נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משכנתא מהבנק או מחברות – מה עדיף?

בדיקת מס דרך מחשב

הרבה אנשים, צעירים או מבוגרים כאחד, מגיעים לשלב בחיים שבו הם מעוניינים לרכוש לעצמם נכס.

במקום להמשיך להרוויח משכורות ולפזר חצי או יותר מהן על שכר דיה, רכישה של דירה היא רעיון חכם ומוצלח על מנת לשלם על נכס שיהיה בסופו של דבר שייך לכם ולבני משפחתכם.

היות ורכישה של דירה מעורבת בתשלומים גבוהים מאוד, אנשים רבים פונים אל פתרון של משכנתא שמאפשר להם לשלם על הדירה ולהחזיר את כספי ההלוואה טיפין טיפין.

אולם ברגע הזה בדיוק נשאלת שאלה שכדאי למצוא עליה מענה: משכנתא מהבנק או מחברות – מה עדיף? אז בואו ננסה לעשות סדר ונבין מה האפשרויות שעומדות בפניכם.

 

משכנתא מהבנק או מחברות – יש בכלל התלבטות?

בהחלט כן. בנק ישראל מכתיב מספר תנאים ללקיחת משכנתא, אותם תנאים עוברים אל הבנקים השונים הפעילים במדינת ישראל וכל מבקש משכנתא שמגיע אל הבנק חייב לעמוד באותם התנאים על מנת לקבל את המשכנתא המיוחלת.

לעומת זאת, כאשר לווה מגיע אל חברות – פרטיות, חברתיות, חברות ביטוח ועוד, התנאים הללו לא תקפים וכל גוף מציב לעצמו את התנאים ללקיחת משכנתא. אז מי מבין כל האפשרויות היא האפשרות העדיפה ביותר? ובכן, זו שאלה שמשתנה בהתאם לגורמים האישיים שלכם.

 

בשלב הראשון בדקו את יכולת ההחזר שלכם

כאנשים שמבקשים ללוות כספים מגוף כלשהו, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לבדוק מה היא יכולת ההחזר שלכם וכמובן איזה סכום אתם עומדים לבקש מאותו הגוף.  אם, לצורך הדוגמה, כבר ביקשתם מהבנק הלוואת משכנתא וסורבתם בגין יכולת החזר נמוכה, סביר להניח שגם הגופים האחרים לא ישושו לתת לכם את סכומי הכסף שאתם מבקשים כהלוואה, אולם יכול להיות שמול הגופים החיצוניים לבנקים תיתקלו בתנאים מקלים יותר שיסייעו לכם להחזיר את הכספים.

 

אילו חברות מתעסקות עם הלוואת משכנתא?

מלבד הבנקים, שהם הגוף המרכזי שמתעסק בהלוואת משכנתאות מסוגים שונים ואף מחזיקים במחלקות ייעודיות למשכנתאות עם יועצים, תוכלו למצוא חברות פרטיות רבות שיכולות לסגור לכם את פינת המשכנתא, חברות חברתיות שיכולות גם הן לפתור את הבעיה וגם חברות הביטוח.

מה שחשוב לקחת בחשבון הוא שחברות הביטוח, שמחזיקות גם הן במחלקות ייעודיות למשכנתאות, מתעסקות עם סכומי כסף נמוכים יותר מאשר הבנקים, ולכן לקיחת משכנתא דרכם צריכה להישקל בכובד ראש ובהתאם לסכומי הכסף שלהם אתם זקוקים

 

אז רגע, מה עדיף?

אז לצערנו לא נוכל לענות בצורה חד משמעית אם עדיף לקחת משכנתא מהבנק או מחברות, היות והנושא הזה הוא אינדיבידואלי ביותר. לקחת משכנתא מהבנק או מחברות תלוי בסכום הכסף שלו אתם זקוקים, ביכולת ההחזר שלכם ובתנאים שכל גוף כזה יציב בפניכם. ככל שתכירו יותר לעומק את מפת התנאים של כל גוף וגוף, ככה תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר למקרה הספציפי שלכם.

 

אני מרגיש שאני זקוק לעזרה

התחושה הכי טבעית לפני שחותמים על הסכם מפחיד כמו הסכם משכנתא היא תחושה של חשש, אז בראש ובראשונה חשוב לנו להגיד לכם שאתם לגמרי לא לבד. במידה ואתם לא סגורים על הפרטים, לא בטוחים אם כדאי לכם לקחת משכנתא מהבנק או מחברות, לא יודעים איזה סכום הלוואה לבקש ובכלל בכל שאלה שצצה לכם בראש – תוכלו להתייעץ עם יועצי משכנתאות.

זה בדיוק הזמן להכיר לכם את משכנתא אינפו, חברת ייעוץ למשכנתאות מהמובילות בארץ. עם מיטב היועצים, הידע והניסיון הרב, משכנתא אינפו היא הפתרון המושלם בשבילכם בדרך ללקיחת המשכנתא הטובה ביותר עבורכם.

 

בית וכסף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס