נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ביצוע נכון ויעיל של תכנון מס

מחשבון ודף

מה האפשרויות העומדות לפניכם להפחתת המס אותו אתם נדרשים לשלם? איך נכון להתנהל עם תכנון מס? מה הגבולות החוקיים בתהליך? מה כדאי לעשות ומה אסור?

 

מהו תכנון מס?

תכנון מס הוא היערכות מוקדמת שמטרתה ניהול ההכנסות, ההוצאות, הרווחים וההפסדים בצורה מקצועית ומתוכננת כך שאדם, עסק או חברה ישלמו מס הכנסה נמוך ככל הניתן, תוך שימוש באמצעים חוקיים בלבד. לרוב, יש לציין, תהליך תכנון המס יכלול שימוש בפרצות משפטיות וחוקים הנתונים לפרשנות במסגרת החוק.

תכנון המס כולל בתוכו שיקולים והיבטים רבים, למשל: תחום העיסוק של העסק וסוגי העסקאות המתבצעות, תיעוד הפעולות באמצעות מסמכים וטפסים, חוקי מס מקומיים ובין-לאומיים, תכנון ובחירת צורות התאגדות מתוך מחשבה לעתיד, ניסוח חוזים ותכנון מקדים לכלל פעולות העסק.

בכלל, תכנון מס נכון כרוך בתכנונים ייעודיים משמעותיים, ורצוי לרוב להיעזר במומחה- יועץ מס או רואה חשבון.

 

היתרון הסמוי בתכנון מס

מעבר ליתרון הגלוי שבחיסכון ומניעת תשלומי מס מיותרים, תכנון מס עוזר לעסק לתעד את הכנסותיו ורווחיו באופן מסודר, וכך להימנע מדיווחים שגויים למס ההכנסה אשר עלולים לגרום לקנסות ואף גרוע יותר.

 

מתי נבצע תכנון מס?

  • הקמת פעילות עסקית בארץ או בחו"ל
  • בעת מכירת או מיזוג חברות
  • לפני סגירת עסקאות גדולות
  • לפני הגשת הדו"ח השנתי לרשות המס
  • פתיחת חברה חדשה בארץ או בחו"ל
  • חברה אשר זכאית לאור מיקומה לפטור/ הקלה במס
  • סיבות נוספות

 

כלים בהם משתמשים לתכנון מס ולהקטנת תשלומי המס:

  1. מיקום החברה: כאמור, ישנם אזורים בארץ או אף בעולם המוגדרים כפטורים ממס או בהם משלמים מס נמוך ממקומות אחרים. קביעת מיקום החברה באותם מקומות יתרום משמעותית לצמצום המס.
  2. ניהול הכספים לפי ציר זמן: ביצוע עסקאות, הזרמת הכנסות והוצאות לפי ציר זמן מאפשר ניצול רווחים.
  3. קיזוז הפסדים: קיזוז הפסדים מול הכנסות עתידיות יכול להוביל להפחתת סכום המס.

 

שלושה עקרונות חשובים לביצוע תכנון מס:

  • תכנון לטווח ארוך – תכנון מעמיק, חשיבה רחבה ויצירת תכנית לטווח ארוך מאפשר הכנסת שיקולים בהיבטים שונים ואף שיקולים שיכולים לבוא לטווח הארוך. למשל- תכנון עסקה על פי העסקאות הבאות הצפויות והשלכותיהן על המס.
  • היכרות עם החוקים – פסקי דין ותקדימים חדשים צצים כל הזמן בכל הנוגע לחקיקה. על גורמי הייעוץ וראיית החשבון בעסק להיות מעורים בכל השינויים- כל שינוי יכול להיות משמעותי לנוגע לתכנון המס.
  • תכנון מספר אפשרויות – לעתים רבות, כאשר מתכננים מספר אפשרויות להתנהלות בטווח הארוך בכל הנוגע לתשלומי המס, נוצרת האפשרות הטובה ביותר המתאימה לעסק באופן אופטימלי.

 

שימו לב:

תכנון מס צריך להיות חלק בלתי נפרד מההתנהלות היומיומית של העסק ומהשיקולים וההחלטות הנלקחות. תכנון מס הוא הליך חוקי, ויש לשים לב לתקנות הדורשות בדיווח על תחומים מסוימים מתכנון המס.

מחשבון ומטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס ירושה בארה"ב
איך לחשב מס ירושה בארה"ב?

כשזה מגיע לתשלום מיסים, נראה לפעמים שהמדינות השונות משקיעות מאמץ רב כדי לגבות את המס בכל דרך אפשרית. התופעה

פיננסים
מדריך החזרי מס 2022

הנושא של החזרי מס מורכב מכפי שנהוג לחשוב ולכן רבים מאיתנו מאבדים את הזכות שיש להם מול רשויות מס