נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה כרטיס אשראי חכם

צד האחורי של כרטיס האשראי

מזה חצי מאה ואף יותר, משמשים כרטיסי האשראי את הלקוחות של כל הבנקים כערוץ נוסף לביצוע תשלומים עבור שירותים או מוצרים שהם רוכשים. זאת, במקום ביצוע תשלום במזומן כפי שהיה נהוג בעבר הרחוק. עם השנים הלכו כרטיסי האשראי ותפסו נתח גדול יותר בסך כל העסקאות שהלקוח הממוצע מבצע. נכון להיום, קיימת מגמה כללית לצמצם עד למינימום את התשלומים במזומנים ולהפוך את כרטיס האשראי לדרך המועדפת והמקובלת לביצוע תשלומים. על מנת שהתהליך הזה יוכתר בהצלחה, שופרו עד מאד השירותים שניתן לקבל באמצעות הכרטיס מצד אחד, וכרטיסי האשראי נעשו מאובטחים ונוחים יותר לשימוש מצד שני. מה זה כרטיס אשראי חכם? מה מייחד את הכרטיס הזה לעומת כרטיסי אשראי אחרים? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא הזה.

 

מהו כרטיס אשראי חכם

כרטיס אשראי חכם הוא כרטיס שבנוסף לפס המגנטי שלו, הוא מצויד גם בשבב המאפשר לבעלי עסקים לזהות בצורה בטוחה וברורה יותר את המשתמש. במרבית המדינות המתוקנות בעולם, כל עסקאות האשראי מתבצעות אך ורק באמצעות הכרטיס הזה וכרטיסי אשראי רגילים אינם נמצאים שם בשימוש. בכל עסקה באשראי נדרש בעל הכרטיס, בנוסף לזיהוי המגנטי שלו, להקיש גם את הקוד הסודי שידוע רק לו. זיהוי הפס המגנטי נועד לקשר בין הכרטיס לבין חשבון הבנק או האשראי שממנו נמשכים סכומי העסקה. הקוד הסודי מהווה תחליף לזיהוי באמצעות מסמכי הזיהוי השונים, המהווה דרישה בסיסית בכל עסקת אשראי שהיא. הקלדת הקוד הסודי הופכת את ביצוע העסקה למהיר יותר ומאובטח יותר. במקביל, גניבה של כרטיס מהסוג הזה הופכת לבלתי משתלמת בעליל, כיוון שבלי הקוד הסודי לא ניתן לבצע עסקאות אשראי. במדינת ישראל צפויים כלל העסקים בישראל לעבור לעסקאות באמצעות כרטיס אשראי חכם בשנים הקרובות.

 

כרטיס אשראי חכם

 

ההבדל בין כרטיס אשראי חכם לכרטיסים אחרים

ההבדל העיקרי בין כרטיס אשראי חכם לבין כרטיסים אחרים, טמון בעובדה שבכל עסקה המתבצעת בחו"ל, ובעתיד הנראה לעין גם בישראל, יתבצע זיהוי וודאי של בעל הכרטיס. זאת, באמצעות הקשת קוד סודי כאמור לעיל בצורה מאובטחת בכל עסקה שתתבצע. כרטיסי האשראי החכמים המונפקים כיום, עומדים בכל תקני האבטחה הבין לאומיים, ובראשם תקן האבטחה EMV המסייע להפחתה של מעשי הונאה באשראי. ככל שיעבור הזמן והכרטיסים הללו ייכנסו לשימוש בישראל, יהפוך אבדן כרטיס אשראי לחסר משמעות למעשה. זאת, כיוון שגם מי שימצא אותו לא יוכל לבצע בו שימוש בשום צורה שהיא – לא למשיכת מזומנים וגם לא לביצוע עסקאות באשראי. גם במקרה של חשש שמא הקוד הסודי נודע למישהו, ניתן לשנות אותו במהירות וללא מאמצים מיותרים.

כרטיס אשראי חכם הוא ללא ספק פתרון איכותי, המגן על המחזיק בו והופך את כלל העסקאות המבוצעות באמצעותו למאובטחות יותר הן עבור המבצע והן עבור בעל העסק. זאת, בנוסף על הקלות הרבה שבה ניתן להוציא לפועל עסקאות כאמור, ללא צורך בתהליך מורכב של הזדהות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס