נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הפרת הבטחה לתוספת שכר

מאזניים

המעסיק הבטיח לכם העלאה בשכר ולא קיים? בעקבות ההבטחה נגרם לכם נזק כלכלי? כיצד מתנהלים במקרה של הפרת הבטחה לתוספת שכר – על כך במאמר הבא.

 

תיעוד הבטחה לתוספת שכר

כל עובד עלול להיקלע למצב בו המעסיק הבטיח לו העלאה בשכר ולק קיים ובינתיים הוא רכש יותר והשקיע את כספו על סמך ההבטחה. כל עוד ההבטחה נעשית בעל פה וללא תיעוד יהיה קשה להוכיח אותה. במקרים של הבטחות בעל פה בין אם הן קשורות לקידום בעבודה ובין אם להעלאת השכר, חשוב להחתים את המעסיק בכתב. כאשר יש הבטחה מתועדת ונגרם נזק משמעותי ניתן להגיש תביעה משפטית. בבית המשפט תצטרכו להוכיח את ההבטחה שניתנה לכם. אם היא כתובה לא תהיה בעיה להוכיח, גם אם זהו מייל שקיבלתם מהבוס בו הוא מציין את ההעלאה בשכר, או ענה למייל שלכם ולא הכחיש את ההבטחה. במקרים בהם ההבטחה ניתנה בעל פה, הדרך היעילה ביותר להוכיח אותה היא ליזום שיחה עם המעסיק, לדובב אותו ולהקליט אותה. על פי החוק הקלטה מתומללת כשאחד הצדדים מודע אליה (שזה אתם) קבילה בבית המשפט. אפשרות נוספת היא להביא עדים שהיו נוכחים במעמד ההבטחה ויוכלו להעיד לטובתכם. עורכי דין כמו עו"ד ליאת פייגל לדוגמא, העוסקת בדיני עבודה יוכלו לסייע לכם להוכיח את הנזק שנגרם לכם בעקבות הבטחת העלאה בשכר שלא קוימה ולקבל את הפיצוי המגיע לכם.

 

פיטורין בעקבות הבטחה שלא קוימה

על פי פסק דין מהתקופה האחרונה עובד שהגיש מכתב פיטורין מכיוון שהבטיחו לו בעבודה העלאה בשכר לאחר תקופת ניסיון, תבע את המעסיק וזכה ב-75 אלף ₪ כולל הפרשים, תשלומי פנסיה, הלנת שכר והפרה בוטה של זכויותיו. במקרה אחר תבעו עובדים רשת שהעסיקה אותם מכיוון שהפרו את הבטחתם להשוות את תנאי העסקתם לעובדים אחרים ולא עמדו בהבטחתם. בתביעות אלו בית המשפט קבע פיצוי לתובעים למרות שלו היה הסכם חתום. ההוכחות היו כנגד מיילים שנשלחו לעובדים שהיו תקפים בבית המשפט. לפיכך, בעת הפרת הבטחה להעלאה בשכר בית המשפט יבקש הוכחות לגבי ההבטחה. כלומר, האם מי שהבטיח מוסמך לעשות זאת, האם ההבטחה אמיתית, האם העובד לא יכול היה לעבוד יותר מכיוון שההבטחה לא קוימה לאורך זמן, האם היא מצדיקה את התפטרותו וכן הלאה. ביחד עם זאת, גם כשיש התחייבות בכתב יש להתייחס לעומק לכתוב – האם זוהי רק כוונה להעלות את השכר או הבטחה לשמה.

 

ייעוץ מקצועי לפני ההחלטה להתפטר

מומלץ לקבל ייעוץ מעורך דין לדיני עבודה לפני שעושים צעד של התפטרות בגין הבטחות שלא קוימו על ידי המעסיק על מנת לבדוק אם ההתפטרות אכן תהיה לגיטימית לגופו של עניין. רצוי לפנות קודם כל למעסיק ולכתוב את המחדל הנוגע להפרת ההבטחה ובמידה ולא יתוקן הדבר לכתוב שתאלצו להתפטר בשל כך ואף לדרוש את התשלום שהובטח בכתב. זאת כדי שלמעסיק תהיה הזדמנות לטפל בתלונה. כך בית המשפט יהיה נוכח שעשיתם את המאמץ הדרוש לפני הגשת הפיטורים.

 

צדק ומשפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו