נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שקלול היתרונות והחסרונות עבור משכנתא של 500 אלף ₪

שקלול היתרונות והחסרונות עבור משכנתא של 500 אלף ₪

הלוואת משכנתא בסך 500 אלף היא הלוואת משכנתא סטנדרטית למדי, אותה ניתן למצוא במגוון צורות, אפשרויות ומסלולי ריביות שונים. אלו משפיעים יחדיו על גובה ההחזר החודשי וכן על סך ההחזר עם סיום תקופת ההלוואה. אז מהם היתרונות והחסרונות עבור משכנתא של 500 אלף? הנה לפניכם כל המידע החשוב בנושא

 

הלוואת משכנתא של 500 אלף – יתרונות וחסרונות

הלוואת משכנתא היא שלב מהותי בעסקאות הנדל"ן השונות, כאשר בעסקת רכישת דירה, הרוכשים מחויבים להגיע עם הון עצמי בשיעור מסוים, הנקבע בהתאם למהות העסקה. כאשר מדובר בהלוואת משכנתא של 500 אלף, הרי שמדובר בהלוואה בסכום נמוך יחסית, כך שתוכלו לקבל עבורה תנאים נוחים ולהסתפק בפריסת ההלוואה לתקופה קצרה יחסית.

מנגד, במציאות הנוכחית של מחירי הנדל"ן, הלוואת משכנתא בגובה 500 אלף משמעה כי הגעתם עם הון עצמי נכבד, דבר העלול להכביד על תזרים המזומנים שלכם וההתנהלות הכלכלית השוטפת שלכם וכן לפגוע באפשרויות השקעה מניבות אחרות.

 

יחס החזר משכנתא 500 אלף

אחת השאלות העיקריות שאנשים רבים נוטים לשאול בעת לקיחת הלוואת משכנתא, נוגעת לשאלת ההחזר החודשי, כאשר החזר משכנתא 500 אלף תלוי בפרמטרים כמו סוג הריבית ותקופת ההלוואה ובכל מקרה, לא יכול לעבור את סך ה – 40% מגובה ההכנה הפנויה של הלווים, כאשר ההמלצה הרווחת היא להעמיד את יחס ההחזר על רבע מההכנסות (לאחר ניכוי הוצאות והתחייבויות קבועות).

 

בניית תמהיל הלוואה מומלץ למשכנתא של 500 אלף

מלבד גובה ההחזר החודשי, בבניית תמהיל משכנתא בכלל ותמהיל משכנתא מומלץ עבור משכנתא בגובה 500 אלף, חשוב לקחת  בחשבון מספר מרכיבים עיקריים כמו:

פיזור סיכונים

עולם המשכנתאות כולל תחתיו מגוון מסלולי הלוואות ואפשרויות החזר, חלקן בעלות רמת סיכון גבוהה יותר וחלקן פחות. וכמו בעולם ההשקעות, גם כאן חשוב להגיע לפיזור סיכונים אולטימטיבי בהתאם למאפייני הלווים ומצבם הכלכלי.

מסלולי ריביות

מסלולי המשכנתא השונים מורכבים מריביות שונות, דוגמת ריבית משתנה, ריבית קבועה צמודה / לא צמודה, ריבית פריים, ריבית צמודה למט"ח ועוד.

תקופת ההלוואה

את הלוואת המשכנתא בגובה 500 אלף מומלץ לפרוס לתקופה קצרה יחסית, אשר תעמוד לכל היותר על 25 שנים, באופן אשר אינו משפיע בצורה ניכרת על גובה ההחזר החודשי, אך בעל השלכות מהותיות על סך ההחזר בסוף תקופת ההלוואה.

 

ייעוץ משכנתאות מקצועי – הדרך הבטוחה להלוואה בתנאים נוחים

בין אם מדובר במשכנתא 500 אלף ובין אם בסכומי אחרים, בכדי לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר, הן ביחס לסכום ההלוואה והן ביחס למאפיינים האישיים שלכם, חשוב ומומלץ לפנות לשירותיו של יועץ משכנתאות פרטי ומנוסה בתחום המשכנתאות.

 

לסיכום

הלוואת משכנתא 500 אלף נחשבת להלוואה בסכום נמוך יחסית, כך שניתן להגיע להחזר חודשי נמוך ופריסת תשלומים נוחה ומנגד, סביר להניח כי נצטרך להעמיד הון עצמי גבוה למדי. ובכדי לשקלל את כלל היתרונות והחסרונות לכדי תמהיל משכנתא מומלץ ומותאם אישית, כדאי לפנות לשירותיו של ייעוץ משכנתאות מקצועי.

ניתן להשאלה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
יועץ משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתאות?

הלוואת משכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר בחיי הישראלי הממוצע. כמה אנחנו מבררים לפני שאנחנו רוכשים רכב שעולה כמה עשרות