נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזר מס לגיל הזהב – איך מקבלים?

זוג מבוגרים מאוהבים ומאושרים

הגעתם לגיל המיוחד הזה שנקרא גיל הזהב, ולא סתם- זהו הגיל שבו אתם יכולים לצאת לגמלאות ולחוות את החיים שאחרי העבודה. חסכתם כל החיים כדי להגיע לגיל זה ולאפשר לעצמכם לפרוש בכבוד ולנוח על זרי הדפנה, או למעשה על החסכונות. חסכתם שקל אחר שקל כדי שתוכלו לחיות בנוחות. אם הייתם יודעים שאתם זכאים לקבל סכומים נוספים, האם הייתם לוקחים זאת?

מדריך זה יעזור לכם לבל מידע על החזרי מס לגיל הזהב.

 

מהו גיל הזהב?

גיל הזהב לא סתם נקרא כך. מדובר על אנשים בני 60 ומעלה, אשר זכאים לצאת לגמלאות. ביטוי נוסף הקשור לגיל זה, הינו הגיל השלישי, המתייחס לתקופת חיים המבוגרת יותר של האדם. בעוד כיום גיל שישים לא נחשב מבוגר דיו, תקופה זו מתייחסת לגיל הפרישה ועד לגיל הזקנה המאוחר.

מעבר ליציאה לגמלאות, זהו גיל שרבים יהפכו בו לסבא וסבתא, יבחרו לטייל בעולם ולהגשים חלומות ומאוויים אשר נשמרו עמוק בפנים, בשל דרישות העבודה והמשפחה. זהו הזמן להגשים אותם, ולשם הגשמתם ויצירת איכות חיים טובה בכלל, נדרש סכום כסף לא מבוטל.

 

החזר מס לגיל הזהב

כדי להבטיח קצבת כסף מכובדת, חסכנו כל חיינו לפנסיה, על ידי סכום שהופרש מהמשכורת החודשית ואמור לשמש אותנו ביציאתנו לגמלאות. אולם לעיתים מגיע לנו סכום כסף נוסף מהמדינה, המחושב בתור החזר מס לגיל הזהב. זהו החזר רטרואקטיבי, שמטרתו לחשב הפרשים בגביית המס לאורך השנים, ולהחזיר חלק מההוצאות שנלקחו יתר על המידה. הסכומים יכולים להגיע עד מאות ואפילו עד אלפי שקלים!

 

סיבות לזכאות להחזרי מס בהגיעכם לגיל הזהב

  • הפרשים בגביית מס לאורך השנים – מדובר על חישוב מיסים שנמצאו בו פערים לאורך השנים או תקנות חדשות המקנות הטבות לאזרחים.
  • ניכוי מס על פיקדונות בבנק וניירות ערך – הכנסות בגין מקורות אלו חייבות במס, שלעיתים יכול להתקזז מסכום נקודות הזיכוי מול מס הכנסה וביטוח לאומי
  • אחוזי נכות גבוהים – לא עלינו אך במידה וקרה מצב של נכות, האדם יהיה רשאי לפטור ממס. לרוב מדובר על גיל מאוד מבוגר.
  • מחלקה סיעודית – גם כאן מדובר למעשה על נכות, והאדם יהיה זכאי לפטור מתשלום מס.
  • עבודה חלקית לצד הפנסיה – על אף זכות היציאה לפנסיה, ישנם אזרחים שבוחרים להמשיך ולעבוד באופן עצמאי או במשרה חלקית. לעיתים בשל הזכאות למשכורת ולפנסיה גם יחד, ישנם חוסר דיוקים בגבייה וכדאי לבדוק זאת.

 

כיצד בודקים זכאות להחזר מס בגיל הזהב

כיום הדבר פשוט ואינו מצריך רואה חשבון. בלחיצת כפתור תוכלו למצוא את המידע לו אתם זקוקים הנוגע בהחזרי מס לגיל הזהב. באתר הר ביטוח תוכלו למצוא מחשבון לחישוב החזר מס ומידע מקיף ומלא על זכאותכם להחזר מס לגיל הזהב. בדקו את זכויותיכם עוד היום!

זוג מבוגרים מתחבק על רקע עירוני

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס