נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לאיזה עורך דין מומלץ לפנות לאחר תאונת דרכים?

עורך דין

 עורכי דין מתמחים בזמן הלימודים שלהם בתחומים רבים כמו נזיקין, ביטוחים, תאונות עבודה, תאונות דרכים ועוד וכל אחד בקיא ומיומן בתחומו לאחר שהוא צובר ניסיון. המאמר יסביר לאיזה עורך דין מומלץ לפנות לאחר תאונת דרכים וכיצד הוא פועל.

 

בהתאם לנסיבות…

תאונות דרכים מתרחשות בכל יום ומעורבים בהן הולכי רגל, נהגים, נוסעים, רוכבי אופניים, אופנוענים וכד'. התאונות יכולות לקרות כתאונות פגע וברח, בדרך לעבודה, בחזרה מהעבודה, בנסיעות רגילות, בשבילי אופניים וכד'. כשמדובר על תאונת דרכים החוק קובע קבלת פיצוי מיידי מחברת ביטוח החובה ללא צורך בהוכחות אשמה כדי לכסות את נזקי הגוף, הפסדי שכר, אובדן כושר עבודה, הוצאות רפואיות ועוגמת נפש.

כלומר, נפגעי תאונות דרכים יכולים להגיש תביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים בהתאם לנזקים ולהפסדים שחוו ולקבל פיצוי. אם הולך רגל נפגע בתאונת פגע וברח התביעה תוגש לקרנית מאחר והנהג ברח ואין ביטוח חובה שניתן לתבוע אותו. במידה והנהג המעורב בתאונה לא חידש את ביטוח החובה או נהג ללא ביטוח כזה, יהיה ניתן לפנות לעורך דין נזיקין ולתבוע פיצוי על נזקי גוף בתביעה אזרחית.

במקרה שתאונת הדרכים קרתה בדרך, במהלך או בחזרה מהעבודה ללא סטייה משמעותית במסלול, התביעה תוגש באמצעות עורך דין תאונות עבודה מאחר ומדובר על תאונת עבודה. במקרה זה ניתן לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי ולאחר מכן ניתן לתבוע נכות כללית.

 

בחירת עורך דין בהתאם למומחיות

בכל הקשור לנזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים לעורך הדין צריכה להיות מומחיות גם בסוג הנזק. כלומר, אם הנפגע סובל מפגיעות ראש וגולגולת רצוי שעורך הדין יהיה בקיא בנושא זה מבחינה משפטית. אם מדובר על פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים חשוב שעורך הדין יהיה בעל ידע בכל הקשור לתחום הנפשי והרגשי מבחינה משפטית. עורך דין מקצועי בעל מיומנות בתאונות דרכים רכש ניסיון בכל התחומים ולכן הוא האדם היעיל ביותר שיכול לייצג את הנפגע.

 

כיצד יש לפעול לאחר תאונת דרכים?

עורך הדין מגיש תביעה בהסתמך על המסמכים הרפואיים, הפסדי השכר בהווה ובעתיד, ההשלכות של הנזקים, דרגת הנכות, ההוצאות הרפואיות ועוגמת הנפש. לפיכך, מומלץ מייד לאחר התאונה לקבל טיפול רפואי בו מתועד המקרה, להביא אישור מהמשטרה על התאונה, לאסוף פרטים של עדים וראיות, לצלם את נזקי הגוף כמו צלקות, סימני המטומה וכיוצא בזה ולהיבדק אצל רופאים מומחים.

התביעה לביטוח החובה צריכה להגיע לתוצאות מקסימליות שיפצו כראוי את הנפגע. במידה ומדובר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה יש גם להודיע למעסיק על התאונה כדי שימלא טפסים לביטוח הלאומי. לסיכום, דו"ח הפיצויים מורכב בהתאם לפגיעה, לנסיבות ולרמת הנזקים. לפיכך, הכוונה וייצוג של עורך דין בתחום הרלוונטי הוא הכרחי על מנת להגיע לפיצוי מקסימלי.

תאונת דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו