נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פתיחת סתימה בצינור ניקוז

סתימה בצינור ניקוז

לצינור הניקוז יש תפקיד קריטי על מנת שלא ייווצרו בבית או בגג הצפות. מדובר על מערכת המסייעת למים לצאת דרך המרזב או צינור אחר מחוץ למבנה. יחד עם זאת, בצינור הניקוז עלולות להיות סתימות. כאן תמצאו את המידע על פתיחת סתימות בצינור הניקוז.

 

איך להתמודד עם סתימה בצינור הניקוז?

סתימה בצינור הניקוז עלולה לעלות ביוקר ולגרום ללא מעט נזקים בבית. במידה ויש סתימה המים מתפרצים וגורמים להצפה שהורסת את הריצוף, הקירות, הריהוט והנזקים עולים כסף. זאת אומרת שגילוי בזמן של סתימה כזו יכול לחסוך הרבה כסף ועוגמת נפש אם מטפלים בה באופן דחוף. ההתמודדות הטובה ביותר היא לסגור את זרם המים הראשי ולקרוא לאינסטלטור מקצועי ומנוסה שיודע לטפל בבעיות צנרת.

 

איך פותחים את הסתימה בצינור הניקוז?

פתיחת סתימה שמתבצעת על ידי אינסטלטור מקצועי תהיה באמצעות החדרת מוט ארוך ודק ובצורה שלא תזיק ותפגע בצנרת במקרים קלים. לעיתים הסתימה תופיע במקום שקשה להגיע עליו ולכן מדובר בעבודה מורכבת שיהיה קשה לפתור לבד. שנית, יש לנקות את צינור הניקוז מלכלוך, קורוזיה ואבנית שגם את זה יעשה האינסטלטור.

יתרה מכך, האינסטלטור ידע לאבחן את מקור הנזילה. כלומר, הנזילה יכולה להיות מצינור הניקוז של המזגן, מצינור הניקוז בשירותים, במקלחת, מהכיורים בחדר הרחצה או המטבח, מצינור הניקוז של מכונת הכביסה, מהביוב, מהגג ועוד.

 

מה גורם לסתימה בצינור הניקוז?

סתימה בצינור הניקוז לא רק נגרמת מלכלוך. יכולים להיתקע בצנרת גופים זרים שאף יגרמו לסדקים או לפיצוץ בצנרת. בנוסף, לצנרת הניקוז חודרים שומנים שמתגבשים לגופים החוסמים את מעבר המים התקין. כך גם שמדובר בחסימה של שיערות שמתגבשות לגוף אחד, לחלודה וכתוצאה מבלאי והתיישנות הצנרת.

 

איך ניתן למנוע סתימה בצינור הניקוז?

כדי למנוע סתימה בצינורות הניקוז מומלץ לתחזק את הצנרת בחומרים מסירי אבנית, ממיסי שומנים ולערוך ביקורת אחת לשנה של חיזוק החיבורים בצנרת, האטמים וכד'. בנוסף, כאשר מנקים את הבית מומלץ לשאוב את הרצפה לפני ששוטפים אותה וגורפים את המים לפתחי הניקוז על מנת שלא ייווצרו גושים של שיערות, אבק ושומנים.

 

האם מקור הסתימה בצינור הניקוז גלוי?

לא תמיד מקור הסתימה בצינור הניקוז גלוי ולכן דרוש סיוע של אינסטלטור. האיתור המקצועי של האינסטלטור לגילוי מקור הסתימה נעשה במכשור טכנולוגי חדיש כמו מכשיר סאונד או מצלמת אינפרה אדום. גם לאחר שהאינסטלטור מאתר את הסתימה הוא משתמש במכשור מיוחד כדי לפתוח אותה. בסתימה קלה כאמור ניתן להיעזר במוט ארוך, אך ישנן שיטות אחרות כמו מתן לחץ מים מסיבי להוצאת הגוף החוסם, שימוש במנואלה, קפיץ, ספירלה או מכשור חשמלי אחר בהתאם לעומק הסתימה ולדרגת החומרה שלה.

לסיכום, מומלץ לא לפתוח את הסתימה לבד על מנת לא לגרום לנזק גדול יותר.

סתימה בצינור ניקוז

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
לשחק בלאק ג'ק
איך משחקים בלאק ג'ק?

בלאק ג'ק, הידוע גם כ"21", הוא משחק קלפים פופולרי וקלאסי הרווח בבתי קזינו ברחבי העולם. המשחק ידוע בחוקיו הפשוטים

השכרת מיניבוס
מה כרוך בהשכרת מיניבוס?

מיניבוס הוא כלי תחבורה מושלם להזיז קבוצות מנקודה לנקודה. בימי חברה, טיול משפחות, חוג או בית ספר, קשה להתעלות