נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חריטה על טבעת 

וורדים אדומים

רכישת תכשיטים יוקרתיים בכלל וטבעות בפרט, הינה אחד הדברים היותר מורכבים לביצוע. זאת, מכמה טעמים. ראשית, הרוכש איננו יודע בדיוק את ערכם של המרכיבים בתכשיט, ולפיכך הוא עלול לשגות ולרכוש תכשיט שאינו עומד באמות המידה הנדרשות. זאת בעיקר בעת רכישת טבעת אירוסין או תכשיט אחר המיועד לבת הזוג. בנוסף, יש מקרים שבהם דווקא מקבל התכשיט, וברוב המקרים בת הזוג, מסתייגת מתכשיטים כאלה ואחרים, שהם משובצי יהלומים. במצב כזה, חריטה על טבעת עשויה להיות תשובה הולמת, המשפרת את ערך התכשיט והופכת אותו לייחודי. מהי בעצם חריטה על טבעת? באילו מקרים חריטה על תכשיט בכלל ועל טבעת בפרט מהווה תחליף איכותי ומשמעותי לשיבוץ יהלומים בתכשיט? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך.

טבעת בעיצוב אישי

מה זה חריטה על טבעת

טבעות, בין אם הן יוקרתיות פחות ובין אם יותר, יוצאות לאוויר העולם כשאין חלקות. בחלק מהמקרים משבצים מומחים לדבר בהמשך יהלומים ואבני חן אחרים לטבעת. במקרים אחרים, דואגים היצרנים של התכשיט לשפר את האיכות שלו באמצעות חריטה. חריטה על טבעת היא בדרך כלל חריטה אומנותית, והיא כוללת חריטה של דוגמאות, חריטה של צורות שונות או חריטה של ראשי תיבות או השם המלא של מקבל התכשיט. עם הזמן, נוצרה תעשייה שלמה של תכשיטים שהמרכיב העיקרי שבהם הינו חריטה אומנותית. במקרים רבים, החריטה על טבעת מתבצעת כחלק ממגוון הקישוטים והתוספות המיועדים להעלות את ערך התכשיט ולהפוך אותו לאיכותי ויוקרתי. ואולם יש מקרים שבהם האפשרות היחידה של תוספת יוקרה לתכשיט, ובעיקר לטבעת כל שהיא, הינה תוספת חריטה על הטבעת עצמה.

חריטה על טבעות נישואין ותכשיטים אחרים

בטקס החופה והקידושין, הגבר היהודי עונד על אצבעה של אשתו המיועדת, טבעת  שבאמצעותה הוא מקדש את האישה והופך אותה בהצהרה הזאת, קבל עם ועדה, לאשתו החוקית. רבים אינם מודעים לכך,  אבל על פי ההלכה היהודית ועל-פי קביעה של חכמים, טבעת הנישואין בטקס היהודי איננה יכולה לכלול יהלומים, או כל תוספת אחרת מעבר לטבעת עצמה. הפרשנויות לכך הן מרובות, אבל ההנחה העיקרית היא שהעדר יהלומים על הטבעת, נדרש על מנת למנוע הטעיה של האישה והצגה של ערך כוזב של התכשיט, בזמן שהיהלומים עצמם הם בעלי ערך נמוך. כך או אחרת, הדרך היחידה של מעצבי התכשיט שנועד לצרכי הטקס הינה ביצוע חריטה על הטבעת. חריטה כאמור יכולה להיות דוגמאות של צורות או חריטה של השם המלא או ראשי התיבות של הכלה או של שני בני הזוג כאחד. ישנם מומחים לדבר האמונים על תחום החריטה על טבעות, ההופכת את הטבעת לתכשיט יוקרתי, איכותי וראוי למעמדה הראוי בטקס הנישואין. חריטה מקצועית על טבעת מוסיפה לה ערך רב מצד אחד, אבל מתבצעת כך שהפגיעה בטבעת היא מזערית, ומכל מקום איננה כזאת שעלולה לגרום נזקים עתידיים או שברים בטבעת.

לפרטים נוספים: https://www.diamondf.co.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תכשיטים