נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושה רופא תעסוקתי?

רופא תעסוקתי כן

העבודה היא מרכיב מרכזי בחיינו, כאשר גילאי היציאה לפנסיה מותירים לנו כמה עשרות שנים בהן נימצא בשוק העבודה. לעיתים, היכולת שלנו לעבוד כרגיל נפגעת בשל סיבות שונות, בגינן ניתן יהיה להגיש תביעת אובדן כושר עבודה, ולממש את זכויותינו מול חברות הביטוח, קרנות הפנסיה והמוסד לביטוח לאומי. כדי לממש את אותן זכויות, אחת התחנות המרכזיות דרכן נצטרך לעבור היא הרופא התעסוקתי

 

מיהו רופא תעסוקתי?

העבודה ממלאת תפקיד מרכזי בחיינו, כשאנחנו מבלים בה חלק ניכר משעות היממה ושנים רבות מחיינו בכלל. אין ספק כי ליכולת לעבוד כרגיל קיימת השפעה מהותית על שגרת ואיכות חיינו, אך לעיתים, יכולת זו נפגעת כתוצאה ממקרים שונים, דוגמת תאונה, פציעה ומחלות שונות, מקרים בגינן ניתן יהיה להגיש תביעת אובדן כושר עבודה ולממש את זכויותינו.

הגורם האחראי על הערכת כושר העבודה שלנו הוא הרופא התעסוקתי, המעניק את שירותיו במסגרות הרפואיות השונות – קופות החולים, מכונים פרטיים, מוסדות ציבור ובחלק ממקומות העבודה. לעיתים, הרופא התעסוקתי נדרש לבצע את הבדיקות הרפואיות עוד לפני תחילת העבודה, במטרה לבחון את כשירותו של העובד לעבודה המיועדת.

 

מה רופא תעסוקתי עושה בדיוק?

הבנו אם כן כי, רופא תעסוקתי אחראי על הערכת כשירות העובד לעסוק / להמשיך בעבודה, אך מהם תחומי העיסוק העיקריים של הרופא התעסוקתי?

 

  • בדיקות תקופתיות

במקומות עבודה בעלי רמת סיכון וחשיפה גבוהה למזיקים, קיימת חובה לערוך לעובדים בדיקות תקופתיות על ידי רופא תעסוקתי, במטרה לבחון את מידת חשיפתם לחומרים מזיקים ותנאי סביבת עבודה מסוכנים.

 

  • כתיבת חוות דעת רפואית

במסגרת תביעה כנגד חברות הביטוח או המוסד לביטוח לאומי, בגין פגיעה ביכולת ההשתכרות של העובד, חשוב ומומלץ להסתייע בכתיבת חוות דעת רפואית של רופא תעסוקתי מומחה, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר https://www.forum-md.co.il.

 

כיצד משפיעה חוות דעת רופא תעסוקתי על תביעת ביטוח לאומי?

לחוות דעת של רופא תעסוקתי קיימת חשיבות רבה בתהליך קביעת אחוזי הנכות מטעם הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, כאשר בסמכותו של הרופא התעסוקתי לאשר כי חלה החמרה במצבו הרפואי של התובע ולפיכך, יש מקום להעלות את אחוזי הנכות שנקבעו. יחד עם זאת, כדאי לדעת כי חוות הדעת של הרופא התעסוקתי אינה מחייבת את ביטוח לאומי.

 

מהן סמכויותיו של הרופא התעסוקתי?

רופא תעסוקתי מוסמך לתת לנפגע מגוון אישורים רפואיים הכרחיים, שיעזרו לו למצות את זכויותיו בגין הפגיעה ביכולת ההשתכרות שלו. בין הסמכויות העיקריות של הרופא התעסוקתי ניתן למנות את אישור המשך העסקה תחת מגבלות מסוימות, קביעת אובדן כושר עבודה ועוד.

 

לסיכום

רופא תעסוקתי הוא הגורם המקצועי האחראי על הערכת מצבו הבריאותי של העובד ומידת ההשפעה על יכולתו לעבוד. רופא תעסוקתי עוסק בעיקר בבדיקות תקופתיות / יזומות וכן בכתיבת חוות דעת רפואית, לה קיים תפקיד משמעותי בתהליך מימוש הזכויות מול גופים כמו חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

רופא תעסוקתי כן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלטור מקצועי
החלפת מסנני מים

מים נקיים וטהורים חיוניים לשמירה על בריאות ורווחה. עם זאת, עם הכמות הגוברת של מזהמים ומזהמים הנמצאים במקורות המים

גגות של בניינים
כיצד מתבצע זיפות גגות

להרבה מאתנו יצא להגיע לחודשי החורף הגשומים ופתאום לגלות שיש נזילה בסלון והכל הוצף, או שחדר השינה סובל מרטיבות

עין בוהרת
כל מה שצריך לדעת על טלפתיה

טלפתיה היא תחום מרתק מאוד הקשור לקשרים אנרגטיים, פסיכולוגיים או מיסטיים בין אנשים שונים. טלפתיה הינה תחום שעולה בכתבים

כל הדרכים להרחקת יונים

יונים הן אומנם הסמל הלאומי לשלום ואחווה, אך כאשר היצור החביב הזה נמצא לנו בבית, נראה שהוא גוזל מהשלווה