נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גניבת ירושה: מה ניתן לעשות כנגד זה?

גניבת ירושה מה ניתן לעשות כנגד זה

כאשר אדם נפטר, הרכוש שלו עובר לאנשים שאותם הגדיר כיורשים שלו. רכוש זה כולל דירות, חשבונות בנק, זכויות בחברות, זכויות בקופות גמל, רכבים, מיטלטלין ועוד. במקרים רבים, נוצר מתח בין היורשים ומתעוררים סכסוכים ומלחמות סביב נושא הירושה.

רוב הסכסוכים הללו נוגעים לצוואה מקפחות או מדירות. במאמר זה תוכלו לקבל מידע על סכסוכי ירושה נפוצים ועל תביעת גניבת ירושה. כמו כן, בעזרת המידע שבמאמר, תקבלו כלים שימושיים שיאפשרו לכם לפעול נגד גניבת ירושה.

 

סכסוכי ירושה נפוצים

סכסוכי ירושה מתעוררים עקב סיבות שונות ומגוונות. במהלך הסכסוכים הללו עשויה לעלות טענה של גזל ירושה. להלן מספר דוגמאות לסכסוכי ירושה נפוצים:

  • הנפטר לא היה כשיר: במקרים רבים, האנשים שמרגישים מקופחים בצוואה חושדים שהצוואה נכתבה כאשר המצווה לא היה כשיר.

על מנת להוכיח טענה זו, יש להגיש ממצאים רפואיים מהזמן שבו הנפטר היה בחיים, כולל חוות דעת רפואית על מצבו הרפואי של הנפטר. כמו כן, מומלץ להוסיף ראיות כגון: עדויות של אנשים שטיפלו בנפטר, עדויות של חברים וקרובי משפחה של הנפטר וסרטונים שמוכיחים את אי כשירותו.

  • סכסוכים בין הילדים לאלמנה: במקרים שבהם הנפטר התחתן מספר פעמים, עלולים להיווצר סכסוכים רציניים בין הילדים של הנפטר מהנישואים הראשונים לבין בת הזוג שהתאלמנה.
  • התנגדות למתן צו ירושה: במקרים שבהם יורש סבור שהוא זכאי לקבל ירושה מהנפטר שלא הותיר צוואה אך לא נכלל בצו הירושה, על היורש להגיש התנגדות למתן צו ירושה בעזרת עורך דין או באופן עצמאי. תופעה זו עשויה לקרות כאשר אדם חי עם בת זוג ידועה בציבור ולא נישא לה.
  • עלולה לעלות טענה של גניבת ירושה כאשר יש חשד סביר שאחד מהיורשים מעלים נכס של העזבון.

 

מניעת גניבת ירושה

אחת מהפעולות היעילות ביותר נגד גניבת ירושה היא מניעה מקדימה. על מנת למנוע גניבת ירושה, יש לפעול כאשר המוריש בחיים. עליכם לתעד את ההוצאות השונות, לשמור על החשבוניות ולשתף את ההוצאות עם האחים והיורשים הנוספים כדי שלא יבואו בטענות בעתיד.

בנוסף, חשוב לרשום פירוט נכסים של המוריש וכך להקל על היורשים באיתורם ולמנוע העלמת נכס של העזבון. כמו כן, חשוב לערוך צוואה ברורה ומדויקת ולהשאיר הנחיות ברורות ומדויקות שלא ישאירו מקום לפרשנות לא נכונה. מומלץ לערוך צוואה שלא מקפחת או מדירה אף אחד מהיורשים וכך למנוע מחלוקות וסכסוכים מיותרים.

 

פנייה לעורך דין ירושות

אם לא הצלחתם למנוע גניבת ירושה ואתם מעוניינים לפעול על מנת לקבל את הירושה המגיעה לכם, עליכם לפנות לעורך דין ירושות מקצועי. כאשר אתם בוחרים עורך דין ירושות, עליכם לוודא שהוא עורך דין מקצועי ומנוסה שמטפל בירושות וצוואת כגון עו"ד מירי יעקב גביש.

סכסוכי ירושה נפוצים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו