נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כשנסגרת דלת נפתח חלון

אמסטרדם

רגילים להיכנס תמיד בדלת הראשית? מה אומרים שהפעם ננסה גם דרכים אחרות? שאלות מעט מוזרות בשביל כתבה על מסעות ברחבי העולם, אבל איך עוד ניתן לקרוא לביקור באזורים שטרם צברו פופולאריות בקרב התיירים בכלל, ובקרב התיירים הישראליים בפרט?

קחו לדוגמא את איטליה הטובה והמוכרת. רומא, מילאנו, ונציה. למגזימים שבינינו אולי נוסיף גם את פירנצה וקצת טוסקנה. בשביל המגזימים ממש, נזכיר גם את אגם הגארדה והדולומיטים. אבל מה עם הכיוון השני – הרבה יותר דרומי? פה התקלנו.

ואם ניקח גם את אנגליה כדוגמא, שמעטים מאיתנו הרחיקו מעבר ללונדון, מנצ'סטר וליברפול. ואנחנו עוד לארג'ים ממש. אז בטרם אתם עושים חיפוש של מלונות בסיציליה, מלונות במרכז אמסטרדם (כי טוב חייבים גם קצת קרקע מוכרת ובטוחה) או מלונות באירלנד, בואו נספר לכם מה שכחתם באזורים אלו – רמז, הרבה.

 

 איטליה שלא הכרתם

טוב, סיציליה היא בהחלט אזור מוכר ומתוייר באיטליה, אבל פחות ע"י התייר הישראלי. אולי כי תודות לקורונה לא היו לנו טיסות ישירות לאזור כבר תקופה ואולי כי אנחנו חושבים שמדובר באשדוד האיטלקית ואין שום סיבה לנסוע. אבל, תנו לנו לספר לכם שיש המון סיבות לבקר בסיציליה, כי איטליה שתגלו שם, תהיה שונה בצורה משמעותית מאיטליה הרגילה שהכרתם עוד כה.

 

 עם אופי נולדים

האופי של המקומיים באמת מזכיר במשהו את האופי הישראלי. ובכלל, שמתם לב כמה האיטלקים דומים לנו? בכל אופן, אם מדברים על האופי של הסיציליאניים, תתכוננו לרעש, הרבה תנועות ידיים ואיטיות מסוימת, שמאפיינת ערים חמות במיוחד. כי לאן כבר יש להם למהר?

 

 ארכיטקטורה ייחודית

איטליה האותנטית במיטבה. תמיד שאלתם את עצמכם איפה בדיוק יש את הרחובות עם הבתים הצפופים וכביסה התלויה על החבלים בין אותם הבתים? ובכן, הגעתם למקום הנכון.

 

 ייחודיות מקומית

הקרבה להר געש. אתם שואלים את עצמכם למה הם כל כך חמי מזג? כי חם להם וכי מעט מלחיץ העניין שיש להם  געש פעיל שיכול להתעורר בכל רגע נתון. נראה אותכם מתמודדים עם הסיטואציה.

 

 אוכל והרבה ממנו

אוכל רחוב במיטבו. החל מכדורי אורז טעימים ביותר, שנקראים ארנצ'יני, דרך קפונטה, שהיא שילוב של חציל, סלרי ועוד כמה דברים טובים שטובלים להם להנאתם ברוטב סמיך. רוצים את הגרסה העשירה יותר (תרתי משמע)? תקחו אחת עם פירות ים, אנחנו כבר יכולים לשמוע את ה "וואו".

אם אתם ממש מעיזים, תנסו את Pane ca 'meuse, אולי עדיף שלא נגלה לכם ממה זה עשוי בטרם ניסיתים. פסטה שחורה שעשויה מדיו של דיונון, ולא אין צורך ישר לחשוב על הסדרה המצליחה, סך הכל מדובר במאכל מסורתי בסיציליה.

ומחפשים להיות מופתעים ממש? אתם תמצאו פה גם קוסקוס. מה הוא עושה פה, אתם שואלים? הקרבה לים התיכון והפלישות למיניהן, גרמו לזה שקוסקוס הוא כמעט מאכל לאומי באזור. אתם רואים, יש לכם את כל הסיבות להרגיש פה כמו בבית.

 

 סצנת הקינוחים

טוב, אנחנו רוצים לשיר שיר הילל לכבוד הקינוחים האיטלקים בכללי ולכבוד הקינוחים הסיציליאניים בפרט. הידעתם שקנולי, הקינוח שהכי מתקשר לנו לאיטליה, הוא סיציליאני לחלוטין? כן כן, מה שטעמתם עד עכשיו זה חיקוי נחמד, אבל עדיין חיקוי.

ומה עם Casata? לא, בניגוד לגלידת קסטה אצלנו, בסיציליה מדובר בעוגה שמורכבת מביסקוויט, קרם של ריקוטה, וניל, שוקולד ועוד כמה תוספת על הדרך. כן, הם ממש בסדר עם כמות המרכיבים בקינוחים שלהם.

והדובדבן שבקצפת שעל הפינוק הזה שנקרא קינוחים סיציליאניים, זה גרניטה – קרח כתוש דק דק, במגוון טעמים – המבוקשים שביניהם הם טעמי השקדים (להיט סיציליאני), קפה ולימון. אנחנו בהחלט מקנאים בהם.

 

 התכלס

סיציליה תגרום לכם להתאהב. קצת כמו הבחורה הכי רועשת בחבורה, שאין מצב לפספס אותה, אבל ברגע שאתם מכירים אותה, כבר אין שום דרך חזרה. שטופת שמש כל השנה, מלאה בכנסיות והרי געש, שבמקרה ויתפרצו, שום תפילה לא תעזור פה – לגמרי יש בשביל מה לנסוע.

 

טיפ לינה לסיום

אם אתם הולכים לערים גדולות, נמליץ לכם למצוא בית מלון שיתאים לכם. במידה ובחרתם ללכת על אזורים נידחים יותר, תבחרו בווילות מקומיות, כדי לחוות את סיציליה דרך עיני התושבים שלה.

מלונות במרכז אמסטרדם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
לשחק בלאק ג'ק
איך משחקים בלאק ג'ק?

בלאק ג'ק, הידוע גם כ"21", הוא משחק קלפים פופולרי וקלאסי הרווח בבתי קזינו ברחבי העולם. המשחק ידוע בחוקיו הפשוטים

השכרת מיניבוס
מה כרוך בהשכרת מיניבוס?

מיניבוס הוא כלי תחבורה מושלם להזיז קבוצות מנקודה לנקודה. בימי חברה, טיול משפחות, חוג או בית ספר, קשה להתעלות