נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי מוסמך לבצע הדברות?

הדברת מזיקים

כולנו מכירים את התופעה המטרידה והמעיקה של מזיקים שמגיעים אלינו הביתה ואנו מעוניינים להיפטר מהם. אבל כיצד יש לעשות זאת והאם כל אחד יכול לטפל במזיקים ביתיים בצורה טובה? במדריך הזה נענה על השאלה מי מוסמך לבצע הדברות יעילות נגד חרקים ומזיקים אחרים

 

מתי אנו נדרשים להדביר מזיקים?

כולנו מכירים את תחושת הגועל מלראות נמלים על השיש, עכבר במטבח או ג'וקים. כדי לטפל במזיקים שונים לא מספיק לנקות את הבית ולאטום גורמי משיכה שונים כמו אוכל או פירורים, אלא יש פעמים רבות לבצע הדברה שתעלים את המזיקים אחת ולתמיד. מי רשאי לבצע הדברת מזיקים – במאמר הבא ריכזנו עבורכם כיצד לזהות מדביר מוסמך ומקצועי.

 

מי מוסמך לבצע הדברה?

הגוף המוסמך למתן רישיון למדביר הוא המשרד להגנת הסביבה. המשרד להגנת הסביבה עורך מבחנים שונים כדי להכשיר סוגים שונים של מדבירים – יש מבחן שונה למדביר שעובד בדירות ולמדביר שעובד בשטחים פתוחים. המשרד להגנת הסביבה גם נותן רישיונות שונים לטכניקות הדברה שונות כמו הדברה באיוד.

במבחן בודק המשרד להגנת הסביבה את הידע בנושא סוגי מזיקים, סוגי תכשירי טיפול, סוגי ציוד ושיטות יישום וכן את יכולת המדביר לתכנן מבצעי הדברה מורכבים. בנוסף ישנו במבחן פרק שלם הנוגע לחובות המדביר, וכן פרק שעוסק בסוגי רעלים ובמיגון.

כדי לקבל רישיון מדביר מוסמך יש להפגין בקיאות בכל הנושאים הללו וכן לענות על שאלה פתוחה של תכנון מבצע הדברה. בנוסף ישנם מבחנים ספציפיים לקבלת רישיונות הדברה מיוחדים לחללים קטנים (דירות), וכן המשרד להגנת הסביבה יכול להגביל את המדביר לעסוק בחרקים בלבד או מכרסמים בלבד.

 

האם נדרש מבחן בלבד?

ממש לא. המשרד להגנת הסביבה בודק גם שלמדבירים המורשים אין רישום פלילי ושיש להם את הניסיון הדרוש כדי להיחשב מדבירים מוסמכים. באתר המשרד מתעדכנת כל העת רשימת המדבירים המורשים, ואל תהססו לבקש מהמדביר להציג לכם את הרישיון שלו. וודאו שהרישיון בתוקף כדי להבטיח שבביתכם תיעשה הדברת מזיקים איכותית ומקצועית.

 

האם ניתן להדביר באופן עצמאי?

שמירה על ניקיון הבית או סתימת חורים בקירות הם אמצעים טובים להגנה מפני מזיקים שונים. בנוסף ישנם שמנים אתריים שונים שאמורים להרחיק מזיקים, אך הם אינם תחליף להדברה איכותית. החומרים האלה יכולים לעכב את המזיקים או להפחית במעט את פעולתם אך הם לא יעילים כמו הדברה שנעשית על ידי מדביר מוסמך.

 

מדוע כדאי להיעזר במדביר מוסמך?

מדביר מוסמך הוא מדביר שקיבל רישיון מהמשרד להגנת הסביבה. באמצעות שימוש במדביר מוסמך תוכלו להיפטר מהמזיקים בביתכם ביעילות, משום שהוא בעל ידע בסוגי המזיקים השונים, סוגי רעלים, שיטות פעולה וציוד. ניתן להגן על הבית באמצעות שיטות עצמאיות שונות, אך רק מדביר מוסמך מסוגל לזהות את סוג המזיק ולטפל בו בצורה הנכונה.

הדברת מזיקים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הדברה