נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גליובלסטומה היא לא סוף הסיפור – הכירו את אופטיון

הכירו את אופטיון

מחלת הסרטן, היא אחת המחלות הקשות ביותר הקיימות כיום. מחלה זו מתאפיינת במורפולוגיה יחסית בהירה להבנה. ראשית, אזורים מסוימים בגוף מקבלים סיגנל, ואותו סיגנל גורם לאותם תאים להתרבות, עד שהרקמה או האיבר בגוף משתנים בצורה בלתי הפיכה.  

 

סרטן הגליובלסטומה

ישנם הרבה מאוד סוגים של סרטנים. אך התכונות המשותפות לכולן הן התכונות אותן הזכרנו לעיל. ישנו סוג מסוים של סרטן שהוא בין הסרטנים הגרועים ביותר, והוא הגליובלסטומה.  סרטן הגליובלסטומה, הוא סרטן, בו תאים מסוימים, המהווים את מערכת התמיכה של תאי מערכת העצבים המרכזית, מתחילים לגדול בהליך לא מבוקר, מה שמייצר בסופו של דבר מגוון השפעות הרסניות על גוף האדם.

הכירו את אופטיון

השפעות המחלה

ההשפעות בעיקר הן, הירידה ביכולות הקוגניטיביות של החולה במחלה כזו. בסוג מחלה כזו, החושים של החולה לאט לאט מתדרדרים, הוא מגיע לאובדן קשר עם הסביבה, פגמים ביכולות הדיבור, הזיכרון נפגע, ולעיתים רבות ישנה פגיעה פסיכוטית במוחו של האדם. כלומר, הוא עלול לקבל התקפים פסיכוטיים שיגרמו לו לפרכוסים נוסף על ההתקף ולכן רבים מהחולים מטופלים בכדורים פסיכיאטריים.

 

אפשרות לריפוי וטיפול

כיום לצערנו, על אף ההתקדמות הרבה של עולם הרפואה והמדע, לא קיימת תרופה אמיתית בשוק התרופות לסרטן זה. קיימים מגוון טיפולים עליהם נרחיב כעת, אך אין ולו טיפול אחד שיכול להחזיר את הגלגל לאחור ולתת לחולה את חייו בחזרה.

 

הקרנות וכימותרפיה

הטיפול הראשון הקיים כיום, הוא טיפול שניתן לחולים בכל סוגי הסרטן השונים, כלומר הקרנות וכימותרפיה. ההקרנות והכימותרפיה, גורמים למוות לתאים הסרטניים. במקביל למוות של התאים הסרטניים, מתים גם תאים בריאים בגוף וברקמות, כך שבסופו של דבר נגרם לפציינט סבל רב כתוצאה מאותם טיפולים.

הכירו את אופטיון

ניתוח

הטיפול השני, אותו מבצעים כאשר הגידול מתפשט בצורה משמעותית יחסית, הוא ניתוח להסרת הגידול מהמח. את הניתוח מבצע רופא כירורג. ההליך הכירורגי הוא הליך עדין מאוד, ולא מבצעים אותו לאחר החלטה זריזה, אלא לאחר התחשבות בכלל השיקולים ובמצב בריאותו של החולה. שכן, הליך כזה הוא הליך בו יכול להיגרם נזק רב לחולה כתוצאה מהניתוח החודרני.

 

אופטיון

אחד הטיפולים החדשניים שקיימים כיום, הוא הטיפול בעזרת optune אופטיון, הוא מכשיר שבאמצעות השראת שדות חשמליים, מעכב בצורה משמעותית את התפתחות המחלה, ומעניק לחולה הגליובלסטומה אפשרות לעוד כמה חודשים של שקט, בהם הוא יוכל באמצעות טיפול לא פולשני וללא תופעות לוואי, להתנהל בצורה בה היה רגיל להתנהל יום יומית.

מדובר על מעין כובע, אותו חובש המטופל במשך אחוז ניכר מהיום, ושלא מפריע לנראות של החולה בצורה משמעותית. לכן, מומלץ מאוד לנסות את המכשיר והטיפול החדשני הזה, שעבר את כלל האישורים הנדרשים ממשרדי הבריאות והתקנים.

 

לסיכום

מי ייתן ותימצא תרופה למחלה זו.

הכירו את אופטיון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
לשחק בלאק ג'ק
איך משחקים בלאק ג'ק?

בלאק ג'ק, הידוע גם כ"21", הוא משחק קלפים פופולרי וקלאסי הרווח בבתי קזינו ברחבי העולם. המשחק ידוע בחוקיו הפשוטים

השכרת מיניבוס
מה כרוך בהשכרת מיניבוס?

מיניבוס הוא כלי תחבורה מושלם להזיז קבוצות מנקודה לנקודה. בימי חברה, טיול משפחות, חוג או בית ספר, קשה להתעלות