נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דגשים למעבר הגבול בטאבה

חול

מעבר גבול טאבה הוא מעבר הגבול בין אילת לסיני. מעבר הגבול יכול לקחת כ-10 דקות בצד הישראלי והמצרי, אך אם בחרתם לרדת לסיני בתקופות עומס (תקופות החגים למשל) ייתכן שתחוו תורים של שעות, אז היו מוכנים לכך מראש וסבלניים.

תחילה יש לעבור במעבר הגבול היוצא מאילת. מעבר הגבול באילת פתוח כל יום, 24 שעות למעט יום כיפור. עלות אגרת המעבר באילת היא 102 שקלים ועוד 5 שקלים עמלה (107 שקלים בסה"כ) לאדם.

את תשלום אגרת מעבר טאבה תוכלו לבצע מראש באינטרנט ובכך לחסוך לעצמכם את התור והעמלה. לאחר תשלום האגרה תעברו בידוק ביטחוני, בידוק דרכונים ומשם תצאו לדיוטי פרי קטן לפני שאתם נכנסים למצרים.

בצד המצרי, כלומר בחלק השני של מעבר גבול טאבה, דברים יכולים להיות מבלבלים מעט מכיוון שאין שילוט מוצלח כל כך, אך אל דאגה – ישנם שומרים מצרים לאורך הדרך אשר יפנו אתכם למקום הנכון אם התבלבלתם.

תחילה תעברו בידוק ביטחוני על ידי שיקוף התיקים, ולאחר מכן תיכנסו לאולם הגדול בו עליכם למלא טופס קצר על מנת לקבל את ויזת השהייה בסיני. את הטופס תקבלו מהעובדים שם. שימו לב שהם יציעו למלא עבורכם את הטופס בעצמם ואז ידרשו על כך תשלום (והם יכולים מאוד להתעקש על זה), אם אתם לא מעוניינים פשוט סרבו בנימוס לתת להם את הדרכון ובקשו את הטופס.

לאחר שתמלאו אותו, תעמדו בתור כדי להחתים את הדרכון והויזה. משמאלכם תהיה עמדה להחלפת כסף, מומלץ להחליף שם שקלים או דולרים (עם עדיפות לדולרים, כי שער ההמרה גבוה יותר) ללירה מצרית. לא תמצאו עוד הרבה מקומות להחלפת כסף בשאר חלקי סיני, לכן מומלץ להחליף כסף שיספיק לכם לכל זמן השהות, זה גם יחסוך מכם התעסקות נוספת שלא בא לכם עליה במהלך חופשה, בטח במקום שצועק בטן-גב.

לאחר שעברתם את החתמת הדרכונים אתם במצרים. כשתצאו ממעבר גבול טאבה תראו לימינכם את תחנת המוניות עם נהגים רבים. אם אינכם מתכוונים להישאר בטאבה ומתכוונים להמשיך דרומה זהו המקום בו תפגשו עם הנהג שלכם, מי שמעוניין לסוע באוטובוס יצטרך להמשיך ברגל עוד כ-20 דקות לאורך הכביש.

ישנם 3 מלונות בטאבה הקרובים מאוד לגבול (טאבה סנדס, נלסון ווילג' ומובנפיק). אם תרצו לשהות בהם לא תצטרכו לשלם את האגרה של הצד המצרי, אך אם תרצו להמשיך דרומה תצטרכו לשלם אגרה שמחירה 405 לירות מצריות (אך זה יכול להשתנות בהתאם לעונת התיירות) לאדם. המונית תעצור לכם במקום בו משלמים אגרה ותוכלו לשלם במזומן בלבד דרך חלון המונית לשוטר המבקש את האגרה.

 

דגשים חשובים נוספים לגבי מעבר גבול טאבה:

  1. אסור לעבור עם סמים (מכל הסוגים).
    2. מותר להעביר ליטר אלכוהול אחד לאדם.
    3. אסור להעביר כלי נשק או כל ציוד צבאי.
    4. אסור להעביר מכלי גז (אז אל תביאו את הגזייה שלכם, לא תהיה לכם בעיה למצוא מים חמים לקפה בסיני).
    5. מותר להכניס אוכל, מוצרי אוכל גולמיים ואף סכו"ם.

חופשה נעימה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נופש