נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מחכים ל- 10 לחודש? דברים שלא ידעתם שהכסף עושה למצב הנפשי שלכם

שטרות של יורו

מצב כלכלי, מינוס וחובות הם גורמים ידועים המשפיעים על המצב הנפשי ולכן רבים מאיתנו נמצאים במתח נפשי עד שהמשכורת נכנסת לבנק.

ולהיפך, גם מצב נפשי ירוד ולחץ יכולים להביא למצב כלכלי בעייתי.

מה הכסף עושה למצב הנפשי שלכם – על כך במאמר הבא.

 

הקשר של כסף ומצב נפשי

על פי מחקרים ישנה השפעה ישירה של המצב הכלכלי על הנפש. דוגמה טובה לכך היא תקופת הקורונה בה אנשים הוצאו לחל"ת ותזרים המזומנים שלהם ירד באופן משמעותי. בתקופה זו אנשים רבים נכנסו למצב דכאוני, מצב רוח רע, חרדות ומתח שבאו לידי ביטוי בחוסר שינה, חוסר תיאבון, שעמום ותופעות פיזיות של כאבים שונים בגוף. המחקרים מלמדים אותנו גם שבתקופות של מצב כלכלי ירוד אנשים מעשנים יותר וצורכים יותר אלכוהול ותרופות נוגדות דיכאון. מצד שני, כאשר נמצאים במצב נפשי ירוד המצב הכלכלי עלול להיפגע מכיוון שהתפקוד נפגע.

 

האם כסף גורם לאושר?

לרוב כאשר אין חובות ותזרים המזומנים קבוע אנשים חשים הקלה ורווחה נפשית כי אינם מתמודדים עם סוגיות הקשורות לכסף. הצרכים הבסיסיים וכלכלת המשפחה תקינים ולכן ניתן לחיות בצורה בריאה. מצד שני, לעיתים הכסף גורם לאנשים לבזבז יותר ממה שיש להם ומעצב דפוסי התנהגות שעלולים לגרום אומנם לאושר באותו הרגע, אך עם השלכות עתידיות מסוכנות. הכוונה היא שהבזבוז עלול להביא לחובות ודפוס ההתנהגות הבזבזני ממשיך גם כשיש חובות תוך התעלמות מהמצב הכלכלי. זוהי למעשה תופעה של הכחשה. הסיבות לכך יכולות להיות קשורות לזה שכולם נמצאים במינוס וכולם באותו המצב. ביחד עם זאת, ההתעלמות מהמצב הכלכלי היא למעשה מנגנון הגנה שמביא לעוד ועוד חובות ולבסוף למצב של מתח נפשי.

 

כיצד מתח נפשי משפיע על התפקוד?

אנשים שנמצאים במצוקה כלכלית חווים מתח גדול שבא לידי ביטוי בחוסר שינה בשל דאגות ומחשבות מטרידות, לחוסר מיקוד וריכוז. כתוצאה מכך התפקוד בעבודה נפגע, היחסים במשפחה נפגעים ועולים פחדים שמביאים לתגובות פיזיות כמו קוצר נשימה, כאבי ראש, יובש בפה ורעידות. מדובר על אורח חיים לא בריא ולא מאושר. התגובות לסביבה הופכות להיות עוינות, מתפתח כעס עצמי וכעס על הסביבה שאשמה במצב שלהם. במקרים מסוימים מפתחים גם תגובות דיכאוניות שיכולות להגיע לכך שכבר לא אכפת לאדם ממצבו והוא לא עושה כלום כדי לשפר אותו.

 

כיצד מתמודדים עם מצבים נפשיים להפגת המתח?

הדרך הטובה ביותר לצאת ממצב נפשי שנגרם כתוצאה ממצב כלכלי היא לשפר מצב זה. על מנת לעשות זאת צריך לתפקד בעבודה וכדי לתפקד כראוי צריך להפיג את המתח. ניתן לעשות זאת באמצעות שינוי תזונתי, ספורט, להסתפק במועט ולשנות את המחשבות השליליות למחשבות חיוביות. באמצעות טיפול פסיכולוגי אפשר לצאת די מהר ממצבים של מתח נפשי. מידע נוסף מופיע באתר על הספה.

 

נדנדה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס