נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד ניתן לעקוב אחרי הביטוח שלי מהמחשב בבית

שותה קפה מול המחשב

אזרחי רבים בישראל צברו במהלך השנים וממשיכים לצבור גם בימים אלה זכויות רבות בקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות ובסוגים רבים אחרים של ביטוחים. על פי החוק מחויבים כל המוסדות הכלכליים והפיננסיים בישראל לדווח לכל אחד מהלקוחות שלהם דיווח תקופתי על מצב הנכסים וכן אפילו על מצב החובות שלו ומצב הביטוחים שלו, כולל ביטוח מחלות קשות.

החוק מחייב את קרנות הפנסיה ואת קרנות ההשתלמות לשלוח לכל אחד מהלקוחות דו"ח מקיף ומלא אל הזכויות הפנסיוניות שלו נכון לתקופה הנסקרת במכתב. עם זאת, עם השנים נוספו מספר דרכים לעקוב אחרי החסכונות וכן אחרי הביטוחים הישר מהמחשב בבית. מהם היתרונות המיידיים שמביאה איתה האפשרות לעקוב בצורה מקוונת אחרי ביטוחים, אחרי חשבונות הבנק וחשבונות הפנסיה? איך ניתן לעקוב אחרי הביטוח מהמחשב בבית?

 

היתרונות המיידיים של מעקב מקוון אחרי חשבונות

היתרון המיידי והחשוב ביותר של מעקב אחרי חשבונות הבנק, הביטוחים, קרנות הפנסיה וההשתלמות ועוד מגוון אופציות מהסוג הזה, טמון בעובדה שהמעקב הזה חוסך לרוב מאות ואולי אפלי קילוגרמים של נייר מדי חודש בחודשו.

האפשרות למעקב אחרי הביטוחים, כולל ביטוח מחלות קשות באמצאות המחשב בבית, מאפשרת לחברת הביטוח לצמצם את משלוחי המכתבים ללקוחות וביצוע משלוח  מכתבים רק אחת לשנה, עבור הדו"ח השנתי כמתחייב בחוק.

ככל שאדם המחזיק קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וכן מכשירים פיננסיים אחרים דוגמת מניות וניירות ערך שונים אמון על השימוש בטכנולוגיה מודרנית, כך החיסכון שהוא גורם כשהוא מוותר על מכתבים בנייר, תורם יותר לאיכות החיים ולשמירה על יערות הגשם. עם זאת, חשוב להדגיש כי מרבית המוסדות הפיננסיים וחברות הביטוח נוהגות לשלוח מכתבים לפחות אחת לשנה גם ללקוחות שוויתרו על דו"חות תקופתיים בדואר.

 

איך ניתן לעקוב אחרי הביטוח ואחרי חשבונות אחרים מהמחשב בבית

לקוח שהגיע לאתר האינטרנט של אחד הגופים הפיננסיים שבהם מתנהלים החסכונות שלו או הביטוחים שלו, או החברה שבה מתנהל חשבון המניות שלו, יוכל למצוא באתר, בדרך כלל, את האופציה להתחבר ולבדוק בצורה מקוונת את מצב החשבון, סוגי הביטוח הקיימים או רשימת המחלות אשר ביטוח מחלות קשות מכסה.

מרבית הגופים הפיננסיים מאפשרים כניסה מאובטחת לחשבון, באמצעות תעודת זהות וסיסמה קבועה או משתנה מעת לעת. כל מה שצריך הוא לזכור את הסיסמה ואת אופן ההזדהות, שהוא לרוב סדרת אותיות ומספרים או מספר תעודת הזהות.

העדר סיסמה קבועה מצריך קבלת סיסמה לנייד או למייל בכל פעם שמתעורר הצורך להתחבר לאתר. ואולם לפני שמגיעים לאפשרויות הללו, מבקשים מרבית האתרים ובעיקר אתרי האינטרנט של החברות הגדולות, להגיע או ליצור קשר עם המוקד על מנת לקבל קוד זיהוי התחלתי. רק לאחר שהקוד הזה התקבל, יש אפשרות לבצע הזדהות מקוונת ולהתחיל לברר פרטים באמצעות הרשת.

 

לחיצת ידיים - ביטוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס