נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם כל בניין צריך ביטוח ועד בית?

חתימה על וועד בית

יש מגוון עצום של ביטוחים אשר ניתן לרכוש, אשר נבדלים זה מזה בגבולות הכיסוי, בעלות, ובמידת הסיכוי להפעלתם. אחד הביטוחים הפחות מוכרים, אבל החשובים ביותר, הוא ביטוח ועד בית. ביטוח זה למעשה מכסה את כלל בעלי הבית מבחינת תביעות ונזקים הקשורים לבניין עצמו. במאמר זה, נסקור חלק מהמאפיינים של הביטוח, ונענה על השאלה אילו בניינים צריכים אותו במיוחד.

 

איך לקבל את ההחלטה בנוגע לצורך בביטוח?

ההחלטה הנוגעת להתחלת ביטוח ועד בית היא מאתגרת עבור רבים. כמו כל ביטוח, ההחלטה מתקבלת תוך שכלול של מידת הסיכון, עם המחיר הקבוע אשר תשלמו. ביטוח ועד בית הוא ביטוח ייחודי, מאחר ולמעשה מידת הסיכון לא תלויה בהתנהגות או במזל שלכם בלבד, אלא באלו של כלל הבניין. ההחלטה בנוגע לצורך בביטוח ולעלות גם היא שונה. היא לא מתקבלת על ידיכם באופן פרטי, אלא כהחלטה קולקטיבית, מאחר וכלל בעלי הבתים יצטרכו לשלם חלק מהסכום. ביטוח ועד בית למעשה מכסה אתכם מפני שני דברים עיקריים. הראשון הוא תביעות הנוגעות לנזקים של צד שלישי, הנובעים מבעיות בבניין עצמו. טיח אשר נפל על הולך רגל, ברזל בולט שהוביל לנפילה וכדומה, עשויים להוביל לתביעת נזיקין בשווי עצום. השני, הוא נזק חמור לתשתית הבניין עצמה, אשר יחייב את כלל הדיירים להכניס את היד עמוק לכיס. מדובר בשני גורמי סיכון משמעותיים, עם פוטנציאל לנזק כספי אדיר, ולכן ביטוח ועד בית הוא לא פחות מחיוני.

 

מהם הבניינים שאסור להזניח?

כאשר עוסקים בקבלת ההחלטה בנוגע להתחלת ביטוח, לעיתים מצב הבניין הוא גורם בעל השפעה על קבלת ההחלטה. האבסורד הוא שלרוב בניינים חדשים, אשר מצב התשתית שלהם מעולה, כן מפעילים ביטוח, ואילו בניינים ישנים יחסית, עם המון בעיות נצברות עקב שנים של הזנחה, אינם מפעילים אותו. מדובר בטעות, מאחר והסיכוי לנזק עולה ככל שהבניין ישן והתשתית בו ותיקה. מבחינת המיקום עצמו, חשוב לדעת שיש צורך בביטוח גם אם הבניין שלכם אינו ממוקם במרכז גוש דן, אלא בפריפריה. תביעות נזיקין יכולות להיות פיתוי אשר אפילו השכן החביב ביותר לא יוכל לעמוד בו, ולכן עליכם להגן על עצמכם.

 

מה הקשר בין הביטוח להפעלה השוטפת של ועד הבית?

רבים חוששים שהפעלה של ביטוח המכסה מפני תקלות תשתית חמורות, תוביל לפגיעה בפעילות השוטפת של ועד הבית. למעשה, אין כמעט שום קשר בין הביטוח לבין העבודה הסטנדרטית הדרושה מכל ועד בית. על ועד הבית עדיין לדאוג לניקיון האזורים המשותפים, גינון, וטיפול בתקלות מבניות קטנות. הביטוח למעשה נועד כדי לאפשר לכם, ולוועד הבית, כיסוי במקרים של תקלה הדורשת הוצאה כספית משמעותית, כמו הזמנה של בעלי מקצוע רבים, או רכישה של חלקי חילוף וביצוע שיפוץ נרחב.

בניין מגורים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו