נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה השיפוע הנכון עבור המקלחון שלכם?

drain-2454608_640

האם חשבתם פעם לבדוק את השיפוע במקלחון שלכם? מעבר לבחירת מקלחון ולמיקומו באופן שיהיה נוח לכם, יש לבצע בדיקות שונות לגבי אלמנטים שונים במקלחון, כגון: האם הניקוז שבו הינו טוב מספיק ומה צריך להיות השיפוע במקלחון?

 

שיפועים במקלחון הם עניין חשוב ומתבקש, מאחר וישנם אנשים שעשויים למצוא את עצמם מתמודדים עם שלוליות מים בסביבת המקלחת שלהם, אשר עשויים אפילו להפוך להצפה. ביצוע נכון של שיפוע המקלחון עשוי לפתור את הבעיה הזו ולהבטיח עבורכם מקלחת נוחה ונעימה.

כשמתקינים מקלחון בבית חדש או כאשר עוברים לדירה חדשה מקבלן, ההמלצה היא לבדוק אם השיפוע של הניקוז במקלחון החדש תואם את התקן. באם השיפוע איננו תקין, אזי הדבר ייחשב כליקוי בניה שעשוי ליצור מפגע תברואתי של מים עונדים, חיידקים ופטריות ועוד. בנוסף, עשוי להיווצר מצב של חלחול מים לדירות האחרות של שכנים.

 

התקן לשיפוע ניקוז במקלחת

ככלל, ריצוף המקלחון צריך להיות בשיפוע של לפחות 1% כלפי הניקוז, בהתאם לתקן. באם השיפוע הוא פחות מכך, אזי הדבר ייחשב לליקוי בניה. ניתן למדוד את מידת השיפוע באמצעות פלס או לחילופין, ךהזמין מומחה לביקורת מבנים שיבדוק את כלל הליקויים בבית (במידה וקיימים).

 

מה ניתן לעשות אם אין מספיק שיפוע במקלחת?

לפי חוק, באם אין מספיק שיפוע במקלחת, הקבלן מחויב לפרק את המקלחון ולבנות אותו מחדש, במסגרת תקופת בדק הבית של דירה חדשה. עלות העבודה הזו עשויה להיאמד בכ- 1,500 ₪.

 

בעיות עם שיפועי המקלחת

שיפועי מקלחונים עשויים לעורר בעיות בניקוז המים, באם הם בנויים באופן לא תקין. היעילות של פעולת השיפועים תלויה בשני דברים מרכזיים:

  1. בשיעור השיפוע, שככל שהינו גדול יותר, כך המים יתנקזו באופן טוב ומהיר יותר. אולם, ככל שהשיפוע גדול יותר, עשוי להיווצר סיכון של פגיעה ביכולת לדרוך באזור הניקוז עדי כדי כך שעלולה להיות סכנת נפילה. מסיבה זו, קיימת חשיבות גבוהה ליצירת השיפוע באופן מדויק.
  2. מרחק השיפוע מחור הניקוז, המדבר על כך שככל שהשיפוע קרוב יותר לחור הניקוז, כך עשויה להיווצר כמות גדולה של מים שעשויים להתפזר ברחבי חדר האמבטיה.

 

מתי נדרשת בדיקה של שיפועי המקלחון?

יש לבצע בדיקה של שיפועי המקלחון, באם מתרחש אחד (או יותר) מהמצבים הבאים:

  1. כאשר יש חלחול איטי מידי של מים אל חור הניקוז, אף על פי שאין סתימה.
  2. כאשר קיימת הצטברות של מים אשר עולים על גדותיו של המקלחון.
  3. כאשר קיים ניקוז חלקי של שטח המקלחון עם שטחים רחבים שנותרים רטובים ואפילו מוצפים.

מצבים אלה מעידים על כך שיש לבצע בדיקה של שיפועי המקלחון, אך יחד עם זאת, אם מתרחשת החלקה חוזרת ונשנית במקלחת או שקיימת חוסר נוחות לעמוד על רצפתה, גם אז יש לבצע בדיקה של שיפוע המקלחון כדי לוודא את תקינותו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
חדר אמבטיה מעוצב
עיצוב חדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא החדר הפרטי והאינטימי ביותר בבית. חדרי הבית האחרים מיועדים ליצור תחושה של ביחד, או לשרת תכלית