נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ספריות מעוצבות לבית היהודי

כוננית לבית יהודי

אין ספק שהספרייה היא אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בבית שלנו. במבט חטוף בספריות של בתים שונים, ניתן ללמוד רבות על אופי המשפחה ועל תחומי העניין של המתגוררים בבית. כשאורח מגיע לבית חדש, העיניים שלו יחפשו באופן אוטומטי את הספרייה הביתית, לכן חשוב מאוד להעניק לה מראה מכובד ומרשים.

 

מדוע חשוב להשקיע מחשבה בבחירת הספרייה שלכם?

לאורך כל שנות קיום העם היהודי, הדבר אשר ליכד אותנו יותר מכל היה התנ"ך והקריאה המשותפת בו. למידת תורה בקבוצה נקראת גם למידה בחברותא ומנהג זה השתרש והפך למרכזי במיוחד בקרב העם שלנו. לאור ההשפעה העצומה שיש לקריאה בתנ"ך וקריאה בכלל על תולדות העם היהודי, הוא זכה גם לשם נוסף – עם הספר. ניתן ללמוד מכך שהכמיהה לספרים וללימוד מתוך קריאה, נמצאת בכל אחד ואחת מאיתנו, ועל כן עלינו לוודא שהספרים שלנו מקבלים את הכבוד הראוי להם ושהם מונחים על מצע המיועד לכך. הספרייה שתבחרו לביתכם צריכה לענות על כל הרצונות הייחודיים שלכם ולקלוע בדיוק לשפה העיצובית של חלל הבית. ניתן למצוא אחת כזו בגלריית ספריות הקודש של אוליווד רהיטים.

 

שימושים נוספים לספרייה בבית היהודי

כשמה כן היא, ספרייה נועדה להנחת ספרים, אך בבתים רבים ניתן למצוא אביזרים נוספים על המדפים השונים. בחירה עיצובית זו מוסיפה לספרייה עניין רב ושוברת את המראה של ספרייה "פשוטה". ניתן להניח בספרייה אובייקטים עיצוביים המשלימים את מראה החלל כמו פסלים או קישוטים שונים. ניתן גם להוסיף פריטים בעלי משמעות עבור בני הבית כמו תמונות משפחתיות, חפצים שנאספו במהלך חוויות משותפות, או כלים בעלי זיקה למסורת היהודית כמו חנוכייה, שופר, פמוטים ועוד.

 

כיצד תדעו להתאים את גודל הספרייה?

על מנת לאפשר הליך בחירה מהיר וענייני, חשוב מאוד להגיע עם מידות מדויקות ככל האפשר עוד מהבית. עוד בטרם היציאה לחנות הרהיטים או תחילת החיפוש האינטרנטי, יש לבצע מדידה של השטח בו תרצו להציב את הספרייה. חשוב למדוד את האורך והרוחב של האזור המוקצה לספרייה ואת גובה התקרה. המידות הללו יהוו בסיס טוב לחיפוש, וימנעו רכישה של ספריה בלתי מותאמת.

 

ספריה בהתאמה אישית

על מנת לוודא שהקנייה החגיגית אכן תענה על כל הבקשות שלכם, חשוב לבחור ספרייה המתאימה לכך בכל היבט. אז כיצד תעשו זאת? באמצעות חיפוש באינטרנט ניתן למצוא דגמים שונים של ספריות ולקבל רושם על הסוגים והעיצובים הפופולאריים ביותר. בחנויות אינטרנטיות רבות קיימת גם האפשרות לשנות חלקים שונים בספריה כמו צבע, סוג חומר, כמות דלתות וכו'.

 

סיכום

אם חשבתם שרכישה של ספרייה מעוצבת לבית יהודי היא משימה בלתי אפשרית, הרי שבעזרת חיפוש אינטרנטי ומחשבה מקדימה ניתן לאפיין כמעט במדויק את סוג הספרייה שיתאים לבית שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שהדברים שיהפכו את הספרייה לחלק משמעותי מחלל הבית הם הספרים, החפצים והתמונות היקרים לליבכם אשר תניחו בתוכה.

כוננית לבית יהודי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רהיטים