נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סטנדאפיסט שהוא קוסם – מה זה אומר? 

אמן סטנד אפ

אם חשבתם שראיתם כבר הכל ויצא לכם להיחשף לכל סוגי מופעי הבידור השונים, היכונו להיות מופתעים – הכירו את הקוסם הסטנדאפיסט. כזה, כנראה, עוד לא ראיתם. סביר להניח שיצא לכם לצפות בסטנדאפיסט, אם לא במופע שלם אז בקטעים מתוכו.

סביר גם כן להניח שיש לכם זיכרונות ודימוי של מופע קוסם – מהילדות או אולי אפילו מקוסמים או מנטליסטים שראיתם בשנים האחרונות. אך האם ידעתם שישנם כאלה המשלבים את שני התחומים למופע אחד? באתר standup-now.co.il מסבירים לנו למה הכוונה ב"סטנדאפיסט קוסם".

 

מופע סטנד אפ – מה זה בעצם?

מופעי סטנדאפ הולכים ונעשים פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, כך שלא בטוח שבאמת צריך להסביר, אבל אם טרם יצא לכם לנכוח במופע סטנדאפ, מדובר בעצם במונולוג קומי, אשר פעמים רבות כולל פאנצ'ים קצרים ודיאלוגים קצרצרים עם משתתפים בקהל. התכנים לקוחים לרוב מחייו של הסטנדאפיסט, חוויותיו או אופן הראייה שלו את העולם.

 

מופע קסמים – כמו פעם?

מופע קסמים המקובל בימינו לא דומה כל כך לאסוציאציה המיידית שלנו מהילדות, על אדם חנוט בחליפה ששולף מהכובע שפן או יונה. הקוסמים של היום עוסקים הרבה יותר בקסמים מהסוג שנקרא "אמנות חושים" או "מנטליזם", כלומר שימוש בכלים של קריאת שפת גוף ומחשבות.

 

סטנדאפ ומופע קסמים יחד?

כן, כן. השילוב בין שתי האפשרויות מספק לנו את הטוב משני העולמות – הצחוק של הסטנדאפ, הפליאה וההפתעה של הקסמים. הגיוון במופע שנוצר עקב החיבור בין שני סוגי המופעים, מסייע לשמור על הקהל עירני ומרותק, ומבטיח שבסוף האירוע האורחים המשתתפים יצאו מרוצים. בנוסף, מכיוון שמופעים אלה עשויים לדבר לקהלים שונים, הרי שבשילוב ביניהם, שבו לא כל הזמן מתמקדים ברצינות בקסמים ומנגד לא מתמקדים כל הזמן בצחוק של הסטנדאפ, אפשר לעניין באמצעות השילוב טווח רחב יותר של צופים.

 

סטנדאפיסט שהוא קוסם – איך זה נראה?

סטנדאפיסט שהוא קוסם, או אמן חושים, יכול לבנות את מופע הסטנדאפ שלו סביב הפעלולים או הטריקים שהוא מבצע. כשם שבמופע סטנדאפ הבדיחות יהיו קשורות לחייו או לזווית הראייה שלו את העולם, הרי שבמופע סטנדאפ משולב קסמים, הן יעסקו בקסמים. הוא יכול לשלב הומור עצמי או פאנצ'ים הנוגעים להצלחת או אי הצלחת הקסם, ואף להעמיד פנים שהקסם אותו ביצע כשל – כשבסופו של דבר מתקבל פאנץ' לקסם שהוא עוד יותר מפתיע ומצחיק.

 

סטנדאפיסט קוסם לאירוע – בחירה מומלצת

בבחירת סטנדאפיסט קוסם לאירוע, תוכלו להיות בטוחים שאתם פונים לטווח רחב של צופים, שכן השילוב בין שני סוגי המופעים יוכל לרתק גם את אלה שלרוב לא מתעניינים בסטנדאפ וגם להצחיק את מי שמופעי קסמים ואמנות חושים לא מדברים אליהם. בנוסף, מופע שכזה יכלול את כל היתרונות של שני סוגי המופעים – הוא מתאים למגוון סוגי קהלים, הוא כיפי וקליל ובנוסף, הוא מקורי ולא ישכח במהרה.

אמן סטנד אפ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים