרנות פנסיה, ביטוחים, חשבונות בנק ישנים, פיקדונות ועוד, אשר לא נמשכו על ידי בעליהם. היכולת ליהנות מן הכספים הללו היא פשוטה למדי, ודורשת בעיקר יוזמה, ונכונות לבצע כמה בירורים לא מסובכים במיוחד – מכאן שאין סיבה שלא לבדוק האם גם אתם יכולים לקבל לא מעט כסף לחשבונכם.

מי יכול לערוך בדיקה בנוגע ליוזמת הר הכסף?

היוזמה החלה לפני מספר שנים על ידי משרד האוצר, ומטרתה לאחד בין כספים שלא נמשכו לבין מי שהם שייכים אליהם. המערכת היא פשוטה למדי לתפעול, ובהיותה מקוונת היא למעשה נגישה עבור כל מי שיש לו חיבור לאינטרנט. היכולת לאיתור הכספים האבודים מבוססת על מאגר אדיר של מידע שמקורו בבנק ישראל, אשר מכיל בתוכו אינפורמציה לגבי פיקדונות וחשבונות של אלפי ישראלים.

כל מי שמעוניין בכך, יכול לבצע את הבדיקה, אך חשוב להבין כי באופן טבעי – לאנשים מבוגרים יותר יש סיכוי גבוה יותר למצוא "כסף אבוד". הכסף עשוי להימצא כאמור במוצרים פיננסיים, לכן כל מי שבמסגרת עבודתו או באופן פרטי, רכש אי פעם מוצרים שכאלה, או שאינו בטוח אם עשה זאת – מומלץ שיברר לגבי סיכוייו למצוא כסף במסגרת היוזמה.

הכל על היוזמה

האם ניתן לברר אודות כספים אבודים השייכים לקרובים, או עבור בני משפחה שנפטרו?

דרישות המערכת מאפשרות ביצוע בדיקה לאחר הכנסת פרטים אישיים כגון מספר תעודת זהות ומספר דרכון, ומכאן שבמידה ויש לכם את נתוניו של בן משפחה שעבורו תרצו לבצע את הבדיקה – תוכלו בהחלט לעשות זאת. כמובן שמטרת האופציה הזו היא להקל על קשישים ומוגבלים ולהעניק את הזכות לקרוביהם לבצע בעבורם את הבירורים הנדרשים, אך ישנם לא מעט אנשים שמבצעים את הבדיקה ללא ידיעתם של בעלי החשבונות האבודים, וזוהי עבירה על החוק לכל דבר.

גם עבור קרובים שהלכו לעולמם – ניתן בהחלט לבדוק ולברר לגבי כסף שלא נמשך על ידי המנוחים, ובמידה ונמצא כזה – ניתנת האפשרות להשיב אותו לבעליו החוקיים, כלומר בני המשפחה הקרובים ביותר של הנפטר.

איך מקבלים את הסכום המגיע לי במסגרת "הר הכסף"?

רבים נרתעים מן היוזמה בשל חשש מאובדן פרטיות, אך חשוב להבין כי המערכת המקוונת אינה מוסרת פרטי חשבון ולא ניתן לגלות באמצעותה נתונים מספריים כלשהם, ומכאן שהיא בטוחה לשימוש. לאחר שהבדיקה הסתיימה ובמידה ונמצא כי אכן קיימים חשבונות או פיקדונות על שמו של האדם המבוקש – נמסרים לו או לקרוביו שביצעו את הבדיקה, אך ורק נתונים המאפשרים יצירת קשר עם המוסדות שדרכם ניתן לקבל מידע מפורט ואישי יותר. לאחר יצירת קשר, ביצוע בדיקות זהות מעמיקות וקבלת אישורים מתאימים – רק אז "ישוחרר" הכסף.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס