נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים

 תאונות דרכים מתרחשות כל יום ושיעור הנפגעים רק עולה. בשנת 2021 כמות ההרוגים מתאונות הדרכים עלתה ב-18% יותר מהשנה הקודמת וביחד איתם כמות הפצועים. מהו הגורם הראשי לתאונות הדרכים – על כך במאמר הבא.

 

הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

הגורם האנושי הוא האויב הכי גדול של תאונות הדרכים. קרי, הנהגים שאינם מצייתים לחוקי התנועה, טעויות בשיקול הדעת, נהיגה לא אחראית וכל רשלנות המסכנת את הנוסעים והנהגים האחרים בכביש.

למשל, מצבים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, נהגים שאינם מרוכזים או שנרדמים על ההגה, נהגים שעושים שימוש במכשיר הנייד בעת נהיגה, נהיגה בשלילת רישיון או פסילה, הסחות דעת וכיוצא בזה.

בשל חוסר תשומת לב של שבריר השנייה ומהירות התגובה נקטפים חיי אדם. הגורם האנושי אינו רק אחריות של נהגי המכוניות. ישנם למשל הולכי רגל המתפרצים לכביש או נהגי אופנועים שנוהגים בפרעות וכד'.

 

מהו הגורם השני לתאונות הדרכים?

תוצאות בלתי הפיכות של תאונות הדרכים עלולות לקרות גם כתוצאה מתשתיות גרועות. כלומר, כבישים עם שוליים צרים, חוסר אמצעי הפרדה בין נתיבים, הסתרת תמרורים על ידי עצים, כבישים משובשים ובעיקר תחזוקה גרועה. גורם זה קל יותר לתיקון, הרחבה ושיפור שהממשלה צריכה לקדם. לעומת זאת, חינוך ואכיפה של הגורם האנושי קשים הרבה יותר.

 

למה גורמות תאונות הדרכים?

תאונת דרכים יכולה להיות קטלנית ולגרום למוות, לנזקים בלתי הפיכים, לפציעות, פגיעות פיזיות ופגיעות נפשיות ברמות שונות. מאחר והנפגעים עוברים תהליכי טיפול ושיקום הם מוציאים הרבה כסף על ציוד רפואי, תרופות, אשפוזים, ניתוחים, רפואה משלימה, טיפולים נפשיים ומוסדות שיקום למיניהם.

למרות שלרוב יש כיסוי ביטוחי של קופת החולים עדיין ישנן הוצאות בעיקר אם פונים לרפואה הפרטית כדי לקבל טיפול מהיר. בנוסף, מעבר לנזקים הגופניים ולהוצאות אלו, ישנו נזק כלכלי מאחר ונמצאים בימי מחלה, מפסידים ימי עבודה וכושר השתכרות נפגע. ואם כל אלו לא מספיקים, עלולות לצוץ נכויות שמשנות את כל החיים וגורמות לעוגמת נפש רבה.

 

תביעה בגין תאונת דרכים

חוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונות הדרכים) הוא חוק המאפשר לתבוע את הפיצויים על הנזקים ללא צורך בהוכחת אשמה. למשל, הולך רגל שחצה את הכביש לא במעבר חצייה ונפגע, לא יצטרך להוכיח מדוע חצה במקום ללא מעבר חצייה שהוא הסיבה לתאונה.

גם אם רכב אחר נפגע ממטען שנפל מהרכב שלפניו זה נחשב לתאונת דרכים. אין צורך להוכיח אי שמירת מרחק על מנת לקבל את הפיצויים על הפגיעות. יש לפנות לעורך דין תאונות דרכים שמתמחה בתחום על מנת להגיש את התביעה ולקבל פיצוי הולם.

ככל שעורך הדין יהיה יותר מנוסה ובקיא בתחום, כך הצלחת התיק תהיה טובה יותר והפיצוי יהיה גבוה יותר. למידע נוסף בקרו באתר של עו"ד אונגר שויגמן.

תאונות דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו