נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד להימנע מרשלנות רפואית בצבא?

רשלנות רפואית היא הגדרה רחבה מאוד המתארת אוסף של מצבים ובו בעקבות התנהלות לקויה של מערכת הרפואה הצבאית חיילים מצאו עצמם נפגעים.

אותה התנהלות לקויה צריכה לחרוג מן הסטנדרטים הנהוגים במערכת לאבחון ופתרון של בעיות.

מערכת הרפואה הצבאית עוברת בשנים האחרונות תהליכים נרחבים על מנת לייעל את עצמה ואת מתן הטיפול הרפואי אך המצב עוד רחוק מלהיות מושלם. לכן, חיילים רבים עדיין נפגעים מהליקויים המערכתיים שמובילים לרשלנות רפואית ולפגיעות רפואיות שלא היו נוצרות אילו היה ניתן טיפול טוב לחיילים.

במאמר זה יוסבר כיצד ניתן להימנע ממהלכים של רשלנות רפואית בצבא במהלך השירות הצבאי של החייל. מטבע הדברים רשלנות רפואית יכולה להיגרם במערכות עובדתיות רבות ולכן ההימנעות תהיה אחרת בכל תיק ותיק. אך הקפדה על עקרונות אלו תוביל להימנעות מרשלנות. חשוב לזכור, הרשלנות היא של הצבא כגוף שאמון על הבריאות של החיילים שלו ולא של החייל.

 

עמידה על הזכויות שלך

גם אם מערכת הרפואה הצבאית לא בהכרח מעניקה את הטיפול המתאים לך – ככל ששמת לב לכך, התעקש ודרוש לקבל את הטיפול שאתה אמור לקבל. כאן מדובר בעיקר על מצבים בהם יודעים מהי הבעיה אך אין כלים מתאימים על מנת לטפל בה.

ההתעקשות תוביל לכך שלבסוף המערכת תטפל בך, או לחילופין, חוסר הטיפול של המערכת לצד חוסר ההיענות שלה לדרישותייך מהוות אינדיקציות רבות לכך שהמערכת התנהלה באופן לא תקין – מה שיגדיל את סך הפיצויים שיתקבלו.

 

אבחון נוסף

סיטואציות אחרות שבהן מתקיימת רשלנות רפואית הן סיטואציות שבהן הרופאים או הפרמדיקים אבחנו באופן שגוי את החולי, ובהתאם העניקו טיפול לא נכון. מצב מן הסוג הזה מוביל לשתי בעיות, לעיתים הטיפול הרפואי הלקוי יכול לייצר בעיות חדשות, במקביל לאי פתרון הקודמות. באופן דומה, חוסר האבחון יכול להוביל להחמרת הבעיה הרפואית הלא מטופלת.

כאשר ישנו חשש שבמערכת הצבאית הוענק אבחון לקוי – או שתדרשו אבחון נוסף מחדש של הבעיה (למשל אם האבחון לא תואם למה שאתם מרגישים או שסיבות המחלה לא מתאימות לדברים שעשיתם), או שתעמידו חוות דעת של רופא חיצוני המעידה אחרת.

גם כאן, ההתעקשות היא משמעותית מאוד על מנת להוכיח שהצבא לא פעל בהתאם לסטנדרטים הרפואיים הרגילים. בנוסף, תוכלו לקבל את הטיפול הרפואי האמיתי שמגיע לכם כאשר תראו למערכת מה באמת יש לכם.

 

תיעוד

כאשר אתם מקבלים טיפול רפואי ועולים חששות מסוימים על האופן הלקוי של מתן הטיפול – דאגו לתעד את הליקויים, ואף להביא עדים מסוימים ולהסב את תשומת ליבם לכך. בטווח הארוך זה יסייע לכם להבין הן מה היו הליקויים בדיוק והן לחזק את הטענה המשפטית שלכם ברמה העובדתית.

לסיכום, התעקשות על קבלת הזכויות הרפואיות שלכם, אבחונים מחדש ותיעוד הם מפתחות שיובילו גם לצמצום המקרים של רשלנות רפואית וגם יגבירו את הסיכוי לניצחון בתביעה אם תהיה.

 

ציוד של שופט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו