נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מתאימים עדשות מגע?

עיניים בהירות

עדשות מגע הן חלופה פופולרית למשקפי ראייה לתיקון בעיות ראייה. פיסות פלסטיק קטנות ודקות אלו נלבשות ישירות על העין ויכולות לשפר את הראייה על ידי תיקון שגיאות שבירה כגון קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה. כעת נשאלת השאלה, למי מתאימות עדשות המגע? כיצד מתאימים את עדשות המגע וכיצד בוחרים אותן? כל התשובות כאן.

עדשות מגע מגיעות במגוון צורות, גדלים וחומרים, וההתאמה שלהן חיונית הן לנוחות והן לחדות הראייה. במאמר זה, נחקור את הגורמים הקובעים כיצד מתאימות עדשות מגע וכיצד ניתן להתאים אותן כדי להבטיח נוחות וביצועים מיטביים.

 

איך מתאימים את העדשות?

אחד הגורמים החשובים ביותר שקובעים את התאמה של עדשות מגע הוא הקוטר שלהן. הקוטר של עדשת מגע הוא המרחק על פני מרכזה ומייצג את גודל העדשה כשהיא מונחת על הקרנית. עדשה קטנה מדי לא תכסה את הקרנית במלואה, תגרום לאי נוחות ותפחית את הבהירות החזותית, בעוד שעדשה גדולה מדי תתפרש על פני הקרנית ותיצור חיכוך ואי נוחות. עדשות מגע מיוצרות בדרך כלל במגוון קטרים ​​כדי להתאים לצורות וגדלים שונים של העיניים.

גורם חשוב נוסף בהתאמה של עדשת מגע הוא הקימור שלה. העקמומיות של העדשה מייצגת את צורתה והיא קריטית להשגת ריכוז נכון על הקרנית. אם עדשה שטוחה מדי, היא לא תתאים כראוי על הקרנית ותגרום לאי נוחות, בעוד שעדשה מעוקלת מדי תהיה הדוקה ותיצור אי נוחות. עדשות מגע זמינות בקימורים שונים כדי להתאים לצורות שונות של הקרנית.

בנוסף לקוטר ולקימור, עובי עדשת מגע הוא גורם חשוב נוסף המשפיע על התאמתה. עדשות עבות יותר יהיו קשיחות ופחות גמישות, מה שיקשה על הכנסתן והסרה שלהן, בעוד שעדשות דקות יותר יהיו נוחות וקלות יותר להרכבה. כמה עדשות מגע מתוכננות גם עם פרופילי עובי משתנים כדי להתאים לרמות שונות של אסטיגמציה.

 

עדשות

מה לגבי החומר ממנו עשויות עדשות המגע?

החומר של עדשת מגע יכול גם להשפיע על ההתאמה והנוחות שלה. ישנם שני סוגים עיקריים של עדשות מגע: עדשות קשות ועדשות רכות. עדשות קשות עשויות מחומר קשיח ומספקות בהירות חזותית מעולה, אך עשויות להיות לא נוחות עבור חלק מהאנשים. עדשות רכות, לעומת זאת, עשויות מחומר גמיש ובדרך כלל נוחות יותר ללבישה. עדשות רכות מגיעות גם מחומרים שונים, כולל סיליקון הידרוג'ל, המאפשר ליותר חמצן להגיע לקרנית, מה שמקדם בריאות ונוחות בעיניים.

כדי להבטיח התאמה נכונה, חשוב לבצע התאמת עדשות מגע על ידי רופא עיניים. במהלך התאמה, רופא עיניים ימדוד את גודל וצורת הקרנית, יעריך את עובי וקימור העדשה ויקבע את הגודל והקימור המתאימים של העדשה. רופא עיניים יספק גם הנחיות כיצד להכניס ולהסיר כראוי את העדשות, וייתן ייעוץ לגבי טיפול וניקוי נכון של העדשות.

קופסת אחסון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות