נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מתייחס החוק לנושא של עבירות הדחה לזנות?

משקל

שידול לזנות היא עבירה חמורה שבצדה עונש מאסר ממושך.

בגלל האופן שבו מתייחס החוק בישראל לנושא של עבירות מן הסוג הזה, יש משמעות גדולה לשאלה עם איזה עורך דין מתייעצים ובאיזה אופן בוחרים לבסס את כתב ההגנה או התביעה בין כתלי בית המשפט.

הנה כל הפרטים

הדין הפלילי בישראל מגדיר בין היתר מהי עבירת שידול. במילים פשוטות, זהו מונח משפטי שמטרתו לתאר מצב שבו אדם אחראי בשל כך שהביא אדם אחר לבצע עבירה פלילית או עוולה אזרחית.

הסעיף הרלוונטי בחוק העונשין אוסר על הבאת אדם לידי מעשה זנות, עיסוק בזנות או אפילו פרסום שירותי זנות. עם זאת, החוק גם מתייחס בצורה מעט שונה לענישה שאותה יש לקבוע בגין כל אחת מהעבירות האלה. באופן עקרוני, ככל שהעבירה חמורה יותר – כך גם העונש.

 

המשמעות של הדחה לזנות

החוק מתייחס בחוומרה לעבירות שונות של הדחה לזנות במטרה לייצר הרתעה וכדי לצמצם את התופעה. כך לדוגמא העונש על שידול לזנות הוא כ-5 שנות מאסר, בעוד אצל קטינים הוא יכול להגיע ל-7 שנות מאסר.

חשוב לציין שמי שעוסק בזנות לא יועמד לדין – אלא רק האדם ששידל אותו, בין אם מדובר על מעשה חד פעמי או במעשה מתמשך. זו נקודה חשובה מאוד, כי העיסוק בזנות כזנות אינו מהווה עבירה. חוץ מזה, החוק מכיר במורכבות הנושא ובכך שלהרבה גברים או נשים אין ברירה או יכולת להתנגד לשידול.

 

מה נחשב עבירת זנות?

שאלה אחרת ולא פחות מעניינת היא כיצד בעצם קובעים מהי עבירת הדחה לזנות. היות והזנות היא אינה עבירה, יש חוקים שקובעים מה כן נחשב עבירה. בין היתר, מעשים הנחשבים לזנות והחוק מתייחס אליהם כעבירה הם סרסרות, שידול למעשה בזנות, שידול לעסוק בזנות או החזקת ושכירת מקום לצרכי זנות.

בפועל, הדחה לזנות היא כל מצב שבו הנאשם גורם לאישה או לגבר לעסוק בזנות או לבצע מעשה זנות. לאחר מכן, הענישה לא מתייחסת לצד של מי שעסק בזנות אלא לכל הצדדים האחרים: החל ממי שהשכיר את המקום, דרך מי שארגן את המפגשים ועד מי שגרם לזונה לקחת חלק במעשה.

 

התייעצות עם עורך דין פלילי

היחס בחוק לנושא של עבירות הדחה לזנות מחייב התייעצות עם עורך דין. מלבד הרגישות בנושא המהותי, כדאי גם לדעת שהחוק משתנה לעיתים קרובות ושגם המחוקק עוד לא ממש בטוח כיצד לפעול כלפי הסוגיה.

התוצאה של כל האמור לעיל מחדדת את החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע. במקרה הזה, בעלי המקצוע היחידים שאיתם רלוונטיים להתייעץ הם עורכי דין. עם זאת, לא מספיק לבחור עורך דין כללי – אלא צריך לוודא שהוא בקיא בדין הפלילי ויודע מה משפיע עליו.

 

שופט מרכזי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו