נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שצריך לדעת על קריפטו

ביטקוין

לא קיים אדם שלא שמע פעם את המושג קריפטו, או בשמו המלא –  מטבע קריפטוגרפי. אפילו אם יצא לכם לשמוע, לא בטוח שאתם מבינים עד הסוף מה זה קריפטו. אז במידה והגעתם לכאן כדי להעשיר את הידע שלכם, הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נסביר ונפרט הכל על קריפטו.

 

נתחיל מההתחלה

וודאי שאלתם את עצמכם לא פעם מה זה קריפטו. קריפטו בשנים האחרונות נעשה מדובר יותר ויותר וכדאי שתישארו מעודכנים, חשוב שתדעו לענות על השאלה מה הוא קריפטו, ולמה הוא מדובר כל כך. מטבע קריפטוגרפי הוא לא מטבע שאפשר ללכת איתו לסופר ולקנות חלב או גבינה, אלא הוא מטבע וירטואלי. כלומר, קריפטו לא מיוצג על ידי פריט מוחשי או תלוי בערך של מטבע או של  מתכת מסוימת. המטבע קריפטו נמצא בתוך ארנק וירטואלי וניתן לבצע איתו כל מיני רכישות. כמו כל מטבע אמיתי, לכל סוג מטבע קריפטוגרפי יש ערך דולרי שמשתנה כל הזמן לפי עיקרון ההיצע והביקוש.

 

התיאוריה מאחורי הקריפטו

התיאוריה מאחורי הקריפטו הינה די מורכבת,  אבל ננסה לפשט את הדברים עד כמה שניתן. מטבעות קריפטוגרפים הינם מבוזרים לחלוטין, והם מבוססים על טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת, כך שלא ניתן לשכפל אותם. כמו כן, חשוב לציין שהקריפטו לא מיוצר על ידי סמכות מרכזית כמו מדינה, והוא מבוסס על טכנולוגיה שנקרא בלוקצ'יינן. באופן כללי, מדובר על פנקס דיגיטלי, שמסוגל לתעד פעילות של כל העברה שקורית ברשת הבלוקצ'יין, החל מקניית מוצרים ושירותים ועד רכישת פטנטים, חוזים ועוד. כל אחד שחפץ בכך, יכול לגשת למידע הזה, שכן המידע על ההעברות הללו נגיש לכולם. כמו כן, בשונה מהעולם הפיזי וממה שאנחנו מכירים ורגילים, התיעודים האלו קיימים לנצח. לכן בלוקצ'יין נחשבת לטכנולוגיה בטיחותית מאוד לעומת פלטפורמות אחרות, מכיוון שעל כל פעולה שאי פעם עשו במערכת יש מעקב.

 

סוגים מוכרים של מטבעות הקריפטו

ישנם שני סוגי מטבעות קריפטו הנפוצים ביותר, ואלו הם ביטקויין ואיתריום. כמובן שאי אפשר לדבר על קריפטו בלי להזכיר את הביטקויין. מדובר על המטבע המפורסם ביותר מבין כל מטבעות הקריפטו. הסיבה לכך שהוא המפורסם ביותר, היא העובדה שהוא את הקפיצה הגדולה מכולם. למעשה, הערך שלו ממשיך לעלות גם בימים אלו ממש. המטבע השני הנפוץ ביותר הוא האתריום, מדובר על עוד מטבע שקיבל לא מעט חשיפה בשנים האחרונות. גם הוא הפך להיות מאוד מוכר, כאשר הוא נכנס לחיינו באיזור שנת 2015. המיוחד בו זה שהוא מאפשר לבצע עסקאות ולסגור הסכמים באמצעות מטבעות קריפטוגרפים בלבד. ישנו מגוון רחב של מטבעות קריפטוגרפים, כאשר כל אחד מהם טיפה שונה מהאחר. מה שחשוב לזכור הוא שהערך שנקבע להיות הערך של המטבע, תלוי בביקוש ובשימוש בו.

 

אז למה קריפטו מפורסם כל כך?

קריפטו מפורסם בעיקר בתחום ההשקעות והשאלה המתבקשת היא למה. יש לכך שתי סיבות עיקריות: הראשונה היא כי המשקיעים מתלהבים מאוד מפוטנציאל הצמיחה של מטבעות קריפטו, ולא פחות מכך, גם מהסיכוי שהתחום הזה ישנה את המערכת הפיננסית המסורתית לנצח. כאשר ביטקוין הושק לפני למעלה מעשור, מעטים יכלו לדמיין כמה הוא  יהיה דומיננטי לעומת מטבעות אחרים, ושיגיע לשווי כל כך מכובד. ברגע שזה קרה, הגישה כלפי מטבעות דיגיטליים השתנתה – העולם הבין שזה לא גימיק, אלא הזדמנות מעולה להשקעה.

שנית, המטבעות הקריפטוגרפים פופולריים בזכות החזון שהם מייצגים: התנהלות פיננסית מבוזרת, מחוץ למערכות הרשמיות שקיימות ברחבי העולם. לאן כל זה הולך? קשה לנחש, מה שבטוח שזה עומד להיות מעניין.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, מטבעות הקריפטו עוררו ועדיין מעוררים, הד גדול בכל רחבי העולם. לאחר קריאת שורות אלו, הפכתם באופן רשמי גם אתם לבקיאים בענייני הקריפטו – וכעת אתם מסוגלים להתנהל בעולם של מטבעות ייחודיים אלו. בהצלחה!

מטבעות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס