נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 דרכים לפתיחת הליך בוררות

הליך בוררות

אחת הבעיות החמורות ביותר של מדינת ישראל בימים אלו נוגעת לעומס המוטל על המערכת המשפטית. בתי המשפט עמוסים בצורה חסרת תקדים, וכפועל יוצא גורמים רבים המצויים בסכסוכים כאלו ואחרים לא מצליחים לקבל מענה הולם דרך המערכת המשפטית.

בהתאם, הליך של בוררות תפס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. סכסוכים רבים נפתרים באמצעות הליך של בוררות באופן מהיר, זול והכי חשוב – מקובל על הצדדים המסוכסכים. אז איך זה עובד? איך מתחילים הליך של בוררות? התשובות בהמשך המאמר.

 

מה הוא הליך בוררות?

לפני שנפרוס בפניכם את 3 הדרכים לפתיחת הליך בוררות, כדאי להבין מה הוא ההליך בכלל ואיך הוא עובד. בוררות היא בעצם דרך אלטרנטיבית ליישוב סכסוכים מחוץ לגבולותיו של בית המשפט. כמו כן, הליך של בוררות צריך להגיע מתוך רצונם הטוב של שני הצדדים המסוכסכים להגיע לידי פתרון שיתקבל על ידי גורם חיצוני.

כמו כן, הצדדים צריכים להציג ראיות ואת טענותיהם במסגרת הליך הבוררות, כך שגורם המכריע יהיה חשוף לכל הנתונים הרלוונטיים לסכסוך. במידה ותרצו לשמוע עוד פרטים על בוררות, פנו למוסד מוסמך מתחום הבוררות.

 

מי אחראי על הליך הבוררות?

באופן רשמי, אין חוק כלשהו המחייב הכשרה ספציפית כדי לעסוק בבוררות. באופן טבעי, הצדדים בסכסוך בדרך כלל יבחרו יחד גורם מקצועי המעורה בנושא בו הם מסוכסכים. כך האחראי על הליך הבוררות יוכל לקבל החלטה מושכלת אשר מבוססת על ידע מקצועי ענייני.

בנוסף, אחראי על הליך בוררות לא יהיה כזה שמכיר את אחד מהצדדים באופן שיוכל להטות את החלטותיו בעניינם של הצדדים המסוכסכים.

 

3 דרכים לפתיחת הליך בוררות

לאחר שהבנו מה היא בוררות ומי הוא הגורם המוסמך, הגיע השעה ל-3 השלבים לפתיחת הליך בוררות:

 

חתימה על הסכם בוררות

שלב הראשון יהיה חתימה על הסכם הבוררות. חתימה על הסכם זה למעשה מהווה דרישה מקדימה להליך הבוררות עצמו. במסגרת ההסכם ידונו כל הנושאים המצויים במחלוקת ובהם יעסוק הליך הבוררות.

 

מינוי אחראי על הליך הבוררות

לאחר חתימת הצדדים על הסכם בוררות, הצדדים צריכים להסכים על גורם אובייקטיבי שינהל עבורם את הליך הבוררות. כדאי להקדיש זמן ומחשבה, זאת כדי להגיע לגורם מקצועי ובעל ניסיון.

 

הליך הבוררות וההכרעה

השלב הבא הוא למעשה הליך הבוררות בפועל. במסגרת ההליך, האחראי על ההליך מקבל לרשותו את הנתונים הרלוונטיים, מגבש הצעת פשרה ומגיש אותה לצדדים. במידה והם מסכימים, ההליך למעשה מסתיים בהצלחה, במידה והם לא מסכימים, בסופו של דבר האחראי יאלץ להכריע במסגרת ההסכמות שנחתמו לפניי ההליך, כך שההכרעה תחייב את הצדדים בסכסוך.

 

לסיכום – הליך בוררות מהיר ויעיל

כפי שהבנו, הליך בוררות הוא הליך אלטרנטיבי להליך המשפטי. במסגרת בוררות, יכולה להתקבל פשרה מהירה והוגנת עבור הצדדים המסוכסכים. כמו כן, ישנם שלושה שלבים עיקריים במסגרת הליך הבוררות, מהחלטה משותפת על אחראי הבוררות ועד הכרעה סופית. בהצלחה!

הליך בוררות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו