נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

מס ירושה בארה"ב

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה הזאת לא פסחה על ארה"ב וגם לא פסחה על הירושה. שיעור המס שנגבה עבור ירושה משתנה באופן ניכר בהתאם למספר גורמים שונים, במידה ואתם זקוקים לחישוב של מס ירושה צפוי, כדאי שתכירו את הגורמים הללו.

 

באילו מקרים יגבה מס ירושה בארה"ב ובאיזה אופן?

ובכן, מס ירושה בארה"ב יגבה עבור כל נכס או עיזבון שנמצא בארצות הברית. גם אם הפטירה הייתה בגבולות ארה"ב או מחוצה לה, יגבה מס ירושה עבור אלו. בנוסף, ארה"ב גובה מס ירושה גם במקרה שהנפטרים הם אזרחי ארצות הברית וגם במקרה הם אזרחים זרים, כל עוד הנכסים נמצאים במדינה – יגבה עבורם מס ירושה.

גובה מס הירושה שארצות הברית גובה הוא מהגבוהים בעולם ויכול להוות אחוז גדל מאוד מהעיזבונות שהנפרטים הותירו אחריהם, על כן חשוב לדעת מה הם הגורמים בהם תלוי שיעור המס שיגבה.

 

הגורמים אשר יקבעו את שיעור מס הירושה

ראשית, והחשוב ביותר, הוא עניין האזרחות. הגורם המשמעותי ביותר אשר יקבע את גובה מס הירושה הוא ארץ האזרחות. במידה והנפטרים הם אזרחי ארצות הברית, מדיניות גביית המס תהיה מקלה מאוד ביחס לאזרחים זרים.

נכון למועד כתיבת מילים אלו, מס ירושה עבור אזרחים אמריקאים יגבה רק כאשר הנכסים שהיו בחזקתו של הנפטר עולים על סכום של למעלה מחמישה וחצי מיליון דולר. במידה וסכום הנכסים מופחת מהסכום הזה – לא גיבה מס ירושה מאזרחים אמריקאים. ככל שהדבר נוגע לאזרחים זרים המצב שונה בתכלית, כבר מעל שישים אלף דולר יגבה מס ירושה באופן קפדני ומדוד.

 

חישוב מס ירושה בארה"ב

חישוב ערכם של הנכנסים הנמצאים בארה"ב יחשב על סמך ערכם הריאליים ביום הפטירה. כמו כן, שיעור מס הירושה בארצות הברית נע בטווח של 18- 40 אחוז מס משווי הנכסים במידה והם עומדים בתנאים של גביית מס ירושה.

גובה המס נקבע באופן מדורג, כך שככל שהנכסים שווים יותר, שיעור המס שיגבה עבורם הולך וגדל. חשוב מאוד לציין, חישוב המס נקבע בהתאם לשווי הנכסים של המוריש ולא של היורשים, לכן חישוב הערך יהיה עבור הנכסים של הנפטרים ולא של יורשיהם.

 

איך מעריכים את גובה המס בפועל?

ובכן, כפי שנאמר ישנם גורמים רבים אשר משפיעים על גובה המס. כמו כן, ישנם דרכים בהם ניתן להמתיק את הגלולה ולהביא להפחתה די משמעותית בגובה מס הירושה הפוטנציאלי. כמו כן, המדינות השונות בארה"ב מחשבות באופן שונה את גובה המס ומתייחסות לעוד גורמים, למשל כמות היורשים.

בנוסף, ככל והנכסים מוגדרים כמתנות גם כן ניתן לקבל הקלות מסוימות, כדאי מאוד להיוועץ עם אנשי מקצוע העסוקים בתחום, כך תוכלו לקבל מידע מהימן ולהגיע לתוצאה המבוקשת.

לחשב מס ירושה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס