נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל הדרכים להרחקת יונים

הרחקת יונים

יונים הן אומנם הסמל הלאומי לשלום ואחווה, אך כאשר היצור החביב הזה נמצא לנו בבית, נראה שהוא גוזל מהשלווה והנחת של דיריי הבית כולם. יונים מביאות הרבה לכלוך, רעש לא נעים ומזיקות מאוד, אך במיוחד עלולות היונים להעביר מחלות קשות כאשר הן מקננות לנו על אדן חלון המרפסת. אולי חלקנו נופתע, אך היונה הינה חיה אינטליגנטית ומיוחדת, מה שמקשה על היכולת לתפוס אותה ולהדביר אותה מביתנו.

 

למה חשוב להדביר יונים ?

מעבר לבלגן וללכלוך שיוצרות היונים בבית הן מהוות בעיה בריאותית קריטית. ישנן קרציות מיוחדות אשר מקננות על נוצות היונים הנקראות קרציונים. קרציונים אלו חודרים את רשת החלונות ויכולים להיכנס ישר לתוך ביתנו ועוקצות ללא רחם. במקרה כזה, רק מדביר מקצועי ומיומן ידע לטפל בבעיה ולפתור אותה לאלתר תוך הדברת היונים המקננות גם כן בכדי שהתופעה לא תחזור על עצמה. בנוסף, שלשולי היונים עלולים לפגוע במתכת ולגרום להם להתכלות.

 

רשת ודוקרנים נגד יונים

בעזרת רשת פלסטיק צפופה יחסית אשר נשים באזור בו לרוב תרצה היונה לקנן ימנע ממנה להגיע ולבנות שם את קינה. רשת זו אינה פוגעת ביונים אלא למעשה מונעת מהן להקים באיזור זה את קינן והן ממשיכות ליעד הבא שלהן למצוא להן בית. לרוב, אוהבות היונים את איזורי תליית הכביסה ומרפסות קטנות ולכן שם חשוב ליצור הגנה מוגברת.

עוד שיטה מומלץ הינה בעזרת דוקרנים. עקרון הדוקרנים מבוסס על כך שיונים לא מסוגלות לעמוד על משט לא יציב. הדוקרנים המוצבים לא מגיעים בכדי לפגוע ביונה פיזית אלא לגרום לה לאי נעימות ובכך למנוע ממנה מלהישאר בסביבה. ישנם סוגים רבים של דוקרנים מחומרים שונים. דוקרנים יש להתקין בצורה נכונה, עלול להיווצר מצב בו נותר מרחב מספיק ליונם כן לקונן שם.

 

דרכים הומניות נוספות

ישנן אמונות לא מבוססות שניתן להפחיד את היונים ובכך לגרום להן ללכת. רבים סבורים שהיונים הינן חיות רגישות מאוד שסובלות בקלות מדברים שמפחידים אותם ובכך בורחות ולא חוזרות. במידה ואתם מעוניינים לנסות דרכים אלו, אלה הם כמה דברים שעלולים להפחיד את היונים שלכם:

-דחליל, הינו דמות ידועה בהקשר של הפחדת חיות, אך היעילות שלו בהקשר של יונים איננה מוכחת עדיין. במידה ותכינו דחליל כזה עבור היונים חשוב שתעצבו אותו בצורת עוף דורס.

-מראה. מראה הינה גורם שחוזר עליו שניסו הרבה בהרחקת יונים. למעשה יש להציב מראה אל מול מקום הקינון הנפוץ שלהן אצלכם בבית. היונה תסתכל במראה, תראה את עצמה, ועלולה לחשוב שכבר ישנה יונה אחרת המקננת במקום זה ולכן כדאי לה לחפש מקום אחר. בכל אופן, במידה ותליתם מראה במקום גבוה יש לעשות זאת בצורה בטיחותית שלא תסכן עוברים ושבים. עוד על הרחקת יונים, ליחצו על הלינק.

הדברות יונים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלטור מקצועי
החלפת מסנני מים

מים נקיים וטהורים חיוניים לשמירה על בריאות ורווחה. עם זאת, עם הכמות הגוברת של מזהמים ומזהמים הנמצאים במקורות המים

רופא תעסוקתי כן
מה עושה רופא תעסוקתי?

העבודה היא מרכיב מרכזי בחיינו, כאשר גילאי היציאה לפנסיה מותירים לנו כמה עשרות שנים בהן נימצא בשוק העבודה. לעיתים,

גגות של בניינים
כיצד מתבצע זיפות גגות

להרבה מאתנו יצא להגיע לחודשי החורף הגשומים ופתאום לגלות שיש נזילה בסלון והכל הוצף, או שחדר השינה סובל מרטיבות

עין בוהרת
כל מה שצריך לדעת על טלפתיה

טלפתיה היא תחום מרתק מאוד הקשור לקשרים אנרגטיים, פסיכולוגיים או מיסטיים בין אנשים שונים. טלפתיה הינה תחום שעולה בכתבים