נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פתיחת תיק גירושין בתקופת הקורונה

מסמך

פתיחת תיק גירושין במהלך תקופת הקורונה היא מעשה אפשרי, שכן רק במהלך 2020 חלו הקפדות מיוחדות לאור סגירת בתי המשפט והמעבר להתנהלות שונה. כיום פתיחת תיקי גירושין מתאפשרת כסדרה, אם כי חשוב לדעת שהתקופה מכניסה שינויים ומורכבויות חדשות גם לתוך כותלי בית המשפט וחשוב להכיר אותם לפני שיוצאים לדרך.

 

האם פתיחת תיק גירושין צפויה להתעכב?

נתחיל עם סוגיית העיכובים. בתי המשפט ידועים בעומס מוגבר ובסרבול שגברו באופן טבעי מכוח התקופה והשפעותיה. נכון להיום (פברואר 2021) ישנן תביעות גירושין רבות שמתעכבות ולעתים נדחות מהמועד המקורי שלהן. את פתיחת התיק אמנם ניתן להגיש ללא הבדל, אך הדיונים עצמם עשויים להתעכב ויש להביא זאת בחשבון אם החלטתם לפרק כעת את הזוגיות.

 

הגשת בקשות דחופות בזמן קורונה

אם יש בכך צורך, ניתן להגיש לבית המשפט בקשה לסעד דחוף כמו קבלת צו עיכוב יציאה מהארץ או מזונות זמניים, אך יש להביא בחשבון את החזרה האיטית והמורכבת לשגרת החיים הקודמת, שמשפיעה גם על היכולת לנהל דיונים כסדרם בתוך בתי המשפט.

 

כיצד פותחים תיק גירושין?

אם ברור לכם שאתם מעוניינים לפרק את הזוגיות ולפתוח תיק גירושין כבר עכשיו, מומלץ לפנות לעורך דין שיפעל עבורכם בנושא וישמש כמתווך ביניכם לבין ההליך המשפטי התקין גם במהלך תקופת הקורונה. אין טעם להתמהמה כל עוד ברור לכם שאתם מעוניינים להתגרש משום שההליך כאמור עשוי להתארך וככל שתקבלו ייעוץ משפטי מוקדם יותר, כך תוכלו להתקדם מהר יותר.

 

התייעלות הליך הגירושין במהלך התקופה

מומלץ לנצל את העיכוב והעומסים בבתי המשפט על מנת לאסוף כל אינפורמציה רלוונטית: פגישות עם עורך הדין, איסוף מסמכים רלוונטיים וביצוע כל הפרוצדורה באופן רגוע ונינוח יותר, ללא לחץ המאפיין בדרך כלל את הזוגות שפותחים בהליכי גירושין. אם ניתן, אפשר לנסות ולהגיע להסכמות כבר עכשיו עם הצד השני על מנת למנוע מאבקים משפטיים ממושכים.

 

מה קורה עכשיו בבתי המשפט?

בתי הדין הרבניים ובתי המשפט לענייני משפחה פתוחים לקבלת קהל כעת ויקבלו כל הליך דחוף או רגיל שהוגש להם פיזית, לרבות בקשות ויישוב סכסוכים. אם מדובר בתיק שיוגש לבית המשפט לענייני משפחה, עורך הדין שלכם יוכל להגיש אותו גם באופן מקוון דרך מערכת "נט המשפט". אם זהו תיק בבית הדין הרבני או השרעי, מסופק מענה לציבור גם דרך משלוח מייל או פקס.

המזכירויות בבתי המשפט גם הן פועלות כרגיל ויקבלו כל הליך שהוגש פיזית, לרבות כתבי טענות, בקשות לסעדים דחופים ומסמכים חשובים שיש לצרף לתיק שכבר נפתח. עורכי דין יכולים לשלוח מייל לבית המשפט ולראות בשליחתו כמסירה אישית, כל עוד התקבל אישור משלוח כתוב במייל חוזר מהנמען. אם זהו כתב טענות ראשון, המצאתו מותנית בהסכמה של הנמען בכתב.

אם החלטתם להמשיך את חייכם בנפרד ולהתחיל בהליך הגירושין, בקישור הבא תוכלו לתאם פגישה עם עורכת הדין הלנה שמחי ולהתחיל בהליך פתיחת תיק הגירושין: https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-גירושין/פתיחת-תיק-גירושין.

גרושים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו