נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו מקומות אסור להדליק מנגל?

ברביקיו ביער

סביר להניח ששמעתם על השריפות הרבות שהתרחשו בקיץ האחרון בארץ. יש מי שטוענים שחלק מהן התפתחו לאחר שמטיילים שכחו לכבות את המנגל או שהם כיבו אותו אבל לא שמו לב לפחמים קטנים שנשארו דולקים. מדובר בסכנה של ממש, שכן, פחמים שכאלו עשויים לגרום לשריפה משמעותית ולהרס של חורש טבעי. זו הסיבה שבתקופה האחרונה השתנו הנהלים בנוגע להדלקת מנגלים. ריכזנו עבורכם את כל המידע בנושא כדי שתדעו איפה אתם לא יכולים לערוך מנגל.

 

אסור להדליק מנגל במקומות שיש בהם שלט שמורה על איסור של הדלקת אש

יכול להיות שאתם חושבים שאנחנו מתחכמים, אבל האמת היא שלא. יש לא מעט אנשים שחושבים ששלטים שמורים על איסור הדלקת אש בשטחים פתוחים, נוגעים אך ורק להדלקה של מדורה. אך הדבר לא נכון בעליל. כאשר יש שלט שמורה על איסור הדלקת אש, הכוונה היא גם להדלקה של מנגל.

שימו לב, בשנים האחרונות התווספו שלטים רבים בשטחים פתוחים ברחבי הארץ (ניחשתם נכון, הדבר בא לידי ביטוי בעקבות השריפות שמתרחשות לעיתים קרובות מידי לאחרונה). לכן, אם אתם מגיעים לשטח פתוח ואתם מתכננים לערוך בו על האש, חשוב מאוד שקודם כל, תערכו סיבוב באזור ותבדקו אם יש שלטים שמורים על איסור הדלקת אש. שימו לב, במקומות שבהם יש שילוט, יש גם פקחים. כך שאם תעברו על איסור זה, אתם צפויים לשלם קנס גבוה. להלן 2 סוגים של מקומות בשטחים הפתוחים שבדרך כלל חל איסור לערוך בהם הדלקת אש:

 

  • חורשות ויערות

עד לפני כמה שנים, היינו נוסעים בימי העצמאות ליערות ולפארקים ברחבי הארץ ועורכים מנגלים עם בני המשפחה וחברים. בתקופה האחרונה, לא מעט אזרחים גילו שבכניסה לחורשות וליערות שבהם הם חגגו עד לא מזמן, חל איסור הדלקת אש. בימי חול ובעיקר בחגים, משוטטים פקחים של רשות הטבע והגנים או פקחים מטעם הרשות המקומית של החורשה\היער. מטיילים שעוברים על החוק, עשויים לקבל קנס כספי גבוה במיוחד. אם אתם רוצים לקרוא פרטים נוספים בנושא, אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור הבא: https://www.beshekel.org.il/יש-מקומות-שאסור-להדליק-בהם-מנגל-מה-אומר.

 

  • חופי ים

ישנם כמה חופים שנכנסו לרשימת המקומות שבהם אסור להדליק מנגל. כך שאם עד לא מזמן, היה לכם חוף קבוע שהייתם הולכים אליו כדי לעשות על האש, עכשיו אתם צריכים לבדוק לפני שאתם יוצאים מהבית, אם החוף הזה הוא אחד מהמקומות הללו. בחופים שבהם חל איסור זה, מוצב בדרך כלל שלט שכתוב בו בגדול שחל איסור להדליק מדורות ומנגלים. אם כבר הגעתם עם המנגל אל החוף, חשוב להסתכל מסביב ולבדוק אם קיים שלט כזה די להימנע מאי נעימות בהמשך. אלו כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על המקומות שבהם אסור להדליק מנגל. אנא, תשמרו על הארץ שלנו ותעשו על האש במקומות המיועדים לכך.

ברביקיו על החוף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
חוק ניירות ערך
חוק ניירות ערך

עולם ניירות הערך הוא עולם ענק בעל זרועות רבות ואפשרויות בלתי נגמרות. כדי להסדיר את העולם הזה ולהכניס אותו