נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דלתות פנים מחליקות או נפתחות – מה יותר כדאי?

דלת מעוצבת

בעבר, דלתות נפתחות היו סוג הדלתות היחיד שקיים בשוק.

כיום, השוק התקדם, ודלתות ההזזה צוברות פופולריות במהירות.

מכיוון שדלתות מסוג זה הן עוד חדשות בשוק, נשאלת השאלה מה יותר כדאי? מאמר זה נכתב על מנת לעשות סדר בדברים.

במאמר זה נעסוק בכל הפרמטרים הרלוונטים לבחירת סוג דלתות הפנים, על מנת לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

 

צפיפות החדר

צפיפות החדר היא גורם משמעותי בבחירת סוג הדלתות. כשמדובר בחדרים קטנים וצפופים, יש לבחור בדלת שתתאים למימדי החדר. במקרה זה, יש לדלתות הזזה יתרון מובהק. דלתות הזזה הן שימושיות הרבה יותר בחדרים שכאלה משום שאינם תופסים מקום במרחב בעת פתיחת הדלתות, בניגוד לדלתות פתיחה רגילות.

דלתות מחליקות הן בעצם דלתות שמחליקות לתוך הקיר, ובכך אינן תופסות מקום בפתיחה.

 

עמידות לאורך זמן

באופן כללי, דלתות אמורות להחזיק מעמד לאורך זמן. אופן פתיחת דלתות הזזה, הנעשה על ידי מסילה, גורם לעיתים לתקלות ולבלאי של הדלת. ישנן תקלות לא מעטות בכל הקשור למסילה של דלתות מסוג זה. אבק נתפס בכיס שבתוך הקיר, וגורם לנזק במסילה. בנוסף, קשה לתקן דלתות מסוג זה, ולעיתים זה גם בלתי אפשרי. לעומת זאת, דלתות הפתיחה הקלאסיות בולטות בעמידותן לאורך זמן, ובקלות בה ניתן לתקן את הצירים שלהן במידת הצורך.

 

עיצוב

דלתות הזזה נחשבות למרשימות יותר מדלתות פתיחה רגילות. הדלתות הגדולות, תנועת הפתיחה, ופונקציית הטריקה השקטה הנפוצה הופכת אותם ליוקרתיות הרבה יותר, ומשוות לבית עיצוב ברמה גבוהה. דלתות הזזה הן לרוב גם גדולות יותר מדלתות פתיחה, ותורמות למראה היוקרתי של הבית. הפוטנציאל העיצובי של דלתות מסוג זה הוא גדול הרבה יותר משל דלתות פתיחה משום שאינן תופסות מקום בחלל החדר, ומפנות שטחים. לדוגמה, בעת פתיחת דלתות פתיחה רגילות, מתרחשת הסתרה שטחים בחדר.

 

מחיר

מחיר דלתות הפתיחה הקלאסיות זול הרבה יותר ממחירם של דלתות הזזה. הייחודיות של דלתות הזזה מייקרת גם היא את המחיר שלהן. כאמור, דלת הזזה ממוצעת לא מחזיק מעמד לאורך זמן. על כן, אם ברצונכם לקנות דלת הזזה בעלת אורך חיים גבוה, תצטרכו לשלם אפילו יותר על דלת ברמה הגבוהה ביותר. לעומתם, הפשטות והעמידות של דלתות פתיחה מאפיינת אותן במחירים זולים יותר, המתאימים לכל כיס.

 

סיכום

סצנת הדלתות המחליקות שתופסות נעשית פופולרית יותר ויותר. יש להן יתרון מובהק מבחינה עיצובית, והן מתאימות גם לחדרים צפופים. עם זאת, הן יקרות הרבה יותר מדלתות פתיחה. בנוסף, דלתות פתיחה גם מחזיקות מעמד לאורך זמן רב יותר. בחירת סוג דלתות הפנים היא בחירה חשובה. לכן, יש לעשות בחירה מושכלת, תוך מעבר על כל הפרמטרים הרלוונטיים.

 

כניסה לחדרים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
חדר אמבטיה מעוצב
עיצוב חדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא החדר הפרטי והאינטימי ביותר בבית. חדרי הבית האחרים מיועדים ליצור תחושה של ביחד, או לשרת תכלית