נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בכמה כסף ניתן לתבוע בנוגע להטרדה מינית

כסף ראשית

ההשלכות של הטרדה מינית יכולות להיות איומות, ועלולות לעורר בקרב האדם שחווה הטרדה טראומות שקשה לרפא. כדי לנסות להתגבר על הנזקים ועל הטראומה שנגרמו לנפש ולגוף, מרבים לפנות למטפלים פסיכולוגיים או למני שירותים אחרים לסיוע. הנזקים הנפשיים גוררים נזקים כספיים לרוב, כך שהמוטרד צריך לגייס את מיטב כספו לטובת העניין. כדי לפצות, עד כמה שניתן, את האדם שהוטרד, הפסיקה שנקבעת במסגרת תביעה בנושא יכולה להיות קנס שמוטל על המטריד\ מקום העבודה. בכמה כסף ניתן לתבוע בנוגע להטרדה מינית? שימו לב.

 

סכומי תביעה בגין הטרדה מינית

הסכום שנקבע כפיצוי בעת תביעה בגין הטרדה מינית, מושפע מאוד משאלת הנזקים המוכחים. המשמעות היא שבמידה וישנם נזקים מוכחים, אשר יצביעו באופן חותך על פגיעה כספית שנגרמה כתוצאה מההטרדה, ייתנו להם מקום כחלק מהפיצוי. ללא הוכחת נזקים, סכום הפיצוי המרבי הוא 120,000 ₪, זאת לאחר שבעבר עמד על 50,000 ₪ באותו הסטטוס.

 

פסיקת גובה הפיצוי על ידי בית הדין

כאשר מוגשת תביעה על הטרדה מינית, בית הדין בוחן את המקרה לעומקו, תוך התייחסות לנסיבות ההטרדה, לחומרת ההטרדה, לתדירות ההטרדה ולאופי ההטרדה. פסקי הדין על הטרדה מינית כוללים סכומים שונים של פיצויים שניתנים לנפגעי ההטרדה המינית, רובם נמוכים יותר מהפיצוי המקסימלי שהוא 120,000 ₪. הפסיקה של גובה פיצוי מקסימלי ניתנת לרוב במקרים של הטרדה מינית חמורה ביותר, כזו שיש לה משקל ציבורי והשפעה על קהל.

 

כיצד מגישים תביעה בנוגע להטרדה מינית?

תביעה בנוגע להטרדה מינית מטופלת כמו כל תביעה אזרחית לפיצוי כספי של נפגעי עבירה. תחילה מגישים אותה לבית המשפט המחוזי או לבית המשפט השלום, בהתאם לסכום המשוער של התביעה. כידוע, ההמלצה היא לא לעשות זאת באופן עצמאי, אלא להיעזר במומחה כמו עו"ד הטרדות מיניות שייצג אתכם משפטית. אם תבחרו בשירותיו של עו"ד או נותן ייעוץ משפטי, הוא כבר יהיה זה שיטפל בתביעה בצורה מקיפה, ינחה אתכם כיצד לפעול ויביא לידיעתכם את כל מה שצריך להכיר כשמגישים תביעה בנוגע להטרדה מינית.

 

מה עושים כשנזקי ההטרדה המינית עולים על 120,000 שקלים?

במידה ואדם הוטרד מינית והגיע כתוצאה מכך לאובדן כושר עבודה\ עובר טיפול נפשי\ סובל מעוגמת נפש ומטראומה, ניתן יהיה לקבל כספים המכסים על נזקי ההטרדה המינית בפועל. הכספים הללו יתווספו לפיצוי העונשי ולא יהוו חלק ממנו, כאשר במסגרת קביעת הסכום כלל הנזקים יילקחו בחשבון. המשמעות היא שבתביעה אזרחית כספית ניתן יהיה להגדיל ואף להכפיל את הסכום. במידה וינוהל משא ומתן פורה נכון עוד טרם הגשת התביעה הכספית בבית הדין לעבודה, תיתכן אפשרות לקבלת הפיצוי הכספי מבלי לעבור דרך כותלי בית המשפט. עם זאת מדובר בסיכון, ולכן עדיף להתייעץ עם עורך דין.

כסף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו