נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קוסם או אמן חושים – כיצד מבדילים?

כיום, אין אחד או אחת שלא היו בהופעה של קוסם או אמן חושים. הזמנת קוסם או אמן חושים לאירועים כמו בת מצווה, ימי הולדת וערבי חברה הפכה למנהג רווח ונפוץ בישראל בשנים האחרונות. רבים אף מזמינים מראש כרטיסים והולכים להופעות מרוכזות.

על אף היות הדבר כה נפוץ, חשוב להבין את ההבדלים הרבים והקריטיים בין הקוסם לאמן החושים, כדי לדעת איזה כרטיס בכלל הזמנת ואת מי כדאי להזמין להופיע ביום ההולדת הבא. בעזרת המאמר שלפניכם תוכלו להבין אחת ולתמיד, מה השוני בין תפקידו של הקוסם לאמן החושים ומה הם המאפיינים המרכזיים שמבדילים בין השניים.

 

מי הוא הקוסם?

קוסם הוא אדם שעוסק בקסמים ומבצע מעשים שנראים כעל טבעיים ומופלאים. הקוסם משתמש לרוב במיומנויות של זריזות ידיים ובפעלולים שמושגים על ידי הסחת דעת הצופים. הקוסם מתאים לאירועים משמחים, רבות מזמינים קוסם ליום הולדת ולאירועים רבים אחרים. ישנם מספר סוגים של קוסמים המתמקדים בתחומים שונים. כיום, מלבד קוסמי הילדים, נהוג להזמין קוסמים למבוגרים שמבצעים מופעי אשליות המלאים בפליאה וסקרנות.

 

מי הוא אמן החושים?

אמן חושים אינו קוסם שכן במקום לבסס את המופע על מעשים מופלאים ועל טבעיים, הוא פועל באמצעות טכניקות פסיכולוגיות וקריאת שפת גוף. מטרתו היא לקרוא מחשבות ולחזות את פעולות האנשים. על אמן החושים להיות זריז מחשבה ולהשפיע על הצופה על ידי הטיית מחשבותיו ותשובותיו לכיוון הרצוי.

ההבדלים המרכזיים בין הקוסם לבין אמן החושים

מבחינת תפקידו של הקוסם מול תפקידו של אמן החושים, מובן שבעוד ואמן החושים מתעסק בקריאת מחשבות והשפעה פסיכולוגית על הצופה, הקוסם מנסה לסקרן ולהפליא את הקהל במעשים על טבעיים ומופלאים. מלבד ההבדלים בתפקידם ומטרתם, ישנם הבדלים רבים בין השניים עליהם חשוב לשים דגש:

 

הבדל מהותי בסגנון המופע ובאווירה שיוצר – מתח פסיכולוגי מול אפקטים ופלאים

גם הקוסם וגם אמן החושים מגיעים לבדר את הקהל אך למעשה הם עושים זאת באמצעות יצירת אווירה שונה לגמרי וקיים הבדל גדול באווירה הנוצרת ממופע וממופע אמן החושים. בעוד והקוסם מתרכז ביצירת תדהמה ואפקטים עם אביזרי עזר וצלילים מופלאים, אמן החושים יוצר אווירה מתוחה ותקשורתית עם הקהל ועם המתנדבים, אווירה של מבחן פסיכולוגי מותח ומסקרן.

כך שבשניהם מדובר בבידור ואינטראקציה עם הקהל, אך האווירה הנוצרת שונה לגמרי וכדאי לקחת זאת בחשבון בבחירת האמן והמופע.

 

הבדל באובייקט בו מתרכז המופע – פיזי מול מטפיזי

קיים הבדל מהותי באובייקט דרכו מתבצעים הפלא והאשליה וזהו מאפיין מכריע בהבנת עולמו ומופעו של הקוסם מול אמן החושים. אמן החושים מתרכז בקהל ובאנשים ועליהם מבצע את פלאיו – דרך חדירה למחשבות ושתילת מחשבות וכו', כך שהוא מתרכז באשליות מטפיזיות ומחשבתיות.

לעומת זאת, הקוסם מתרכז בחפצים ממשיים ופלאים חזותיים – כמו כובעים, יונים וכו'.כך שיש הבדל גדול בין השניים באובייקטים עליהם מבצעים ומדגימים את הפלא והתדהמה.

שרביט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלטור מקצועי
החלפת מסנני מים

מים נקיים וטהורים חיוניים לשמירה על בריאות ורווחה. עם זאת, עם הכמות הגוברת של מזהמים ומזהמים הנמצאים במקורות המים

רופא תעסוקתי כן
מה עושה רופא תעסוקתי?

העבודה היא מרכיב מרכזי בחיינו, כאשר גילאי היציאה לפנסיה מותירים לנו כמה עשרות שנים בהן נימצא בשוק העבודה. לעיתים,

גגות של בניינים
כיצד מתבצע זיפות גגות

להרבה מאתנו יצא להגיע לחודשי החורף הגשומים ופתאום לגלות שיש נזילה בסלון והכל הוצף, או שחדר השינה סובל מרטיבות

עין בוהרת
כל מה שצריך לדעת על טלפתיה

טלפתיה היא תחום מרתק מאוד הקשור לקשרים אנרגטיים, פסיכולוגיים או מיסטיים בין אנשים שונים. טלפתיה הינה תחום שעולה בכתבים

כל הדרכים להרחקת יונים

יונים הן אומנם הסמל הלאומי לשלום ואחווה, אך כאשר היצור החביב הזה נמצא לנו בבית, נראה שהוא גוזל מהשלווה