נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עיצוב הבית באמצעות שטיחים

שטיח הוא כלי עיצובי חשוב, ויש לו אפקטים רבים על החלל בו הוא מונח. בהתאם לכ, השתנו סגנונות העיצוב והייצור של שטיחים, אבל גם עיצוב החללים עצמם, יכול להשתנות בהתאם לשטיח.

 

מרבד הקסמים

בשנים עברו, שטיחים איכותיים נתפרו בעבודת יד, וכתוצאה מכך נתפסו השטיחים כסוג של אומנות. כיום, סגנון העיצוב השתנה, וגם דרכי הייצור השתנו. באתר של קרפטים, למשל, תוכלו למצוא מגוון רחב ומרהיב של שטיחים המיוצרים במפעלים, אך איכותם לא יורדת מאיכותו של שטיח תפור בעבודת יד, אם לא אף עולה עליה. כדי להסתכל במבחר השטיחים של קרפטים, לחצו כאן – https://www.carpetim.co.il.

השינויים במסגרות הייצור של השטיחים, וסגנונם, משפיעים גם על אופן השימוש בהם ככלי עיצובי. ככלל, אפשרויות הבחירה בשטיחים כיום הן רבות ומגוונות, והדבר מאפשר לעצב כמעט כול סגנון של חלל באמצעות שטיחים. מהצד השני, קרפט הוא פריט מרכזי בעיצוב החלל (סלון, חדר שינה וכו'), ולפיכך הריהוט שסובב אותו צריך להתאים אליו, בכול מיני דרכים שונות ומגוונות.

 

עיצוב לכול דורש

שטיחים כיום עולים פחות, בגלל השיפורים בתהליכי הייצור שלהם. לפיכך, היצע השטחים ואפשרויות העיצוב גדלות ומתרחבות בכול עת. מבחינת סגנון, הסגנון המרכזי כיום מעצב שטיחים בצבעים אחידים, או בעלי שינויים עדינים בפלטת הצבעים. המטרה בכך היא לעדן את המרכזיות שתופס השטיח בחלל, ובכך לאפשר למעצבי הבית להוסיף פריטים צבעוניים נוספים לעיצוב החדר – כמו עציצים, תמונות או ארוניות – פריטים שיוסיפו סגנון אישי, ויתאימו לעיצוב בית מודרני אך בטעם אישי. מעבר לכך, עדיין לא קשה למצוא שטיחים בעלי סגנון ייחודי, צבע בולט, או הדפס מיוחד ו"נועז" יותר. שטיחים שכאלו ודאי יתאימו למי שרוצה להשתמש בשטיח ככלי עיצובי בולט, ובאמצעותו לבחור את שאר פריטי החדר; בצורה שתתאים את סגנון העיצוב שלו לשטיח, ולאו דווקא ההפך.

 

משתמשים במה שיש לנו

ובכן, הדרך לבחירת השטיח המתאים מתחילה קודם כול – בחדר אליו מיועד השטיח. בחדרים אליהם נכנס אור שמש רב, ויש חשיפה לאזורים חיצוניים בבית כמו מסדרון הכניסה והמרפסת, אנו נבחר בשטיחים עמידים יותר, עבים יותר וכהים יותר (שכן, השמש עלולה להבהיר את צבעי השטיח). באותו האופן, חדרים שונים דורשים גדלים שונים של שטיחים, צבעים ועיצובים שונים. מהצד השני, אפשר להשתמש בשטיחים כדי לייצב גבולות ברורים בתוך הבית; כך למשל, סלון שמרופד כולו בשטיח, הוא אזור "כניסה אסורה" למי שבגדיו או נעליו מלוכלכים. בצורה זו, השטיח עוזר לתחום את החלל לחלקים שונים, ובכך מסייע לייצר עיצוב פונקציונאלי, יעיל ומודרני.

 

חמימות וביתיות

אחד המאפיינים הקלאסיים של עיצוב מודרני הוא הבחירה במינימליזם; צמצום ויעילות של הפריטים בבית. בכן, בעוד שעיצוב שכזה הוא אכן מעניין ומתוחכם, חסרונו העיקרי הוא התחושה שהבית הוא רק אחד מיני רבים, שחסר בו טעם אישי, ביתי וחמים. שטיח עדין ודק, הולך בצורה טובה עם עיצוב מינימליסטי, אבל גם מוסיף נופך של חמימות שחסר בעיצוב שכזה. באותו האופן, שטיח עבה, צבעוני ומדובלל, דווקא שובר את המינימליזם ונותן אמירה אישית, ביתית, ובלתי מתפשרת.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות
עיניים בהירות
כיצד מתאימים עדשות מגע?

עדשות מגע הן חלופה פופולרית למשקפי ראייה לתיקון בעיות ראייה. פיסות פלסטיק קטנות ודקות אלו נלבשות ישירות על העין