נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן הזכויות וההטבות של ילדים עם צרכים מיוחדים

שני ילדים עומדים אחד ליד השניה

להיות הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים הוא מסע ארוך ומאתגר, הוא כולל המון קשיים יומיים ומגוונים. הורים בעלי צרכים מיוחדים צריכים לדעת, שהם אינם לבד בהתמודדות לא פשוטה ויש להם זכויות וזכאיות שהם אינם יודעים על כך. חשוב לדעת על כך, בשביל להתמודד בצורה הטובה ביותר.

 

מערכת בריאות

לילדים בעלי צרכים מיוחדים יש הטבה באבחונים וטיפוליים פרא רפואיים הקשורים לרפואה. משך המתנה המירבי לתקופת האבחון ותחילת הטיפול לא יעלה על 3 חודשים ממועד הפנייה. ילדים שאובחנו בבעיה בהתפתחות שלהם יקבלו בהתאם לצורך טיפול פרא-רפואיים. את הטיפולים הם יקבלו על ידי פסיכולוגים פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים ועוד.

 

הטבות בקופות חולים וטיפולי שיניים

הורים לילדים שהינם נחשבים חולים כרוניים, זכאים לפטור מתשלום עבור תרופות שיש בסל הבריאות שהם רוכשים. יש גם פטור על מזון תרופתי, מעבר לתקרה מסוימת שנקבעה להם. תקרה זו משתנה בין קופות החולים. ישנם גם פטורים לתשלום השתתפות עצמית עבור שירות רפואיים כמו פסיכיאטר, פיזיותרפיסט ועוד.

ישנן מרפאות שיניים מטעם משרד הרווחה שמתמחות בטיפולי שינים עם מגבלות, כגון ילדים. יש אפשרות לקבל טיפולי שיניים בהרדמה מלאה גם כן. כהורים, חשוב מאוד לדעת מה ההטבות וזכויות ילדים עם צרכים מיוחדים.

 

הנחות בתשלומים חשמל, ארנונה ומים והטבות מס הכנסה

הורים לילדים המקבל גמלת ילד נחה זכאים להנחות על ארונה, מים וחשמל. כמו גן, גם מי שיש לו הוצאות רבות וגבוהות בשל טיפולי רפואיים, תוכלו להגיש בקשה להנחה בארונה מהרשות המקומית. ישנם מקרים, שהורים בעלי ילדים עם מגבלות מקבלים גמלת ילד נחה והם זכאים לנחה בחשבון החשמל. מקבלי גמלת ילד נכה או מקבל גמלאות מיידות זכאים גם להטבות והנחות בחשבון המים.

הורה שילדו זכאי לקבל 2 נקודות זיכוי שנתיות ממס ההכנה. גם אם הילד מתגורר בדיוק חוץ ביתית, ההורים רשאים לבחור את נקודות הזיכוי. יש מקרים מסוימים שניתן לקבל פטור ממס במשיכה כספים מקופות הגמל.

 

נגישות במרחב הציבורי ותו חנייה

ישנו חוק הנקרא חוק שוויון זכויות לאנשים עם מגבולות והם קובעים את הכללים לגבי החובה להנגשה של שירותים, מבנים, תחבורה ציבורית ועוד. הורה שמלווה את הילד שהוא בעל מוגבלות שכלית, מוגבלות נפשית או אוטיזם למשל, פטור מהמתנה בתור לקבל שירות במקום ציבורי.

כל זאת על ידי הצגה של תעודת נכה. משרד הרישוי מנפיק תגי חניה לנכים בכדי להקל יותר על ניידותם בהתאם לתנאי הזכות. רכב יכול להירשם על שמם של ההורים. בעלי הרכב צריכים לשלם על הרכב אגרת רישוי, אך אגרת הרישוי היא מופחתת.

 

לסיכום

ישנה הכרה מלאה בהורים לילדים עם צרכים מיוחדים, והחוק מנסה לעזור ולהקל עד כמה שניתן על הורים הללו שחווים יום יום התמודדות לא פשוטה. חשוב לדעת על ההטבות שניתן לילדים ולמשפחותיהם בעלי צרכים מיוחדים.

חלקי פאזל שעליהם כתוב באנגלית מודעות לאוטיזם
חלקי פאזל שעליהם כתוב באנגלית מודעות לאוטיזם
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפחה