נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הקדמה על כתב אישום בגרימת תאונת דרכים

כתב אישום בתאונת דרכים קטלנית

בשנים האחרונות האכיפה בכבישים התרחבה, מאחר והקטל בדרכים הפך לשגרה ועברות התנועה גדלו בצורה משמעותית. כתוצאה מכך, הענישה יכולה להיות חמורה בהתאם לעבירה ולתוצאות שלה, וההקלות היחידות במקרים בהם מוגש כתב אישום יהיו בתנאי שלנהג יש עבר נקי ועורך דין מצוין. קבלו הקדמה על כתב אישום בגרימת תאונת דרכים.

 

הגישו נגדכם כתב אישום – מה תעשו?

לא מעט אנשים מעורבים בתאונות דרכים שהתוצאות שלהן עגומות והענישה חמורה ומוצאים את עצמם מקבלים זימון לבית הדין ולחקירה במשטרה. הדבר הנכון שיש לעשות בכל מקרה של תאונת דרכים הוא לפנות מייד עם המקרה לסיוע של עורך דין תאונות דרכים. אין לתת עדות במשטרה ללא עורך דין שייצג אתכם כדי למנוע הגשת כתב אישום. בנוסף, יש לאסוף ראיות הגנה וגם בכך עורך הדין יכול לסייע.

 

האם מוגש כתב אישום על נזקים של רכבים המעורבים בתאונה?

במקרה של תאונת דרכים עלולים להגיש כתב אישום רק על גרימת נזקי גוף ולא נזקי רכוש. כלומר, אם נגרמו נזקים למכוניות האחרות חברת הביטוח תטפל בכך לאחר ששמאי מטעמה יעריך את הנזק. ביחד עם זאת, אם מסרבים להזדהות מול שוטרים המגיעים לזירת האירוע או במקרה של נהיגה רשלנית, יוגש כתב אישום.

 

איך מתנהגים בזירת התאונה?

לעולם אין לברוח מזירת התאונה, אלא להעניק סיוע לפצועים ולקרוא לעזרה. במידה והרכב מפריע לתנועה בכביש יש להזיז אותו הצידה. יש למסור את הפרטים האישיים ופרטי ביטוח הרכב למעורבים האחרים בתאונה וכמובן לשוטרים שמגיעים לזירת האירוע. אין לתת עדות לא בזירת התאונה ולא בתחנת המשטרה עד לבואו של עורך הדין לתאונות דרכים. במידה ופונים לייעוץ משפטי לאחר הגשת כתב אישום, עורך הדין עדיין יוכל למזער את הנזקים ולסייע.

 

הגשת כתב אישום על נהיגה רשלנית

כשמדובר על נהיגה רשלנית כמו נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים, גם אם אין למעורבים האחרים פגיעות של נזקי גוף, תהיה חקירה משטרתית ויוגש כתב אישום. עוד לפני הדיון בבית המשפט, יפסל רישיון הנהיגה של הנהג ל-60 יום פסילה מנהלית, ואף יותר מכך במידה ותוצאות התאונה יסתיימו במוות.

 

הגשת כתב אישום בתאונת דרכים קטלנית

ההגדרה לתאונת דרכים קטלנית היא תאונה בה נהרגים נוסעים, נהגים או הולכי רגל אחרים. מאותו הרגע הנהג מקבל פסילה מנהלית ל-3 חודשים או עד לסיום ההליך המשפטי. הענישה אף חמורה הרבה יותר ויכולה להגיע למאסר בפועל של 20 שנה.

לסיכום, עורך דין מקצועי יעיין בחוות הדעת של בוחן התנועה במקום התאונה, יבדוק את התנאים לתאונה ואת עברו של הנהג, על מנת להפחית או להקל בעונש. לפיכך, יש לפנות ככל שיותר מוקדם לעורך דין תאונות דרכים ולקבל ליווי וייעוץ משפטי.

תאונת דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו