נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזרי מס לתושב יישוב ספר – 2 טיפים להגשה

עכבר נייר ועט

במדינת ישראל כל עובד שכיר עשוי בסוף שנת המס להיות זכאי להחזרי מס, על אחת כמה וכמה הדבר נכון באם מדובר בעובד שכיר שחי במה שמכונה יישוב ספר. על מנת לעודד אזרחים ובעיקר אזרחים שהנם על תקן זוגות צעירים להשתקע באזורי ספר שבדרך כלל פחות מבוקשים, נותנת המדינה תמריצים שיצוינו מיד במאמר באמצעות הטבות כאלה ואחרות. הטבות אלה מפחיתות באופן די משמעותי את גובה תשלום מס ההכנסה על ההכנסות. בנוסף, הטבות אלה מייצרות כמעט מידי שנה מצב בו מגיע לאזרח החי ביישוב ספר החזר מס מהמדינה. 

 

מהו יישוב ספר?

יישוב ספר הנו יישוב שנמצא בסכנה קיומית מבחינה ביטחונית, ומבחינה גיאוגרפית בדרך כלל, הוא ממוקם קרוב לגבול המדינה. בישראל קיימים יישובי ספר רבים ויש לציין שהמחוקק מעט הרחיק לכת בהגדירו את רשימת יישובי הספר בארץ. ניתן למצא ברשימת יישובי הספר בישראל גם את דימונה אולי בשל קרבתה למתקנים צבאיים רגישים, את העיר בית שאן שקרובה לגבול ישראל ירדן וכמובן את כל יישובי עטף עזה, קריית שמונה, מטולה ועוד. מדובר ברשימה אורכה למדיי.

 

טיפ ראשון – בדקו מהן ההטבות לאזרחים תושבי יישובי ספר שמגיעות לכם

אזרח שחי למעלה משנים עשר חודשים ברצף ביישוב ספר או אזרח שמרכז חייו הנו ביישוב ספר יהיה זכאי להטבת מס. גובה ההטבה ינוע בין 5 ל- 20 אחוזי הנחה במס המשולם על השכר החודשי, קרן פנסיה, קופות גמל ומענקי פרישה. גובה ההטבה נקבע בהתאם ליישוב הספר בו חי האזרח, המדינה דרגה את היישובים וחלקם מקנים הטבת מס גבוהה יותר ובחלקם ההטבה קטנה. בכל מקרה הטבות אלה יביאו לכך שיגיע לכם החזר מס בסוף שנה.

 

מהם תנאי הזכאות המלאים לקבלת הטבת המס לאזרחים ביישוב ספר?

  • על האזרח להיות תושב יישוב הספר במשך כל שנת המס עליה מבוקשת ההטבה.
  • אזרח שהתגורר ביישוב הספר רק חלק משנת המס עליה מבוקשת ההטבה יקבל במקרים מסוימים את ההטבה רק על הזמן בו התגורר בפועל בישוב הספר.
  • אזרח שמוכיח כי מרכז חייו נמצא ביישוב הספר יקבל את ההטבה.

 

הגשת בקשה לקבלת החזר מס באופן עצמאי למתגוררים ביישובי ספר

כמו בכל דבר כמעט לאזרח קיימות שתי דרכים להגשת בקשה לקבלת החזר מס גם כשמדובר על אזרח ביישוב ספר. הדרך הראשונה היא באופן עצמאי ומקוון – יש להיכנס לאתר מס ההכנסה ולמלא טופס בקשה להחזר מס לאזרחים הגרים ביישובי ספר, לבקשה יש להוסיף אישור תושבות חתום על ידי גורם מוסמך ברשות המקומית וטופס 101. התהליך איננו פשוט אך ניתן לבצעו בדרך זו למי שסבלנותו יכולה לעמוד בכך.

 

טיפ שני – הגשת בקשה להחזר מס באמצעות חברה מתמחה בנושא

הדרך השנייה והמומלצת היא להגיש את הבקשה בצורה מקצועית ומסודרת באמצעות חברה המתמחה בהגשת בקשות להחזרי מס. נכון, זה יעלה לכם מעט כסף אולם, הזמן שתחסכו לעצמכם, העצבים שתחסכו לעצמכם והעובדה שחברה מקצועית תשיג עבורכם את ההחזר הגבוה ביותר שניתן בזמן הקצר ביותר, שווה את הכסף כשבודקים מצב עלות מול תועלת.

 

מפת דרך

אם אתם בטוחים שהנכם גרים ביישוב המוכר כיישוב ספר, בדקו מה מגיע לכם והגישו בקשה להחזר מס באמצעות חברה מתמחה בהחזרי מס. דעו, גם אם לא בקשתם במשך מספר שנים את המגיע לכם תוכלו לקבל החזרי מס עד 6 שנים לאחור ולכן, לכו והגישו בקשה בסוף שנת המס הקרובה.

מסתכל בניירות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס