נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי בשרים שקל לעשות על מנגל גז

סטייקים

תמיד רצית להכין בשר על מנגל גז ועכשיו יש לך הזדמנות אבל אין לך מושג מאיפה להתחיל?
קריאה של השורות הבאות יכוונו אותך להיות אשף בהכנת בשרים קלים על האש.


למה דווקא בשרים קלים בעצם?

חשוב לדעת שלא כל סוג של בשר יכול להתאים לעשייה על המנגל. לכן, צריך לדעת מהם סוגי הבשר שקלים להכנה. לא נעים להזמין את כל החבר'ה, להכין אותם לקראת הנתח בשר האיכותי שקנית במיטב כספך ולגלות שהצמיג של הרכב יותר אכיל ממנו.

 

מאיפה מתחילים?

ניגשים אל הקצב. במחלקת הבשרים בסופר או בקצביה השכונתית.
כעת, כל שנותר לעשות הוא לבקש מהקצב בשר שומני (חשוב להימנע מקנייה של בשר קפוא, עדיף תמיד לקנות בשר טרי). הבחירה בבשר עם כמות שומן גבוהה קשורה לכך שמדובר בבשר קל יותר להכנה. במהלך הכנת הבשר על המנגל, השומן בעצם שומר על הבשר מהאש ומונע מכך שהוא יהיה מוכן יתר על המידה, כלומר, יתייבש או לצערנו, דבר שקורה לעיתים ל"מנגליסטים מתחילים", שיישרף.
ידוע שלרוב, השומן שנמצא בבשר הוא אינו בריא וצריך לצרוך ממנו לעיתים רחוקות. אך חשוב לדעת כי רוב השומן שקיים בבשר נמס בעת הצלייה במנגל.

 

איזה סוגי בשרים נחשבים לשומניים?

אנטריקוט נחשב לבשר משובח והוא כולל רמת שומן גבוהה מהאוד. אנטריקוט איכותי יכול להכיל בסביבות ה-50% שומן.
אם בכל זאת, אחוזי השומן הגבוהים מונעים ממך לצרוך אנטריקוט, אפשר לצלות גם סינטה, זהו בשר בעל אחוז שומן נמוך יותר מאשר האנטריקוט, הסינטה מכילה בדרך כלל בסביבות ה-10% שומן.

אם ישנה העדפה להוזיל עלויות, אפשר לקנות בשר מעובד. בשר מסוג זה כולל בדרך כלל אחוזי שומן גבוהים (סביבות ה-40%). בקטגוריה זו נכללים המבורגרים, נקניקיות וקבבים. גם את הבשרים המעובדים כדאי לצרוך טריים ולא קפואים, ואם מתאפשר לך כלכלית והטעם חשוב לך, מומלץ לקנות אותם בקצביה שבה מכינים אותם במקום.

 

קניתי את אחד מסוגי הבשר האלו, מה עכשיו?

אם קנית אנטריקוט או סינטה שאוכסנו במקרר, צריך להניח אותם מחוץ למקרר למינימום חצי שעה, עד שיהיו בטמפרטורת החדר. רק לאחר מכן נכין תבנית גדולה שתוכל להכיל בתוכה את כל הנתחים. תבנית זו תשמש אותך להכנת מרינדה קלה להכנה וטעימה מאוד. בשביל המרינדה צריך לערבב קצת שמן זית איכותי, שיני שום, בצל, מלח גס ואפשר להוסיף גם פלפל שחור, טימין ופטרוזיליה קצוצים דק.
במידה וקנית בשר מעובד, חשוב לבדוק אם הבשר תובל מראש. ברוב המקרים, המוצרים מתובלים וכל מה שצריך לעשות הוא להניח אותם על המנגל ולשמור עליהם היטב כדי שניתן יהיה להגיש אותם עשויים במידה הנכונה.

כעת יש בידייך את כל המידע הנחוץ להכנת בשר בקלות על מנגל גז, כל שעלייך לעשות הוא להתחיל להכין, להזמין את החבר'ה ולקצור מחמאות.

 

בשרים בצלייה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל