נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מנוע לאיתור כספים אבודים – איך זה עובד?

לוגו של חיפוש

משרד האוצר יצא עם פרויקט הר הכסף לפני כמה שנים לאחר שערך בדיקה וגילה כי קיימים סכומים אדירים של כסף המגיעים עד ליותר מ-10 מיליארד שקל בחשבונות בנק רדומים, פוליסות ביטוח וקרנות פנסיה נשכחות ואף חשבונות של נפטרים שאף אחד לא דרש.

לכן, משרד האוצר הקים את הר הכסף המשמש כמנוע לאיתור כספים אבודים ומאפשר לכל אזרח לבדוק האם ייתכן שקיים חיסכון על שמו שהוא אינו מודע אליו בכלל או שכח מקיומו.

 

איך יכול להיות שיש לי כסף שאני לא יודע עליו?

אמנם רובנו לא עשירים ולכן אנחנו חושבים שאנחנו מודעים לכל הכסף שברשותנו. מצד שני הרבה מאיתנו אפילו לא יודעים לאיזו קרן פנסיה מופרש הכסף מהמשכורת שלנו ואילו ביטוחים יש ברשותנו.

יש הרבה מאוד מצבים בהם יכול להיווצר מצב בו חיסכון או חשבון בנק נפל מתחת לרדאר והבעלים שלו שכח שהוא קיים.

בשוק העבודה הדינמי של היום בו רוב הציבור העובד התנסה במספר עבודות, חלק הפכו מעצמאים לשכירים או להפך, לרובנו גם הייתה תקופה בה היינו מובטלים ועוד הרבה מקרים נוספים. כל המקרים האלו יכולים להוביל לפתיחה של מספר חשבונות בנק או קרנות פנסיה שייתכן ששכחתם מהם.

אם פתחתם מספר חסכונות פנסיוניים, קופות חיסכון שונות או אפילו אם החברות הפיננסיות עברו שינויים שונים כמו מיזוגים ייתכן שנוצר מצב שיש לכם חסכונות שאיבדתם.

כך שגם אם אתם מגדירים את עצמכם ככאלו שההתנהלות הפיננסית שלהם מסודרת ושעוקבים אחר כל פעילות, כדאי לכם בכל זאת לבדוק אם יש חיסכון שלא ידעתם עליו.

 

אילו חסכונות אפשר למצוא באתר הר הכסף?

חשוב להבין שאתר הר הכסף לא מאתר כל חשבון שקיים על שם כל אזרח. הוא מנוע איתור רק עבור כספים אבודים- כלומר חשבונות לא פעילים.

כמו כן, כדאי לדעת שלא כל סוג של חשבון או פיקדון לא פעיל ימצא בחיפוש באתר. נעבור על החשבונות שכן תוכלו למצוא:

  1. קרן פנסיה.
  2. קרן השתלמות
  3. קופת גמל
  4. פוליסת חיסכון
  5. ביטוח חיים- הכסף מוענק למשפחת המבוטח שנפטר.
  6. ביטוח מנהלים

אם יש לכם פוליסות ביטוח אחרות או פיקדונות אחרים הם לא יופיעו באתר. האתר גם לא כולל ביטוחי חיים קבוצתיים.

 

כיצד ניתן להשתמש באתר?

כל אחד יכול להשתמש באתר גם אלו שיש להם כספים אבודים וגם אלו שלא, על מנת לבצע בדיקה. האתר הוא פרויקט ממשלתי ולכן הוא חינמי. הבדיקה לא תעלה לכם דבר.

כדי לאתר כספים על שמכם התהליך הוא מאוד פשוט. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הר הכסף, לאחר מכן יופיעו בפניכם שתי אפשרויות: 'חיפוש חשבונות בנק' או 'חיפוש חסכונות פנסיוניים ופוליסות ביטוח חיים'.

לאחר שבחרתם תתבקשו להגדיר עבור מי אתם מחפשים- על שם מי אמור להיות החשבון- אם זה על שמכם או על שם קרוב שנפטר.

לאחר מכן, תתבקשו למלא פרטים אישיים כמו מספר תעודת זהות, תאריך הנפקת תעודת זהות, האם הונפק דרכון והאם נסעתם לחו"ל ב-3 השנים האחרונות. במקרה שהבדיקה היא עבור קרוב שנפטר תתבקשו להכניס גם את מספר תעודת הזהות של הנפטר ואת תאריך הפטירה.

לסיום תצטרכו לאשר שאתם מסכימים לתקנון האתר ולבסוף תוכלו לבצע את החיפוש.

חשוב לדעת שהתוצאות המתקבלות באתר לא מראות את סכום הכסף שקיים בקרן הפנסיה או הביטוח אלא רק מאשרים את קיומו. כדי להמשיך ולברר יותר מידע על החשבון תצטרכו לפנות לחברה בה מנוהל החשבון.

 

כסף נדלק ונשרף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס