נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ביטוח בניין משותף – יתרונות וחסרונות

בית

מה זו פוליסת ביטוח משותף?

אם אתם גרים בבניין, בו אתם לא הדיירים היחידים, כדאי שתדעו שאתם גרים בבית משותף. יותר מזה – אם אתם גרים בבית משותף, כנראה שיש לכם גם חללים משותפים לכל הדיירים – האם הם מבוטחים? בדיוק בשביל זה יש ביטוח בניין משותף, ואנחנו כאן כדי לספר לכם על היתרונות והחסרונות של ביטוח כזה.

אנשים יודעים שהם צריכים לרכוש ביטוח פרטי עבור הדירה שלהם, ולפעמים ביטוח כזה מכסה גם נזקים שעלולים לקרות בחללים המשותפים. אבל, עדיין כדאי להסדיר באופן מסודר יותר את הביטוח על החללים המשותפים מעבר לביטוחים הפרטיים. במצב של ביטוחים פרטיים מרובים, ישנו סרבול ועבודה מול חברות ביטוח שונות. לעומת זאת, כאשר יש ביטוח בניין משותף, הפיצויים ברורים יותר ומהירים יותר.

בניין מגורים

מה כבר יכול לקרות?

  1. נזק פיזי לחלל המשותף – נזק לאחד מהחללים; לחצר, למעלית, לגינה, לחדר המדרגות וכו'.
  2. חבות משותפת – דיירי בניין לרוב רוכשים שירותים באופן משותף; שירותי ניקיון, תחזוקה ועוד. במידה ויש חבות לאחד מהשירותים, או אם מתרחשת תאונה לאחד מנותני השירותים, החבות היא על דיירי הבניין אלא אם הנושא מוסדר על ידי ביטוח.
  3. נזק פיזי לכל הבניין – במקרה כזה, במידה ואין ביטוח משותף, גם אם חלק מהדיירים ביטחו את דירתם ואת החלל, תיתכן בעייתיות לשוב ולבנות את הבניין היות ואל בטוח שלדיירים שלא רכשו ביטוח יש את היכולת הכלכלית לממן זאת.

אז, מה היתרונות והחסרונות בביטוח בניין משותף?

יתרונות

  1. מניעת סכנות – למרות שאין חובה משפטית לרכוש ביטוח בניין משותף הסכנות קיימות ונוכחות ולכן ישנן סיבות טובות כן להצטייד בביטוח שכזה.
  2. מניעת חבויות פליליות – אם אין לכם גוף ייעודי שאחראי על החללים המשותפים, במקרה של רשלנות בתחזוקת החללים המשותפים החבות הפלילית תהיה על הדיירים. על כן, כדאי לרכוש ביטוח בניין משותף שיכסה הוצאות אלה.
  3. פיצוי מהיר יותר – לעיתים, כאשר יש אחד הדיירים ביטח את דירתו, הביטוח כולל גם ביטוח על החללים המשותפים בבניין. אולם, הפיצויים על הנזק בחללים המשותפים כנראה יתעכב במצב כזה, כי לא בטוח שכל הדיירים רכשו ביטוח וגם אם כן, הם רכשו זאת מחברות ביטוח שונות והתקשרו באופן פרטי מה שעלול לעכב את התהליך.

חסרונות

במקרים רבים נעזרים בחברת ניהול להסדרת ביטוח בניין משותף היות וחברת ניהול במקרים רבים מסוגלת להשיג תנאים טובים יותר לאור כוח המיקוח הגדול שלה. יחד עם זאת, השימוש בחברת ניהול מעלה את המחיר עבור כל דייר ויש לקחת זאת בחשבון. כמו כן, לפני שאתם נעזרים בחברת ניהול יש לבחון האם חברת הניהול מומלצת, ואילו תנאים היא יכולה לספק לכם.

לסיכום

ביטוח בניין משותף זהו דבר חשוב המבטח מפני נזקים רבים העלולים להתרחש במרחב המשותף של בניין המגורים. אך לפני שאתם בוחרים לרכוש ביטוח כזה, שימו לב שיש לו גם חסרונות ובדקו היטב האם הביטוח עונה על הצרכים הייחודים של הבניין שלכם.

בהצלחה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו