נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך למזער נזקים עקב העלמת מס? 

עורך דין גילוי מרצון

כל עצמאי ובעל חברה חייב להתמצא במיסים שהוא מחויב בהם ובמיסים שהוא משלם. כידוע, לא כל העצמאים ובעלי החברות משלמים את מלוא המס בו הם מחויבים, ובוחרים להפעיל טכניקות שונות שהתוצאה של כולן היא תשלום מס נמוך יותר, ובמילים אחרות – העלמת מס. העלמת מס היא עבירה הגוררת עונשים שונים, אך ניתן להפחית את הנזק שייגרם בעקבותיה. כיצד? 

העלמת מס היא מצב שבו אדם אינו משלם את מלוא המס בו הוא מחויב לפי תחשיבי מס הכנסה, מע"מ או שניהם. כידוע, מדינת ישראל מנהלת מעקבים על עצמאים ובעלי חברות, ואנחנו שומעים לעתים בתקשורת על בעלי עסקים מפורסמים או סלבס שמצאו את עצמם חשודים או מורשעים בהעלמת מס. הנזק היכול להיגרם לאדם ולעסק שלו בעקבות חשיפה של העלמת מס הוא רב, אך ניתן להפחית את הנזק על ידי ביצוע נכון של תהליך גילוי מרצון.

 

העלמת מס – מהי?

העלמת מס היא כותרת למספר עבירות שונות, בדרגות חומרה שונות, אותן מבצעים לעתים בעלי עסקים. ישנם מקרים שבעל העסק מבצע פעולה בשוגג שמאוחר יותר מתבררת כהעלמת מס, ובמקרים אחרים מדובר בעבירה שמבוצעת תוך מחשבה והנחה שלא ייתפס.

דוגמא ראשונה להעלמת מס היא דיווח לא מדויק על הכנסות – בעל עסק שאינו מדווח כנדרש על כל הכנסותיו. במקרים אחרים בעל העסק מדווח כנדרש על הכנסותיו בארץ אך לא על הכנסותיו בחו"ל, או שהוא מגיש חשבוניות הוצאות שמתבררות כפיקציה.

 

תהליך גילוי מרצון – מהו?

העלמת מס סופה על פי רוב להתגלות. במידה והיא מתגלה על ידי חוקר מס הכנסה או גורם חיצוני אחר, היא תלווה בעונשים ובסנקציות לא נעימות שיכולות לפגוע קשות בעסק. לעומת זאת, אם רוצים לבצע תהליך מעט נעים יותר, בעל העסק המודע לעבירה שלו, יכול לבצע תהליך של גילוי מרצון, שבו מעלים המס מתוודה מול רשות המיסים ומשלם את חובותיו.

 

תהליך גילוי מרצון – כיצד מבצעים אותו?

תהליך גילוי מרצון ניתן לביצוע באחד משלושה מסלולים. הפופולרי ביותר הוא המסלול האנונימי, במסגרתו התהליך מתבצע דרך נציג של מבקש השירות – לרוב עורך דין. הנציג מנהל את התהליך ללא חשיפת המבקש ורק לאחר גילוי הסכום שמו נחשף. מסלול שני הינו מסלול מקוצר, המיועד למי שהסכום שהעלים נמוך יחסית.

במסגרת מסלול זה לא מתנהל משא ומתן, אלא מגישים את הבקשה ולאחר האישור משלמים את הסכום. מסלול שלישי הוא מסלול רגיל, בו נבדק הסכום שהועלם על ידי המבקש. על מנת לבחון את המסלול הרלוונטי עבורכם, רצוי לפנות לאיש מקצוע בתחום, כלומר עורך דין גילוי מרצון.

 

האם כל אחד רשאי לבצע תהליך גילוי מרצון?

לא. לא ניתן לבצע תהליך גילוי מרצון על רווח שמקורו בעיסוקים לא חוקיים, או במקרה שבו כבר קיימת חקירה של רשות המסים נגד המבקש.

עורך דין גילוי מרצון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו